Paylaş
Kentteki metro ve otobüs duraklarında yer alan afişte, 5 Kasım 2009 tarihinde Fort Hood askeri üssünde 13 kişinin ölümü ve 30 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan saldırıyı gerçekleştiren Nidal Malik Hasan’ın fotoğrafı yer alıyor. Afişin başlığında saldırıdan kurtulan birine ait olduğu iddia edilen şu sözlere yer verilmiş: “Silahını doldurup ateş ediyor, yeniden doldurup tekrar ateş ediyor, bir yandan da Allahü ekber diye bağırıyordu.” Afişin altında ise “Bu onun cihadı. Sizinki ne?” diye soruluyor.
AFDI’nın İslam karşıtı bu son reklamı, geçtiğimiz aralık ve ocak aylarında Chicago, San Francisco ve Washington’da Amerikan İslami İlişkiler Konseyi (Council on American Islamic Relations - CAIR) tarafından gerçekleştirilen kampanyaya cevap niteliğinde.
Her müslümanın terörist gibi görülmemesi gerektiğini anlatan CAIR’in aşağıda örnekleri yer alan kampanyasında, sıradan insanların sözlerine yer verilerek, “Bu benim cihadım. Sizinki ne?” deniyordu.
ŞİDDETİ İZLEME, DURDUR, BU SENİN ELİNDE!
Uluslararası Af Örgütü Türkiye Şubesi için Grey İstanbul tarafından hazırlanan ve kadına şiddeti önleme konusunda kamuoyunu bilinçlendirmeyi amaçlayan interaktif web filmi Facebook’ta yayınlanmaya başladı.
41?29! ve Mojo Productions'ın teknik desteğiyle gerçekleştirilen vdieoda, şiddet gören kadının yakarışına kulak verip stop tuşuna basanlar şiddeti durduruyor ve o an başka bir film oynamaya başlıyor. Kadın şiddetten kurtuluyor ve stop'a basan izleyiciye teşekkür ediyor.
Kadına şiddeti bir anlık durdurma deneyimi yaşatarak insanlara şiddete dur demek için yapabilecekleri bir şey olduğunu hatırlatmaya, göstermeye çalışıyoruz” diyen Grey İstanbul reklam yazarı Merve Selamet, “Böylelikle Af Örgütü'nün Türkiye Facebook sayfasının hayran sayısını artırıp orada insan hakları ile ilgili bilgilendirebileceğimiz bir topluluk oluşturmayı amaçlıyoruz” dedi.
Uluslararası Af Örgütü Türkiye Şubesi’nin Facebook sayfasında yer alan interaktif web filmi
*Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Filmi Türkiye için yapılmış ancak Merve Selamet2in açıklamasına göre dünya çapındaki Amnesty ofislerinden istekler alınmış. Polonya'da da yayına başladıklarını belirten Merve Selamet, “Daha pek çok Avrupa ülkesi, Japonya ve ABD'de de gösterime girecek umuyoruz” diyor.
HEINEKEN’DAN “DÉJÀ VU”
Bira markası Heineken, meşhur “Efsaneler” kampanyasından sonra yeni reklam filmini cuma günü YouTube ve Facebook üzerinde yayına soktu. Markanın ABD pazarında “Yıldız Şişe” ürününün lansmanını yapan ve TV’lerde de yayınlanacak yeni film, dünyanın çeşitli kentlerininde barları dolaşan adamın öyküsünü anlatıyor. Vietnam’da Ho Chi Minh City’de, ardından Nijerya’da Lagos’ta ve sonunda ABD’de New York’ta gördüğümüz filmin kahramanı orada Heineken Yıldız Şişe ile buluşuyor. Wieden+Kennedy isimli ajansın New York ofisi tarafından hazırlanan ve yönetmenliği Rupert Sanders tarafından yapılan filmin 90, 60 ve 30 saniyelik versiyonları mevcut.
Heineken’ın henüz iki gün önce yayına giren bu eğlenceli reklamını izlemek için
*Filmi izlemek için görsele tıklayın.
GERÇEK TEHLİKE
Olay güzel bir yaz günü herkesin neşe içinde eğlendiği plajda geçiyor. Kamera, Jaws filminin müziği eşliğinde denize giren genç kızı takip ediyor. Cankurtaran, gözetleme kulesinden elinde dürbün endişeli gözlerle olup biteni izliyor. Her an suların derinliklerinden bir köpekbalığı beklenirken, genç kız denizden çıkıp havlusuna dönüyor ve kızgın güneş altında güneşlenmeye başlıyor. O sırada ekrana gelen yazı, “Gerçek tehlikeyi öğrenin ve...” diyor. Reklam ajansı: Y&R Peru ve League
*Filmi izlemek için görsele tıklayın.
