Çok kez gidip-gelen Demirel’in “Dün dündür, bugün bugün” sözü küçük çocukların bile diline pelesenk olmuş bir hazırcevaplığın ve günü kurtarma kıvraklığının bayrağı haline gelmişti.
Anlatılır;
Dönemin Başbakanı Demirel’e bir gazeteci soruyor:
“İktidara gelmeden önce, işsizliği üç ay içerisinde bitireceğinizi vurgulamış ve ‘Bunun altını çizin’ demiştiniz. Ben de çizmiştim.”
Demirel yanıtı yapıştırıyor:
“Çıkar kalemini tekrar. Al kağıdı eline, bul o satırları. Şimdi de üstünü çiz!”
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in başta BOTAŞ’a olmak üzere borçları 15 yıldır gündemin ana maddesi.
Yiğiner, bu sorunun sadece Ankara’da değil, Türkiye’nin bir çok ilinde yaşandığını vurguluyor, “Ülkemizde milyonlarca şoförümüz taksilerde, kamyonlarda, otobüs ve minibüslerde herhangi bir sosyal güvencesi olmaksızın zor şartlar altında çalışmaktadır” diyor.
Başkanın verdiği bilgiye göre geçmişte bu şoförler esnaf statüsünde değerlendirilerek Bağkur güvencesi ile çalışıyordu. Ancak daha sonraları yapılan yasal düzenlemelerle bu haklarını kaybettiler. Yiğiner şöyle diyor:
“Bu insanların bir sosyal güvencelerinin olması gerektiği ise tartışılmazdır. Fakat buradaki en büyük sorun şudur. Bir ticari araçta birden fazla şoför çalışmaktadır. Her birinin mevcut sigorta pirimleri üzerinden sigorta yapılması araç sahiplerine çok ciddi miktarda bir maddi külfet getirmektedir. Zaten gelirleri ciddi manada azalan araç sahiplerinin diğer giderlerinin yanı sıra bir de bu şekildeki bir sigorta yükünü taşıması mümkün değildir.”
Ankara Şoförler Odası bu konuda bir çalışma yürütüyor.
Bu çalışmaya göre “şoför esnafına özel tıpkı çiftçiler ve avukatlarda olduğu gibi düşük primli bir sigorta sisteminin hayata geçirilmesi” amaçlanıyor.
Oda, bunun için Maliye Bakanlığı ve sosyal güvenlik kurumları nezdinde baskısını sürdürüyor. Yiğiner, “Bu hususlarda gelişme sağlanması durumunda şoför esnafımız kayıt altına alınacak, kayıt altına alınan her şoförümüz sosyal bir güvenceye kavuşacak ve araç sahiplerimiz de mağdur edilmeyecektir” diyor.
Yiğiner’in bu haberi maaşlı çalışan taksici esnafı için umut verici bir müjde niteliği taşıyor.