Otomotiv yan sanayiden beyaz eşya yan sanayiye kadar geniş bir yelpazede faaliyet gösteren Fark Holding Yönetim Kurulu Başkanı.
Ahu Serter
İlki Bodrum’da, ikincisi Lizbon’da açılan “sanat oteli” markası Casa dell’Arte’nin kurucusu.
Kadın girişimci start up’lara koçluk yaparak, yatırımcılarla buluşturan Arya Kadın Yatırım Platformu’nun da kurucusu.
Arya birkaç yıldan beri Bodrum’da, Casa dell’Arte’de “Arya Retreat” adı altında, kadın girişimcilerle yatırımcıları buluşturan, yoğun bir çalışma temposunu eğlence ile dengeleyen uluslararası bir nevi “kamp” düzenliyor.
Arya’nın eğitiminden geçen genç kadın girişimciler, yatırımcıların olduğu bir ortamda sunum yapıyorlar ve işlerini büyütmek için ihtiyaçları olan sermayeyi duyuruyorlar.
TESLA’NIN TEDARİKÇİSİNE YATIRIM
Üç günlük
İstanbul Modern çok kısa bir aradan sonra Beyoğlu’ndaki yeni yerine taşınmış durumda.
İKSV’nin 46. İstanbul Müzik Festivali “Aile Bağları” temasıyla başladı.
Ünlü ve yıldızları parlamakta olan klasik müzik sanatçıları, orkestralar şehrimizde.
Feltivalin açılış konserinde, Borusan Orkestrası eşliğinde dinlediğimiz Güney Koreli piyanist Yekwon Sunwoo bunlardın biri.
Eğitim ve refah seviyesi olarak sürekli önümüze model olarak gelen Güney Kore’nin, klasik müzikte Japonya ve Çin’i geçmekte olduğu söyleniyor bu arada.
Haziran ayının sonunda yine İKSV’nin kanatları altında İstanbul Caz Festivali geliyor.
Her iki festivalin etkinlikleri şehrin dört bir yanında, bildiğimiz ya da bambaşka ortamlarda yeniden keşfedeceğimiz yerlerde.
Kapalıçarş
Milletvekili aday listelerinin kadın, erkek oranlarını Bianet’in hesabı çok güzel ortaya koymuş.
Seçime girecek yedi partinin 4 bin 200 adayından 3 bin 296’sı erkek aday, 904 kadın aday.
Yani adayların sadece 21,5’i kadın.
En çok kadın aday gösteren parti yüzde 37 ile HDP.
HDP’yi yüzde 25 ile Vatan Partisi izliyor.
AKP ve CHP’nin kadın aday oranları yüzde 21.
İYİ Parti’nin yüzde 22, MHP’nin yüzde 11, SP’nin ise yüzde 13.
Bu durumda en düşük kadın adayı MHP göstermiş oluyor.
Geçenlerde buluştuğumuz Nestle Türkiye CEO’su Felix Allemann, küresel ısınmaya karşı “Yeni Plastik Ekonomisi” kapsamında şirketin küresel boyutta neler yapacağını anlatmıştı.
Nestle ambalajlarının yüzde 100’ü 2025 yılına kadar yeniden kullanılabilir ya da geri dönüştürülebilir olacak.
2020 yılına kadar kullanılan ambalaj miktarı 140 bin ton azaltacak.
Dünya bildiğiniz gibi plastiğe boğulmuş vaziyette.
En son Pasifik Okyanusu’nun derinliklerinde 30 yıldır araştırma yapan Japon bilim insanları, dünyanın en derin noktası (10 bin 898 metre) diye bilinen Mariana Çukuru’nda dahi plastik atıklar olduğunu ortaya çıkarttılar.
Her yıl 8 milyon ton plastiğin denizlerin, okyanusların dibini boyladığını düşünürseniz buna şaşmamak gerek.
Ne yazık ki, plastik ambalajın sadece yüzde 14’ü geri dönüşüm için toplanabiliyor.
80 milyar ila 120 milyar dolar değerindeki plastik ambalaj kayıp.
Bu topraklardaki hik^ayesi ilk hazır bebek mamasıyla 1875 yılında başlıyor.
