Paylaş
Milyonlarca dolarlık bütçelerle gerçekleşen pazarlama ve reklam yatırımları sayesinde pek çok markayı sadece logosundan tanıyabiliyoruz. Peki, bugün bir bakışta tanıdığımız bu logoları tasarlatmak firmalara ne kadara mal olmuştur, hiç merak ettiniz mi? İşte çok iyi tanıdığımız bazı logolar ve fiyat etiketleri...
Microsoft: $0
Microsoft’un 2012’de güncellenen logosunu şirketin kendi grafik departmanı yapmış.
Google: $0
Ünlü gökkuşağı logosu yıllar içinde birkaç sefer değişimden geçmiş olsa da orijinal tasarım, Google’ın kurucularından Sergey Brin tarafından ücretsiz bir grafik yazılımı olan GIMP programı kullanılarak yapılmış.
Coca-Cola: $0
Dünyanın en iyi bilinen logolarından biri olan Coca-Cola, şirketin kurucularından ve aynı zamanda muhasebecisi Frank M. Robinson tarafından 1886’da tasarlanmıştı. Firmanın internet sitesinde yer alan bilgiye göre Robinson, Coca-Cola ismini “iki ‘C’ harfi reklamlarda güzel görünür” gerekçesiyle önermiş.
Twitter: $15
Twitter, kuş logosunu iStockphoto isimli online fotoğraf sitesinden satın almıştı. Logonun yaratıcısı Simon Oxley’a bu satıştan düşen payın altı dolar civarında olduğu tahmin ediliyor.
Nike: $35
Nike firmasının kurucusu Phil Knight, bugün hâlâ kullanmakta oldukları logoyu, 1971 yılında grafik tasarım öğrencisi Carolyn Davidson’a çizdirmişti. O tarihte Portland Eyalet Üniversitesi’nde ders vermekte olan Knight, bir gün Davidson’ın parasızlıktan şikayet ettiğini duyar ve saati 2 dolara iş teklif eder. Davidson, şirketin tablo ve grafiklerini çizer, logoyu da tasarlar. Knight, “Aşık olmadım ama belki zamanla alışırım” der ve logo için 35 dolar öder. Daha sonra bazı küçük değişikliklerden geçse de ana konsept bugün de kullanılmaya devam etmektedir. Nike daha sonra Davidson’a bugün değeri 600 bin doları bulan 500 adet şirket hissesi verir.
Enron: $33.000
Enron logosunu tasarlayan Paul Rand’a bu çalışması için 33.000 dolar ödenmiş. Paul Rand ayrıca ABC, IBM, UPS, NeXT ve Westinghouse logolarını da tasarlamıştır.
Glasgow 2014: $95.000
Marque Agency isimli ajansa, bu uluslararası spor etkinliğinin logosu için 95.000 dolar ödenmiş.
NeXT: $100.000
Paul Rand, 1986 yılında Steve Jobs için NeXT logosunu 100 bin dolara tasarlamıştı.
Londra 2012 Olimpiyatlar: $625.000
Londra Olimpiyat Organizasyon Komitesi, Lisa Simpson’ın oral seks yapıyormuş haline benzediği iddiası ile çok tartışılan bu logo için Wolff Olins’e 625 bin dolar ödedi.
Pepsi: $1.000.000
Arnell Group, 2008 yılında Pepsi’nin logosunu bir milyon dolara tasarladı.
BBC: $1.800.000
BBC’nin 1997’de değişen logosu için tasarım ajansı Lambie-Nairn’e ödenen fatura 1,8 milyon dolar.
Accenture: $100.000
Danışmanlık firması "Arthur Andersen" kurum kimliğinin “Accenture” dönüşümünün maliyeti 100 bin dolara çıkmıştı.
BP: $211.000.000
BP, logo değişimi için 2008’de 211 milyon dolar ödemişti.
SEKSİ NEDİR?
