Paylaş
Çok kez gidip-gelen Demirel’in “Dün dündür, bugün bugün” sözü küçük çocukların bile diline pelesenk olmuş bir hazırcevaplığın ve günü kurtarma kıvraklığının bayrağı haline gelmişti.
Anlatılır;
Dönemin Başbakanı Demirel’e bir gazeteci soruyor:
“İktidara gelmeden önce, işsizliği üç ay içerisinde bitireceğinizi vurgulamış ve ‘Bunun altını çizin’ demiştiniz. Ben de çizmiştim.”
Demirel yanıtı yapıştırıyor:
“Çıkar kalemini tekrar. Al kağıdı eline, bul o satırları. Şimdi de üstünü çiz!”
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in başta BOTAŞ’a olmak üzere borçları 15 yıldır gündemin ana maddesi.
BOTAŞ’a olan doğalgaz borçları kimbilir kaç kez silindi, faizi donduruldu, yasalar değişti yine de Gökçek bu borçları ödemedi.
Hatta bir ara BOTAŞ’a borçlarına karşılık arsa önerdi de, dönemin Genel Müdürü Hayrettin Uzun, “O zaman biz de size doğalgaz yerine süt verelim” karşılığını aldı.
Her seferinde ipe un serip başka bir şey söyledi.
Bakkal hesabı gibi hesaplar yapıp kendisini borçsuz gösterdiği bile oldu.
Ama şimdi gelinen noktada bırakın EGO’nun satışından gelecek paranın yatırımlara yönlendirilmesini, belediyenin elindeki yüzde 20’lik EGO hissesi de “BOTAŞ’a olan borçlara karşılık” satışa çıkırılıyor.
Oysa güya, Gökçek’in BOTAŞ’a bir türlü ödemediği borçlar satış gelirinin “bir kısmıyla” ödenecek, bu gelirin geri kalanı başta metrolar olmak üzere kentin ihtiyaç duyduğu yatırımlara yönlendirilecekti.
Gökçek’in vaatleri arasında 44 kilometrelik metro hatlarının EGO’nun satışıyla elde edilecek gelirle ödenmesi bulunuyordu.
Gökçek BOTAŞ’a borcunu ödemedi, EGO’yu kaybetti, metroları da Ulaştırma Bakanlığı yapıyor.
Peki bu paralar nereye gidiyor?
Ulaştırma Bakanlığı metro inşaatlarını tamamladıktan sonra tüm güzergahları işletmesi için Gökçek’e devredecek.
Belediye yetkilileri ile Ulaştırma Bakanlığı bürokratları da bu konuyu görüşmek için biraraya geldi.
Anadolu Ajansı’nın haberine göre Gökçek yönetimi “metrolardan elde edilen ciroların belli oranını, metroların yapımı için yatırıma ayrılan paranın tamamı bitene kadar Hazine’ye ödeyecek.”
Gökçek’in 16 yıllık karnesine bakarak bir soru:
“Eğer metrolar tamamlanır da, Gökçek’in görev süresi içerisinde belediyeye devredilirse sizce Hazine, parasını düzenli olarak alabilir mi? Yani Gökçek metro gelirlerinden gereken payı Hazine’ye zamanında öder mi?”
Naçizane bir uyarı.
Ya, Hazine’nin bugün altını çizdiği gelecekteki o alacağının “üstünü çizmesi” gerekirse...
Ne dersiniz, şaşırır mıyız?
sorumsal
Başkent’in geceleri taksilere terk edilen ulaşım sorununu çözmek mi zordur, yoksa bir fizik problemini mi?
Ankara’nın belediye başkanları acaba twitter’a üye olur, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül gibi görüşlerini paylaşır mı?
Metronun bir türlü birbirini tutmayan “öncelik akortu” için bir tür metronom mu gerekir?
Paylaş