Türkiye ekonomisine olan güven her geçen gün artarken milyarlarca dolar ciroya sahip şirketler Türk şirketlerine yatırımlarına devam ediyor. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Ahmet Burak Dağlıoğlu “2021 yılının Ocak-Mayıs döneminde Türkiye’ye gelen Uluslararası Doğrudan Yatırım miktarı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 13 artarak 3,35 milyar dolara ulaştı” dedi.
#Ahmet Burak DağlıoğluABD merkezli çok uluslu gıda üreticisi The Kraft Heinz Company, 1998 yılında kurulan Balıkesir merkezli Assan Gıda'yı 100 milyon dolara satın alıyor. Açıklamaya göre, satın alma anlaşmasının, Rekabet Kurumu onayı sonrası, 2021'in ikinci yarısında tamamlanması bekleniyor.
#The Kraft Heinz CompanyDarbe girişimi sonrası en büyük desteklerden birini Türkiye ile dostluğu 70 yıla yaklaşan Güney Kore’nin otomotiv devi Hyundai Grubu verdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’la bir çok kez bir araya gelen ve bu görüşmeler sonrası Türkiye’deki yatırımlarını artıran Hyundai Başkanı ve CEO’su Mong Koo Chung, dünyadaki tüm ortaklarına ve iştiraklerine ‘Türkiye’ye özel destek’ çağrısı yaptı.
#HyundaiTürkiye’nin en çok ihracat yapan 4’üncü şirketi olan Kibar Holding, 2015’te 23 milyar lira olan cirosunu 2023 yılında 50 milyar liraya çıkarmayı hedefliyor. Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Türkiye’nin sanayide yatırım atağına geçip katma değer yaratan ürünler geliştirmesi gerektiğini söylerken, “Ancak bunları yaparsak ileride gelişmiş ülkeler arasına girebiliriz” diyor.
#Kibar Holding1998’den bu yana ketçap, mayonez, sos ve salça ürettiklerini belirten Assan Foods Genel Müdürü Hakan Koçoğlu, büyük bölümü domates kaynaklı 400’e yakın ürünleri olduğunu söyledi. Bugüne dek 40 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Koçoğlu, Afrika ve Uzak Doğu’da yer baktıklarını kaydetti.
#DomatesBurger King’in Türkiye genelindeki 470 restoranında yaklaşık 1 aydır satışı yapılamayan özel sosların sırrı ortaya çıktı. Unilever’in Trakya tesislerinde üretim aşırı yağmurlar yüzünden sekteye uğrayınca, 29 Ekim’den bu yana 108 ton ranch, buffalo, ballı hardal, acı sos ve sarımsaklı mayonez Burger King’e verilemedi.
Türkiye’nin 128 firmayla çıkartma yaptığı Paris SIAL Uluslararası Gıda Fuarı’nda, Japon partneriyle birlikte geliştirdiği sıcak dolum teknolojisine uygun şefaf pet şişe ambalajlı ketçapların dünya lansmanını gerçekleştiren Assan Gıda, Avrupa pazarındaki iddiasını artırdı.
TÜRK Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Başkanı Arzuhan Doğan Yalçındağ’ın Businesseurope Başkanı Ernest-Antoine Seilleire’i ağırladığı yemek öncesinde derneğin Yönetim Kurulu Üyesi ve Hedef Grubu’nun patronu Ethem Sancak’a Siirt’teki konfeksiyon fabrikasının durumunu sordum: "Bir iki aydır kendini kurtarmaya başladı, çalışan sayısı 500’ü geçti."
İsveç'te Goodegarden marka ketçapta 5 cm boyunda penis çıktı haberi asılsız çıktı. İsveç Devlet Laboratuvarı’nda yapılan incelemede, ketçap şişesinden çıkan cismin çöp olduğu anlaşıldı. İsveçli bir ailenin yemek sofrasında ketçap şişesinden tabağa düşen penise benzeyen cismin laboratuvar incelemesinde mantar benzeri bir çöp olduğu tespit edildi.
İsveçli Axfood adlı firmanın içinden penis çıktığı iddia edilen ketçabının üreticisi Kibar Holding'e bağlı Assan Gıda çıktı. Yıllık 40 milyon dolar ciroya sahip Assan Gıda Genel Müdürü Fahri Karakaşlı, "Üretimden kaynaklanan bir hata yok. Axfood da bunu söylüyor. Olay, Türk mali imajına yönelik bir saldırı olabilir" dedi.
DataExpert katkılarıyla BMI Business School tarafından 2016 yılından bu yana yürütülen, Türkiye’nin finans alanında en önemli karar alıcılarının belirlendiği “En Etkin 50 CFO” araştırmasının sonuçları açıklandı. Binden fazla şirketin finansal performansları ve bireylerin etkinlikleri değerlendirilerek hazırlanan listede, yöneticilerin yüzde 28’ini kadınlar oluşturuyor. Bu yıl iş dünyasına yeni bir soluk getiren Milliyet Executive iş birliğiyle hazırlanan En Etkin 50 CFO’nun yüzde 42’si yüksek lisans mezunu ve yüzde 80’den fazlası yerli şirketlerde görev alıyor.
#DataexpertTürkiye’nin ilk ketçap ihracatçısı Assan Foods, 30 ülkeye yaptığı ihracatını genişletiyor. Hem kendi markalarıyla hem de ‘private label’ kanalında hızla büyüyen şirket 2019’a da hızlı başladı. Dünyanın en büyük perakende devi Walmart’la Çin’deki marketlere markalı ürünleriyle giren Assan Foods, Japonya için likopeni yüksek salça üretirken, Uzakdoğu ülkelerine de vasabili sos satıyor.
#GazetehaberleriEnflasyonun yükselmesinde sembol ürünlerden oldu domates ve salça. Domatesin kilogram fiyatı bu yıl 6-10 TL’den geriye düşmedi, salçanın kilosu ise 4.75’ten 11 TL’ye yaklaştı. Aldığım bilgilere göre Ankara’da enflasyona olumsuz yansıması nedeniyle ithalat için hazırlıklar yapılıyor. Ancak sektör uzmanları ithalat yapılması durumunda üreticinin de domates ekmekten kaçacağı düşüncesinde. Çözüm ise planlı bir döneme geçişte.
#Yazarlarİstanbul Sanayi Odasının hazırladığı “Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2016 Araştırması”na göre, geçen yıl 69 şirket İSO 500 listesine girdi. Geçen yıl listeye 60. sıradan girerek 440 şirketi geride bırakan Tiryaki Agro Gıda, en fazla sıçrama yapan şirket oldu. Sıralamada en fazla gerileyen şirket 196. sıradan 453. sıraya inen Gemlik Gübre Sanayii AŞ oldu.
#İstanbul Sanayi Odası