GeriSeyahat Ticaret çölünde alışveriş vahası
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Ticaret çölünde alışveriş vahası

Ticaret çölünde alışveriş vahası

Profilo Alışveriş Merkezi, İstanbul'da ticaret ve finans çölü gibi görünen Mecidiyeköy'de bir alışveriş vahası olarak yükseliyor. Merkez, alışılmışın dışında şehrin dışında değil, tam ortasında! Bu stratejik konumuyla hem şirketlerde çalışanlara, hem de bölgede ve yakın semtlerde oturanlara hitap ediyor. Ayrıca kapalı bir mekan olmasına karşın, mimari tasarımda kullanılan bolca cam sayesinde geniş aydınlık alanlara sahip.

İstanbul'da hayat aşırı sıcaklara rağmen tüm hızıyla sürüyor. Herkes işinin gücünün peşinde koşturuyor. Bu koşuşturmanın en yoğun olduğu bölgelerin birinde, Mecidiyeköy'de, mayıs ayından bu yana yeni bir hareketlilik yaşanıyor. Profilo Alışveriş Merkezi, çevresindeki irili ufaklı birçok şirketin ve bankanın arasında yükseliyor. Mecidiyeköy'ün finans ve ticaret koşuşturmasına, alışveriş huzurunu veya telaşını ekliyor.

Profilo Alışveriş Merkezi 75 bin metrekare alan üzerine kurulu 100 mağazadan oluşuyor. Hafta sonu ve akşamları hareketlenen merkez açıldığından bu yana 1,5 milyonuncu ziyaretçisini ağırladı. Eylül ayından sonra aylık ziyaretçi sayısının 1,5 milyonu bulması bekleniyor.

Alışveriş merkezlerinin şehrin dışında kurulmasına alışmıştık. Profilo Alışveriş Merkezi neredeyse şehrin kalbinde. Göze çarpan diğer önemli özelliği kapalı bir mekan olmasına karşın geniş aydınlık alanlara sahip olması... Ayrıca hafta sonları çocuk tiyatroları ve animasyonlara sahne olan 400 koltuklu, çok amaçlı bir salonu var. Salon sonbaharla birlikte diğer sanatsal etkinliklere de açılacak.

Tiyatro salonu dışında toplam beş salon ve 1100 koltuklu Cineplex Odeon Sinemaları var; bunlar da merkezi sadece alışveriş için değil her zaman uğranacak bir mekan yapmayı hedefliyor. Gözlemleyebildiğimiz kadarıyla özellikle sinema çevresi şimdiden bölgede oturan gençlerin ‘‘piyasa’’sı olmuş durumda.

Profilo Alışveriş Merkezi'nin stratejik konumu, Mecidyeköy'de yer alan 20 banka genel müdürlüğünün ve irili ufaklı birçok şirketin ‘‘beyaz yakalılar’’ olarak adlandırılan çalışanlarını öncelikli hedef kitlesi kılıyor. Bu yüzden merkezde beyaz yakalılara yönelik düzenlemeler yapılmış: En üst kat İstanbul'daki en büyük yiyecek ve içecek merkezi. Tam 2 bin metrekareye yayılan alan fast food'dan Çin yemeğine uzanan geniş bir mönüyü ziyaretçilere sunuyor. Merkezde kuru temizleme, anahtar yapımı, çiçek, ayakkabı tamiri ve kuaför gibi gündelik hizmetler de veriliyor.

İkinci müşteri grubu ise çevre sakinleri: Bir yandan, Şişli, Fulya, Dikilitaş, Levent, Gayrettepe ve Mecidiyeköy, diğer yandan Gültepe, Çeliktepe, Sanayi Mahallesi, Seyrantepe, Okmeydanı, Çağlayan ve Mecidiyeköy'den gelip geçen herkes. Böylece merkez hedef kitlesine yüksek gelir grubunun yanısıra orta sınıfı da katıyor. Toplu taşıma araçlarıyla kolayca ulaşılabilen bir noktada yeralan merkez, alışverişi bir hafta sonu etkinliği olmaktan çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca 1000 araçlık otopark da özel araçlarıyla gelenlere hizmet veriyor.

İSTANBUL'UN EN BÜYÜĞÜ

Profilo Alışveriş Merkezi'nin en üst katı İstanbul'un en büyük yiyecek merkezi. Tam iki bin metrekareye yayılan alan fast food'dan Çin yemeğine uzanan geniş bir mönüyü ziyaretçilere sunuyor. Burası, merkezin öncelikli hedef kitlesi olan çevredeki şirketlerde çalışanlar için hazırlanmış. İş çıkışı kafa dinlemek için kafeler de bulunuyor. Bu kesim için kuru temizleme, anahtar yapımı, çiçek gibi gündelik hizmetler de veriliyor.

ÇOCUKLAR İÇİN OYUN

Çocuklar için sadece oyuncaklar düşünülmemiş. Merkezin 400 koltuklu çok amaçlı salonu hafta sonları çocuk tiyatrolarına sahne oluyor. Salon eylülden itibaren büyüklere yönelik sanatsal etkinliklere de yer verecek. Merkez böylece işinden çıkan insanların kültürel ihtiyaçlarına da cevap vermeyi hedefliyor.

False