Paylaş
YARATICI KARTVİZİT NASIL OLMALI?
Bir şirkette çalışıyorsanız kartvizitiniz hakkında pek söz sahibi değilsinizdir. Kurumsal uygulama neyse, siz de ona uyarsınız. Ne var ki kendi iş yeriniz varsa veya serbest çalışıyorsanız, kartvizitiniz hakkında dilediğiniz gibi karar verebilirsiniz. Tabii dikkatli olmak koşuluyla. Ne de olsa hakkınızdaki ilk izlenimi vitrin görevi üstlenen kartınız verecek.
Bir kartvizit ne kadar profesyonelce hazırlanmışsa, verildiği kişi üzerinde o derecede etkili olduğu şüphe götürmez. Etkileyici bir kartvizit istiyorsanız işin profesyoneline hazırlatmanızda, yani bir grafik tasarımcı ile çalışmanızda fayda var. İhtiyaçlarınız doğrultusunda ideal çözümü ancak bir tasarımcı önerebilir. Çünkü kartın boyutundan üzerindeki yazanın tipografisine; kullanılacak renklerin seçiminden bizzat kartın tasarımına kadar bir dizi konuda karar vermek gerekir.
Bu temel unsurların dışında ayrıca standart mı yoksa sıradışı, farklı bir şey isteyip istemediğinize de karar vermelisiniz. Mesleğiniz her ne olursa olsun, eğer yaratıcı ve farklı bir yoldan gitmek isterseniz, işte size ilham verebilecek farklı işkollarından çok değişik örnekler...
KÖPEK EĞİTMENİ
KİŞİSEL SPOR EĞİTMENİ
SERBEST FOTOĞRAFÇI
YOGA ÖĞRETMENİ
RADYO SPİKERİ
HEMŞİRE
BOŞANMA AVUKATI
STİLİST
REKLAM YAZARI
KİŞİSEL SPOR EĞİTMENİ
KİŞİSEL SPOR EĞİTMENİ
TASARIMCI
MASÖZ
STİLİST
DİŞÇİ
ESTETİK CERRAH
MALİ DANIŞMAN
PSİKOLOG
KİŞİSEL SPOR EĞİTMENİ
EVİLİK DANIŞMANI
WEB TASARIMCISI
KUAFÖR
TERAPİST
BADANA USTASI
CAZ SANATÇISI
BU REKLAM KADINLARA ÖZEL
* Filmleri izlemek için görsellere tıklayın.
Otomotiv endüstrisinden alkollü içeceklere kadar pek çok kategoride yıllarca kadının reklamda seks nesnesi olarak kullanılması eleştirildi. Problem tamamen çözülmüş olmasa da eskiye oranla kadının reklamlarda yansıtılma şeklinde gelişme söz konusu. Bu arada bazıları şaka olarak yapılsa da erkeğin cinsel obje olarak öne çıkarıldığı reklamlara daha sık rastlar olduk. İşte bu tür reklamlara son bir örnek Amerika’dan, Kraft salata sosu çalışması. Ajans: BEING, ABD
ŞAMPİYONLAR LİGİ FİNALİNİ WEMBLEY’DE İZLEMEK İÇİN NE YAPARDINIZ?
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Dünyanın en iyi futbolcularını izlemek, UEFA Şampiyonlar Ligi 2013 finalini Wembley stadında seyredebilmek için ne yapardınız?
Bira markası Heineken tarafından başlatılan “Finale Giden Yol” başlıklı global kampanya, dünyanın en prestijli futbol etkinliklerinden biri olan Şampiyonlar Ligi final maçını yerinde izlemek isteyen bir adamın yaratıcılığını ve becerikliliğini anlatıyor. Kampanyanın tanıtım filmi, bir futbol tutkununun, Amazon ormanlarının derinliklerinden çıkıp 48 saat içinde Londra Wembley Stadı’na, başlama düdüğünden saniyeler önce nasıl vardığını içeriyor. Ajans: Wieden+Kennedy, Amsterdam
BABANA BENZEME
* Filmleri izlemek için görsellere tıklayın.
Mentos’un yeni TV ve internet reklam kampanyası “Babana benzeme, kendin ol”, markanın aykırı dilini devam ettirirken, “ferah kal”mak unutulduğunda neler olabileceğini anlatıyor. BBH Londra isimli reklam ajansı tarafından hazırlanan, 20 saniyelik 3 reklam filmi; zamanından önce anne babalarımıza dönüşme konusunda sahip olduğumuz evrensel tedirginliği komik bir dille işliyor.
KABLOSUZ ERİŞİM SAĞLAYAN FİLM AFİŞİ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Güney Kore’nin en büyük film dağıtım şirketi CJ Entertainment, tanıtım bütçesinin önemli bir kısmını gençlere yönelik hazırlanan afişlere ayırıyor. Ne var ki geleneksel afişler, akıllı telefonları olmadan adım atmayan günümüz gençlerine pek hitap etmiyor. Firmanın bu sorununa çağre arayan ajansı Cheil Worldwide, hem geleneksel afiş uygulamasını hem de günümüz teknolojisini bir araya getiren bir çözüm bulmuş. Afişlerin yapıştırıldığı panolara kablosuz modem yerleştirilmiş. Üstelik QR Kod uygulamalarında olduğu gibi kullanıcıya telefonlarına herhangi bir yazılım indirme zorunluluğu gibi şart getirilmiyor. Kullanıcının telefonundan ilgili ağı seçmesi yeterli.
TADILABİLEN DERGİ İLANI
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Yenilebilir ilan çok yeni bir şey değil, bugüne kadar benzer uygulamalar yapıldı fakat Fanta, “hem yenilebilir hem de özel aroma eklenmiş” ilk dergi ilanını yaptığını iddia ediyor. Reklam ajansı Memac Ogilvy (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) tarafından gerçekleştirilen çalışma, Fanta’nın yenilenen lezzetini ürün numunesine ihtiyaç olmadan tüketiciye tattırma imkanı sağlıyor.
Paylaş