GeriSeyahat Türkiye turistler için en ucuz ülke
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Türkiye turistler için en ucuz ülke

Türkiye turistler için en ucuz ülke

Ekonomik Ä°ÅŸbirliÄŸi ve Kalkınma Örgütü (OECD) üyesi ülkelere giden turistlerin harcamaları temel alınarak yapılan bir araÅŸtırma, Türkiye`nin OECD üyesi ülkeler arasında, turistler için en ucuz ülke olduÄŸunu ortaya koydu.Ekin Yazım Merkezi`nin Turizm AraÅŸtırmaları Merkezi`nce yapılan araÅŸtırmasında, Türkiye`nin, yabancı ziyaretçiler için bu yıl yüzde 34daha ucuzladığı belirlendi. AraÅŸtırmada, Türkiye, turistler için ucuzlarken, turizmde rakibi olan Yunanistan`ın, kimi ülke vatandaÅŸlarıiçin küçük de olsa pahalandığı görüldü.  OECD üyesi ülkeleri kapsayan araÅŸtırma, turistlerin gittikleri ülkelerde, aralarında fotoÄŸraf filmi, taksi ücreti ve akÅŸam yemeÄŸi gibi mal ve hizmetlerden oluÅŸan bir grup mal ve hizmetin çeÅŸitli ülkelerdeki tutarı karşılaÅŸtırılarak yapıldı.       TÃœRKÄ°YE ZATEN UCUZDU, DAHA DA UCUZLADI     AraÅŸtırmada, turistlerin gittikleri her ülkede mutlaka satın aldıkları kabul edilen çeÅŸitli mal ve hizmetlerden oluÅŸan bir harcama sepetinin deÄŸerinin 100 birim olarak alınıp bunun, yabancı ziyaretçinin kendi parası karşılığında gittiÄŸi ülkede sepeti kaça satın alabildiÄŸi hesaplanıyor.  AraÅŸtırmaya göre, Türkiye`nin turizmde en büyük rakibi konumunda bulunan Yunanistan`da, 2001 yılının sekiz ayında turistler açısından herhangi bir ucuzlama yaÅŸanmadı.  Yunanistan yıl başında bu yana Alman, Ä°ngiliz, Fransız turistler için aynı fiyat düzeyini korurken, Japonya karşısında pahalandı, ABD karşısında ise ucuzladı.  AraÅŸtırmaya göre Türkiye, OECD üyesi ülkeler arasında, fiyat bakımından avantajını korurken, Akdeniz turizminde önemli rolleri olanÄ°talya, Ä°spanya, Yunanistan ve Portekiz gibi ülkelerde bu yıl ucuzlamaolmadığı saptandı.       EN KARLISI ALMAN TURÄ°STLER     AraÅŸtırmaya göre, bir Alman turist, 2001 yılı başında, içinde temel tüketim malzemeleri bulunan bir sepet malı Almanya`dan 100 markaalırken aynı sepeti Türkiye`den 61 marka dolduruyordu. 2001 yılının sekiz ayı geçildiÄŸinde ise aynı sepet Türkiye`de 40 marka dolar hale geldi. Yani Türkiye bir Alman ziyaretçi için yıl başından bu yana yüzde 35 dolayında ucuzladı.  Türkiye`nin Almanlar için gösterdiÄŸi ucuzlama süreci benzer biçimde, Ä°ngiliz, Fransız, ABD`li ve Japon turistler için de geçerli. Türkiye, belirtilen dönem içinde Ä°ngiliz ve Fransızlar için yüzde 34, ABD`li turistler için ise yüzde 36 dolayında ucuzladı.  Â
False