Aynı yıllarda Osmanlı Sarayı’nın resmi çikolata tedarikçisi unvanını alıyor.
1909 yılında ise Londra ve Paris’ten sonra üçüncü satış ofisini İstanbul Karaköy’de açıyor.
1927 ise Türkiye’de üretime geçerek İstanbul Feriköy’de ilk fabrikasını kuruyor.
Bu bilgiler tarihçi, yazar Saadet Özen’in dört yıl önce Nestle’nin desteğiyle Yapı Kredi’den yayınlamış olduğu “Çukulata-Çikolata’nın Yerli Tarihi” kitabından.
Felix Allemann
Önceki gün
Mısır Piramitleri’nden yaklaşık 7 bin yıl daha eski, insanlık tarihini değiştiren 12 bin yıllık Göbeklitepe’yi hafta içinde Doğuş’un ev sahipliğinde ziyaret ettim.
Şanlıurfa’ya 45 kilometre uzaklıktaki Göbeklitepe’den önce ilk durağımız Şanlıurfa Müze Kompleksi.
2015 yılında açılan, Türkiye’nin en büyük müze kompleksi 200 bin metre kare üzerinde ve 65 bin metrekare kapalı alana sahip.
Hem arkeoloji ve hem mozaik müzelerini barındırıyor.
Haleplibahçe Mozaik Müzesi, 2007 yılında bulunan Amazonlar mozaiklerinin olduğu yerde.
Göbeklitepe
Büyük İskender
Mardin evlerinin altındaki kemerli geçitlerden yani “abbara”lardan esinlenerek “AbbaraKadabra” başlığı altındaki birinci Mardin Bienali’ni kim unutabilir?
Nezaket Ekici’nin, Kasımiye Medresesi’nde Hüseyin Çağlayan’ın fotoları önünde yaptığı “Çeşme” performansı bugüne kadar anılarımda capcanlı.
GAP İdaresi’nde çalıştığı yıllardan tanıdığım Döne Otyam’ın girişimi ve küratörlüğüyle hayata geçen birinci Mardin Bienali’nden sonra 2012 yılında ikincisi, 2015’te üçüncüsü ve nihayet geçen hafta “Sözden Öte” temasıyla dördüncüsü geldi.
Her bienalde Mardin’in değişik büyülü yüzünü gördük, pembe/sarı taşlarıyla , tarihi binalarıyla bütünleşen eserleri hayranlıkla izledik.
4 Haziran’a kadar devam eden bienali, eski ve yeni mek^anlarda gezerken bir kez daha “bienal bir şehre bu kadar mı yakışır” diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.
MARDİNLİLERİN BİENAL ÇOŞKUSU
Mardin Bienali, büyüğünden küçüğüne Mardinlileri içine çekmeyi, bienal coşkusuna katmayı hep başarmıştı.
Bu sefer de öyle.
İSTANBUL’da gördüğü yoğun ilgi üzerine iki kez uzatılan Ai Weiwei Sergisi Mardin’de.
Çinli sanatçının Emirgan’daki Sabancı Müzesi’ndeki yengeçleri şimdi eşsiz Mardin taşlarıyla örülmüş duvarların dibinde.
Han Hanedan Vazosunu Düşürmek adındaki eseri yine o güzelim taş duvarlarda.
Sergiyi bambaşka bir atmosferde bir kez daha görmek için Mardin’e gelmeye değer.
Soldan sağa Zerrin Koyunsağan, Dilek Sabancı, Nazan Ölçer
Önceki gün açılış için İstanbul’dan gelen ziyaretçilerle, Mardin halkı ve ileri gelenleriyle Sakıp Sabancı Mardin Kent Müzesi ve Dilek Sabancı Sanat Galerisi’nin bahçesindeyiz.
1889 yılında II. Abdülhamid döneminde Süvari Kışlası olarak yaptırılan bina Sabancı Vakfı tarafından restore edilerek 2009 yılında hizmete açılmıştı.
Mülkiyetiyle ilgili belirsizlikler nedeniyle dört yıldan beri etkinliklere ev sahipliği yapamayan müzeyle ilgili müjdeyi