Doğanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, depremden sonra grup olarak büyük bir istihdam seferberliği başlattıklarını, 750’si mobilya sektöründe olmak üzere 1200 kişiyi işe almak için düğmeye bastıklarını, işe alımlarda depremzedelere öncelik tanınacağını söyledi. Deprem sonrası psikolojik sebeplerle alışverişlerin durma noktasına geldiğini ifade eden Doğan, ‘‘Kayıplar zamanla telafi edilir’’ dedi.
#Davut Doğanİftarlık Gazoz, Arif V 216, Karakomik Filmler, Eltilerin Savaşı gibi pek çok filme yapımcı olarak imza atan Muzaffer Yıldırım, sinemanın ölüm döşeğinde olduğuna da demode olduğu görüşüne de karşı mı karşı… Geçtiğimiz yıl Türkiye’de 36 milyon seyirciyi yakalayan sinemanın 2025’te 100 milyon bilete ulaşacağını öne süren Yıldırım, “Gazeteler öldü deniliyor ya, nasıl öldü? Hâlâ içeriği gazeteler, gazetelerdeki gazeteciler üretiyor, diğer mecralar kullanıyor. Sinema da ölmedi, ölmeyecek. Dünyadaki tüm stüdyolar en şaşaalı filmlerini sinema için yapıyorlar, yapmaya da devam edecekler. Çünkü bu işin büyüsü beyazperdede” dedi. İşte Muzaffer Yıldırım ile söyleşimiz:
#Muzaffer YıldırımE-Ticaret Zirvesi’nde konuşan Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, 2021 yılında genel ihracat içindeki payı yüzde 1,3 düzeyinde olan e-ihracatı, 2030 yılında yüzde 10 seviyelerine ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi.
#E-İhracatTürkiye'deki genel mobil kötü amaçlı yazılım saldırıları, benzeri görülmemiş ölçüde %70 oranında arttı. Üstelik bu artış bölgesel ve küresel eğilimin tam tersine karşılık geliyor. Bu ve diğer bulgular Kaspersky'nin Mobil Tehditler 2021 raporunda yer alıyor.
#Mobil YazılımHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi ŞenerOkula dönüş vakti geldi. Bu süreçte öğrenciler, işini görecek ve eğitim hayatları boyunca yanlarından ayırmak istemeyecekleri en doğru dizüstü bilgisayarı almak için arayışa girdi. Piyasada pek çok model bulunuyor. Peki en doğru seçenekler hangisi? Bu yazıyı okumadan, dizüstü bilgisayar satın almayın!
#NvidiaUzmanlar, Türkiye'de 2020'nin üçüncü çeyreğiyle 2021'in ikinci çeyreği arasında popüler bilgisayar oyunları kılığında kötü amaçlı yazılım ve istenmeyen yazılım kılığına girmiş 46 bin 616 kötü amaçlı saldırı tespit etti ve önledi.
#Güvenlikİnsanlığın virüslerle sınavı bitecek gibi değil! Yarattığımız dijital dünyanın da kendi virüsleri olacaktı elbet. İnsanlık, biyolojik salgının etkilerini yeni yeni atlatırken şimdide ‘Robin Hood maskeli’ korsanların başlattığı pandemiyle karşı karşıya: Fidye yazılımları!
#YazarBilindiği üzere Amazon dünya üzerinde var olan en büyük e-ticaret platformudur. Geçtiğimiz yıllarda ülkemizde giriş yapan ve birçok kullanıcıyı memnun eden Amazon ayrıca yeni iş kapıları oluşturuyor. Alışveriş deneyimini tamamen otomatize etmeye çalışan Amazon ürünleri kargolama, raflara dizme ya da servis etme gibi zorlu işlemleri robotlar aracılığı ile gerçekleştiriyor. Amazon Fba da Türkiye'de katılabileceğiniz bir iş modeli olup nedir, nasıl yapılır ve neler satılabilir sizin için derledik.
#Amazon Fba Nedir?Küresel salgın koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerden biri de e-ticaret oldu. Türkiye’de ‘e-pazaryerleri’nin ticaret hacmi, 2020 yılının üçüncü çeyreği itibarıyla 2019 yılına göre yüzde 42.1 artarak 34.1 milyar liraya yükseldi. 2018’de ise bu pazarların ticaret hacmi 14.2 milyar TL seviyelerindeydi.
