Kadınlar sandıklarından daha güzeller

Önce kendilerinin sonra başkalarının tarifiyle çizilen eskizler, kadınların kendilerini güzel görmediklerini gösteriyor.

Haberin Devamı

 

 

 

 

 

SANDIĞINIZDAN DAHA GÜZELSİNİZ

 

 




* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

Unilever’in kozmetik firması Dove’un açıklamasına göre dünya üzerinde kadınların sadece yüzde dördü kendilerini güzel görüyorlar.

 

Kadınların güzellik konusunda en sert eleştirmenlerinin yine kendileri olduğunu savunan Dove markası, uzun süredir devam eden “Gerçek Güzellik” temalı iletişim kampanyasında yeni bir kampanya gerçekleştirdi. Firma ilginç bir deneyde, kadınların kendilerini nasıl gördüklerini başkalarının onları nasıl gördüğüyle karşılaştırıyor.

 

Haberin Devamı

Uygulama için, ABD’nin federal emniyet gücü FBI tarafından görgü tanığı ifadesine dayanarak zanlı resmi çizme konusunda eğitim almış bir eskiz uzmanı ile çalışılmış. Kadınlardan önce kendilerini tarif etmeleri istenmiş. Ardından aynı kadınları başka insanlar tarf etmişler. Eskiz uzmanı bu tariflere göre aynı kadına ait iki farklı eskiz çizmiş.

 

Ortaya çıkan farklı eskizlerin karşılaştırılması kadınların kendilerini nasıl gördüklerine çarpıcı birer örnek teşkil ediyor. Reklam ajansı Ogilvy tarafından hazırlanan kampanyanın tamamı proje için özel tasarlanan dove web sitesinde görülebilir.

 

 

FLORENCE

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller 

 

Haberin Devamı

Kadınlar sandıklarından daha güzellerKadınlar sandıklarından daha güzeller
Kendi tarifiyle Florence                                              Başkalarının tarifiyle Florence

 

 

 


KELA

 

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller  Kadınlar sandıklarından daha güzeller
 Kendi tarifiyle Kela                                                   Başkalarının tarifiyle Kela

 

 


MELINDA

 

 

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller  Kadınlar sandıklarından daha güzeller
 Kendi tarifiyle Melinda                                              Başkalarının tarifiyle Melinda


 

 

 

SİZ BİR MODA ESKİZİ DEĞİLSİNİZ

 

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller


 
 Moda dünyasının ürkütücü sorunlarından anoreksi hastalığına dikkat çeken bu kampanya Brezilya’da yayınlanıyor. Revolution Brasil isimli reklam ajansınca hazırlanmış kampanyanın görsellerindeki mankenler muhtemelen Photoshop ile anoreksi hastasına dönüştürülerek, gerçek hayatta moda çizimlerdeki kadar ince olunamayacağı vurgulanıyor. İlanlarda, “Siz bir eskiz değilsiniz. Anoreksiye hayır diyin” başlığı yer alıyor.

Haberin Devamı

Kampanya, 2010 yılında anoreksi sonucu ölen Fransız manken Isabelle Caro’yu çağrıştırıyor. Oliviero Toscani’ye poz veren Caro’nun fotoğrafı, aşağıdaki  anoreksi karşıtı reklamda kullanılmıştı.

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller
 


 



BİRİ BAKARKEN ÇİŞ YAPMAK

 

 



* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

Teknoloji markası LG, ekranlarının “o kadar gerçek ki ürkütücü” olduğunu göstermek için erkekler tuvaletinde pisuarların hemen üstüne LG IPS 21:9 UltraWide monitörler yerleştirmiş. İlk başta normal birer reklam alanı gibi görünen ekranlarda, pisuar önüne biri geldiğinde kadın görüntüleri beliriyor. Görüntülerdeki kadınlar, pisuarda işini gören erkeklere el sallıyor, öpücük gönderiyor veya alaycı şekilde gülüyor.

Haberin Devamı

Ekranlarda kadın görüntüsü çıkması üzerine çiş yapmaya başlama süresinde 16 saniye gecikme olduğunu ve çiş yapmaktan vazgeçme oranının yüzde 26 gerçekleştiğini belirten LG, “biri bakarken erkekler çişini yapamaz” esprisinin doğru olduğunu belirtiyor.

 


O KADAR HIZLI Kİ RESMİ ÇEKİLEMİYOR

 

 


 

* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

Audi R8’in hızını göstermek için iPad ichazının ekran görüntüsü alma fonkiyonu kullanılmış. Kullanıcılar Audi R8 hakkındaki bilgiye ulaşmak için, iPad’in “Home” ve “Uyu” tuşlarına aynı anda basarak ekrandan hızla geçen otomobilin fotoğrafını çekmek zorundalar. Uygulama, Almap BBDO tarafından hazırlanmış.

 

 


ÇİZGİ FİLM KAHRAMANLARIYLA OTOMOBİL LANSMANI

Haberin Devamı

 

 


 * Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

Peugeot, yeni 208 modelinin Brezilya’da lansmanı için 1980’lerde çocukların en favori çizgi filmlerinden olan Wacky Races’in karakterlerini kullanmış. Çizgi filmden çeşitli karakterlerin hayat buldukları reklam, Peugeot 208’in şehir yaşamının zorluklarından nasıl kurtulduğu anlatılıyor. Brezilya pazarı için hazırlanan film Y&R tarafından İspanya’da çekilmiş. İzlemesi keyifli filmin yönetmenliğini ise Antoine Bardou-Jacquet yapmış.

 

 


POSTALANAN KİTAPLAR
 

 

 

* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

“Bir kitap verildiğinde paylaşılan sadece kağıt ve mürekkep değil; öğrenme, keşfetme ve gelişme fırsatıdır” diyen Avustralyalı yayınevi Random House, kitap paylaşmayı kolaylaştıran bir yöntem geliştirmiş. Reklam ajansı BMF ile birlikte geliştirilen “Mailbooks For Good”uygulamasında, kitaplara giydirilen dış kılıf aynı zamanda zarfa dönüşüyor. Bu kılıflarla basılmış kitaplar paylaşılmak istendiğinde yapılması gereken kılıfın dışa katlanıp kitapın kaplanması. Kılıfın üzerinde gönderi adresi ve ön ödemeli pul da yer aldığından, gönderene sadece kitabı posta kutusuna atmak kalıyor.

 



FOTOĞRAFLARDAKİ OYUNCAKLAR

 

 

Daniel Picard son derece yaratıcı bir fotoğraf sanatçısı. Sıradışı fotoğraflar çekmenin yanı sıra oyuncaklara duyduğu sevgi, onları birer sanat eserinde gerçek hayatın parçası kılıyor. Sıradan oyuncakların fotoğraflarını başka fotoğraflarla birleştiren Picard, sürrealist görüntüler yaratıyor. Kişisel web sitesinde bulunan sanatçının çalışmalarından küçük bir seçki:

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

 

Kadınlar sandıklarından daha güzeller


 

 


Yazarın son yazıları

#17 Nisan 2013 Reklamcılara verilen rüşvet çeşitleri
#14 Nisan 2013 Kadına yönelik şiddet vitrinde
#10 Nisan 2013 İnanılmaz katliama dikkat çeken reklam
#6 Nisan 2013Yaratıcı kartvizitler
#3 Nisan 2013Renklerin arkasındaki psikoloji

#1 Nisan 2013Hangi logo kaç para?

 

YAZARIN TÜM YAZILARI İÇİN >>

 

Yazarın Tüm Yazıları