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Kadın iç giyim markası Victoria’s Secret’ın yeni “Very Sexy” koleksiyonunun reklam filmi sadece internette yayınlanıyor. Ünlü mankenler Karlie Kloss, Lais Ribeiro, Candice Swanepoel, Alessandra Ambrosio ve Behati Prinsloo’nun yer aldığı, Amerika’nın Miami kenti sokaklarında çekilen filmin müziği için Kito & Reija Lee’nin “Sweet Talk” parçası seçilmiş.
PRADA AŞK ÜÇGENİ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Prada yeni bir kısa filme sevenlerinin karşısında ve bu sefer parfüm markası Candy L'Eau için. Yönetmenliği Wes Anderson ve Roman Coppola tarafından gerçekleştirilen film daha önce Polanski’nin Prada için çektiği filmle saniyesi saniyesine aynı uzunlukta, üç dakika 31 saniye. Fransız aktris ve manken Léa Seydoux’un rol aldığı yeni filmin konusu iki erkek ve bir kadın arasındaki aşk üçgeni üzerine kurulu.
“SADECE BİR RESİM” DİYE BİR ŞEY YOKTUR
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Kanada’nın British Columbia eyaletinde faaliyet gösteren Sokak Çocukları Derneği isimli yardım kuruluşu, çocukları cinsel istismar tehlikesine karşı eğitmek amacıyla bir kamu yararı reklam filmi hazırlatmış. Cep telefonu ile cinsel içerikli mesaj veya fotoğraf göndermeye verilen isim olan “sexting” üzerine kurulu reklam filminde yatak odasında oturmuş bir genç kız, elindeki kartonları teker teker açarak tek kişiye bile gönderilse bir fotoğrafın paylaşılarak nasıl herkes tarafından görüleceğini anlatıyor. Film, “Tek fotoğraf diye bir şey yoktur” sloganı ile bitiyor. Filmi hazırlayan ajans Vancouve rmerkezli Cosette.
ÇİKOLATANIN ÇİRKİN ÖYKÜSÜ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Uzmanlar, İsviçre çikolatasının en iyisi olduğunda mutabıklar. Ne var ki hemfikir olunan bitmiş ürün ile ilgili. Çikolatanın üretim aşamasının ise bambaşka ve pek iç açıcı olmayan bir hikayesi var. Çikolata hammaddesinin üretimi ile ilgili çocuk işçiler ve insan hakları ihlalleri gibi ciddi sorunlar söz konusu ve Die Erklärung von Bern (Bern Deklerasyonu) isimli sivil toplum kuruluşuna göre İsviçreli üreticiler itham altındalar. Kuruluş, Paskalya öncesi başlattığı kampanyada Nestle, Lindt ve Mondelez (eski Kraft Foods) isimli firmaların toplumsal sorumluluklarını yerine getirmediğini iddia ediyor. Sorun büyük oranda kakao tedarik zincirinin yetersiz izlenebilirliğinden kaynaklanıyor. Kuruluşun iddiasına göre kakao çiftçiliği ile geçinen 20 milyon insan var. Dolayısıyla tedarik zincirinin şeffaf ve izlenebilir olması, çocuk işçi çalıştırtılmaması için yasal düzenleme yapılması, üreticinin istismar edilmeyeceği fiyat politikalarının oluşturulması gibi adımların atılması gerekiyor
150 YILLIK METRO AFİŞLERİ
Dünyanın en eskilerinden olan Londra Metrosu bu yıl 150. yaşını kutluyor. Bir buçuk asırdır Londralıları taşıyan yeraltı ağının bir diğer özelliği de köklü ve zengin bir afiş tarihine sahip olması. Londra Taşımacılık idaresi yıllar içinde pek çok ünlü tasarımcıdan afiş çalışması talep etmiş. Şimdi bu arşiv, Poster Art 150 – London Underground’s Greatest Designs başlığı ile Londra Ulaşım Müzesi’nde 27 Ekim 2013 tarihine kadar sergileniyor. Londra’ya gidemeyecek grafik tasarım meraklıları, sergiyi ltmcollection.org adresinde online da görebilirler.
Paylaş