#GazetehaberleriDeloitte’un her sene hazırladığı Perakendenin Küresel Güçleri raporu yayımlandı. Rapor en büyük 250 perakende şirketinin ortalama şirket büyüklüğünün 19,4 milyar dolara yükseldiğini ortaya koyuyor. Listede bu sene de Türkiye’yi BİM Birleşik Mağzacılık A.Ş. ve A101 temsil ediyor.
#Bimİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerToys R Us, ABD’de işletmeye açık bıraktığı iki mağazasını kapattı. Bir sözcü CNBC’ye verdiği demeçte, Toys R Us Covid salgınının getirdiği zorlukların bir sonucu olarak karar verdiğini ve kaynakları daha iyi alışveriş trafiğinin olduğu yeni konumlar açmaya kaydırmayı planladığını söyledi.
#Toys R UsKovid-19, toplumun her kesiminin çalışma, eğitim, sosyalleşme süreçlerini uçtan uca değiştirdiği gibi, ödeme ve alışveriş alışkınlıklarına yönelik olarak da yeni normalleri gündeme getirdi. Ödeme sistemlerinde öne çıkan trendlerden söz ederken, temel olarak iki önemli eğilimin etkisini analiz etmemiz gerekiyor: Değişen tüketici davranışları ve finansal servislerin artan dijital dönüşümü. Bu hafta ödeme alanında öne çıkan son trendleri analiz ettim.
#Sanal ParaMüstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Dijital Dönüşüm Komite Başkanı Oylum, "Teknoloji ile birlikte akılcı bir dijital dönüşüm sürecini daha önceki yıllarda başlatmış olan şirketler 2020 yılını büyüme yılı olarak kaydettiler." dedi.
#Teknoloji“Kadın bedeni obje değildir” dedi, tanıtım için mücevherleri kendisi takıp objektifin karşısına geçti. Soner Yaman, sosyal medyada başlattığı farkındalık kampanyasıyla tebrik de alıyor, tepki de... Yaman “Sadece kadın hakları değil, tüm haklar konusunda hassasım. Ancak ülkemizde, erkek çocukların yetiştirilmesinde sorunlar gözlemliyorum” diyor.
#Gazetehaberleri2020 yılı teknoloji dünyası için oldukça hareketli geçti. Özellikle pandemi sürecinde evden çalışma sistemine geçen pek çok şirket nedeniyle dijital dönüşüm süreci hızlandı. Peki 2021 yılında bizi neler bekliyor? Teknoloji dünyasında ne gibi yenilikler olacak?
#TeknolojiKoronavirüs ile perakende sektöründe ciddi bir dönüşüm yaşanıyor, fiziksel mağazaların rolü tekrar tanımlanıyor. Bununla birlikte, e-ticaretin büyümesini ve online kanallardan siparişlerde görülen önemli artışı, fiziksel mağazacılığın sonu olarak değerlendirmek de doğru değil. Gerçek şu ki, fiziksel mağazacılık devam edecek; sınıf ortamındaki derslerin, ofiste çalışmanın devam edeceği gibi… Ancak, e-ticaretin ve gelişen dijital servislerin perakendeciliği nasıl etkilediğini ve dönüştürdüğünü düşünmek gerekiyor.
#Ergi ŞenerPamuk, elastan ve polyester gibi dayanıklı kumaşlardan imal edilen erkek kaban modelleri, online mağazalarda satışa çıkarılıyor. Siyah ve krem gibi karakteristik renklerin dışında haki, yeşil, kırmızı ve camel gibi renk alternatifleri de mevcut. Merak edenler için en ucuz ve en kaliteli kaban modellerini derledik.
#Erkek Kaban ModelleriYap-boz adıyla da bilinen puzzle, farklı resim ve fotoğraflardan oluşur. Küçük parçalar birbirine eklenerek resimler tamamlanır. Çocuklar için genelde 50, 100 ve 200 parça yap bozlar tercih edilirken, yetişkinler için 1000 ve 2000 parçadan oluşan büyük puzzlelar satışa çıkarılıyor. En iyi ve en kaliteli puzzle modelleri nelerdir? İşte, tüm detaylar.
#Puzzle Fiyatları