DÜNYANIN EN MÜKEMMEL OTOBÜS DURAĞI
Teknoloji şirketi Qualcomm, mobil hayatın güzelliğini anlatmak için ilginç ve eğlenceli bir uygulamaya imza atmış. Otobüs durağında reklam panosu kiralayan firma, burada bir mobil site adresi vermiş. Otobüs beklerken cep telefonuyla bu adrese giren kişiler ilginç sürprizlerle karşılaşıyorlar. Örneğin, “Acelen var mı?” başlıklı afişteki adrese girildiğinde, son model bir spor otomobil geliyor veya “Sıkıldın mı?” başlıklı afişteki adrese girildiğinde durağa gelen otobüsten palyaçolar iniyor.
*Filmi izlemek için görsele tıklayın.
SİZ OLSANIZ NE YAPARDINIZ?
Beklediğiniz asansörün kapısı açıldığında yerde iki adamın boğuştuğunu ve birinin diğerini boynuna geçirdiği iple boğmaya çalıştığını görseniz, ne yapardınız? Hızla oradan uzaklaşır mıydınız? Kavgayı ayırmaya mı çalışırdınız? Polisi mi arardınız? Yoksa olayı cep telefonunuzla görüntülemeye mi başlardınız? Amerika’da New York kentinde bir asansöre yerleştirilen gizli kamera ile bu sorunun cevabı aranmış. İki aktör kavga rolünü üstlenmiş ve insanların tepkileri kaydedilmiş. Amaç, Colin Farrell ve Noomi Rapace’nin başrolleri paylaştıkları“Dead Man Down” filminin tanıtımı.
*Filmi izlemek için görsele tıklayın.
AŞK MI BEĞENMEK Mİ?
Kadın iç çamaşır markası Blush, Almanya’daki kampanyasında Facebook’un “beğen” özelliği ile aşk arasında esprili bağlar kurmuş. Berlin’de faaliyet gösteren Glow isimli reklam ajansı tarafından hazırlanan ve her birinde “Beğenme. Sev” sloganı kullanılan ilanların başlıklarında şu mesalar verilmiş:
BEĞEN SICAK HAVA GİBİDİR - AŞK OKSİJEN GİBİ
MİLYARLARCA BEĞEN VAR - FAKAT SADECE BİR AŞK
BEĞEN KOLAY - AMA AŞK KIŞKIRTICI
BEĞEN OLASIDIR - AŞK İSE HER ŞEYE RAĞMEN
BEĞEN SIRADANDIR - AŞK CESUR
TESTİSLERİN ŞARKISI
Rusty ve Vern, misyon üstlenmiş iki testis. Üstlendikleri önemli misyon da erkeklerin bir problemine çözüm bulmak; prezervatif kullanmayı unutmamak. Bu görevi hakkıyla yerine getirebilmek için bir de blues şarkı ve klip hazırlamışlar.
*Klibi izlemek için görsele tıklayın.
Erkekleri cinsel yoldan bulaşan hastalıklara karşı bilinçlendirmek amacıyla hazırlanmış bu iletişim projesinin, blueballsblues.com adıyla kendine özgü bir internet sitesi de var. Bu sitede kampanyanın afişleri ve Rusty ile Vern’in söylediği blues parçanın mp3 dosyasını indirmek mümkün. Sitede yer alan afişlerin bazıları aşağıda.
KIRMIZI KENT ANTALYA
Kırmızı Ödülleri ve TÜRSAB iş birliğinde iç turizm hareketine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen Kırmızı Kent Reklam Yarışması’nda sıra Antalya’ya geldi. Profesyonel veya öğrenci, reklama ilgi duyan herkese açık olan yarışmada yapılması gereken, Antalya’yı iç turizm merkezi olarak tanıtacak ve iç turist çekecek bir ilan hazırlanmak. Hazırlanacak ilanın sahip olması gereken özellikler ve yarışmaya nasıl katılınacağına dair bilgi, kirmiziodulleri.com/kirmizikent sitesinde mevcut. Son katılma tarihi 8 Nisan olan yarışma, Medina Turgul DDB tarafından hazırlanan aşağıdaki ilanlarla duyuruluyor.
Paylaş