Markalar eğitime gönül verdi

Güncelleme Tarihi:

Markalar eğitime gönül verdi
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2002 01:50

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), çocukların eğitimi için geliştirdiği projelerin sürekliliğini sağlamak amacıyla dev bir kampanya başlatıyor.

‘‘Ünlü Markaların Vitrininde Eğitim Gönüllüleri Logosu’’ isimli kampanya kapsamında, ‘‘Eğitim Gönüllüleri’’ logosu taşıyan mağazalardan alışveriş eden ve bu logoyu taşıyan ürünleri satın alan tüketiciler, hiçbir fiyat farkı ödemeden eğitime katkıda bulunacak.

Dünden itibaren başlatılan kampanya ile başlangıçta ayda 1-150 milyar lira, daha sonra ayda 500 bin dolar düzenli gelir elde edilmesi hedefleniyor. TEGV Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Solakoğlu, bu kampanya ile iki yıl içinde ise ayda 1 milyon dolar düzenli gelire ulaşmayı beklediklerini söyledi. Bu proje için 4 aydır 40 markayla Migros mağazalarında pilot uygulamanın sürdürüldüğünü ve ayda 35 milyar lira civarında gelir sağlandığını belirten Solakoğlu, ‘‘Bu dev kampanya ile Eğitim Gönüllüleri logosunun, Türkiye'deki ünlü markalar tarafından kullanılarak, satışlardan elde edilen kárın bir bölümünün, Eğitim Gönüllülerine aktarılması hedefleniyor’’ dedi. Solakoğlu, aynı ürün gamındaki farklı markalardan aynı oranda katkı payı alındığını ve bu oranın ürünlere göre yüzde 1 ile yüzde 10 arasında değiştiğini söyledi. Solakoğlu, Tansaş, Gima, Migros, Çarşı, Mudo gibi büyük mağaza zincirlerinin destek verdiği kampanya ile hızlı tüketim ürünlerinde cebinden fazladan para ödemeden ürün tercihini Eğitim Gönüllüleri amblemli ürünlere yönelmesini sağlamayı amaçladıklarını belirtti. Solakoğlu, tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincini harekete geçirerek, Eğitim Gönüllüleri amblemli ürünlere yönelmesini sağlamak için de bu kampanyanın sürekli olarak reklamlarla destekleneceğini söyledi.

1995'de kurulan Eğitim Gönüllüleri'nin 1 milyon çocuk hedefinde 200 bine ulaştığına işaret eden Solakoğlu, ‘‘7-16 yaş arası çocuklar için, okul sonrasında hem bedensel, hem de ruhsal eğitim vermek için yola çıktık. Bunu teknolojiyle donattık. Bu çocukların tarikatlar ve kötü örgütler tarafından eğitilmesini engellemek istiyoruz’’ diye konuştu.

Kampanyaya ilk girenler

TEGV amblemini kullanarak, satışlarından bir bölümünü çocukların eğitimine aktaracak olan firmalar şöyle: Tansaş, Gima, Bosch, Migros, Çarşı Mağazaları, Simge Adonis, As Defter, Assan Gıda, Banvit, Birlik Gıda, Chantage Kozmetik, Colgate Palmolive, Demko, Doğa, Doğuş Çay, Doğan Egmont, Elittepe, Ferimex, Fersan, Gilette, Girişim, Henkel, Kina, Korozo, Kupa Spor, Mehtap Madeni Eşya, Nestle, Ovisan Kimberly, Özbay Çay, Procter & Gamble, Sebit, Sezginler, Sunman, Unilever, Varta, Yeni Çizgi, Batik Pazarlama, Sek, Tat, Maret, Compaq ve Pastavilla.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!