İstanbul'u yeniden keşfetme zamanı
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı, hem 2010 sürecinin iletişimini yapmayı, hem de 2010’un da ötesinde İstanbul’un sürekli marka yönetimine kalıcı bir katkı sağlamayı amaçlayan yeni reklam kampanyasını, 3 Aralık 2009 Perşembe günü Çırağan Sarayı’nda düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna tanıttı.
Avrupa’nın kültürünü ve medeniyetini öteden beri en fazla etkilemiş kentlerden biri olan, Avrupa’nın “Doğal” Kültür Başkenti İstanbul, 2010 yılında resmi olarak da Avrupa’nın Kültür Başkenti olacak. Şehri 2010 sürecine hazırlayan İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı, bu yolda en önemli çalışmalarından biri olan reklam kampanyasını 3 Aralık 2009 Perşembe günü, Çırağan Sarayı’nda Ajans Yürütme Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç’in evsahipliğinde, kampanyanın kreatif mimarları Paul McMillen ile Hakkı Mısırlıoğlu’nun sunumları ile kamuoyuna tanıttı.
“Dünyanın en ilham verici şehri”
Yurtdışı ve yurtiçi için farklı mesajlar, sloganlar ve görseller içeren kampanya, yurtdışını hedefleyen global bölümü ile bir ilki gerçekleştirerek İstanbul için uzun vadeli ve iddialı bir konumlama öneriyor. ‘Istanbul: the most inspiring city in the world’ sloganı ile İstanbul, ‘dünyanın en ilham verici şehri’ olarak konumlanıyor. Bu kampanya için özel olarak hazırlanan etkileyici İstanbul silüetine İstanbul için özel olarak hazırlanan ‘İstanbul Inspirations’ motto’sunun eşlik ettiği kampanya, İstanbul’u dünyanın önde gelen metropolleri ile aynı kategoride ve kampanya mimarlarının deyişiyle ‘kendinden emin, vakur’ bir duruşla konumlamayı hedefliyor.
Yurtdışı kampanyanın ana taşıyıcısı olarak belirlenen İstanbul tarihi yarım ada silüeti, dünyaca ünlü silüet fotoğrafçısı Rainer Strattman tarafından uzun ve detaylı bir çalışmanın sonucunda hazırlandı. Bu siluet ile, ‘İstanbul’ dendiğinde otomatik olarak hafızalara yerleşecek, görüldüğünde hemen İstanbul’u hatırlatacak bir ‘ikon görsel’ yaratmak amaçlandı. Farklı lokasyonlardan çekilmiş 30’a yakın fotoğrafın özenli bir çalışma ile bir araya getirilmesi ile oluşan bu silüet, şu anda Venedik’teki San Marco’dan Paris’te Gare du Nord tren garına kadar Avrupa’nın en önde gelen noktalarında yer alan devasa boyutlardaki açık hava reklamlarının da ana malzemesini oluşturdu.
“Yeniden Keşfet” ve “Enerjimiz İstanbul’dan”
Kampanya, yurtiçine yönelik kısmında ise, İstanbul’da yaşayanların yaşadıkları şehrin farkına varmaları, İstanbul’un uçsuz bucaksız zenginliklerini, geçmiş ile geleceği bir araya getiren enerjisini bir kez daha hissetmelerini amaçlıyor. ‘Yeniden Keşfet’ sloganının taşıdığı kampanyanın görselleri ve filmlerinde, Ayasofya, Galata Kulesi ve Haydarpaşa gibi şehrin gözde eserleri bulundukları yerlerden farklı yerlerde İstanbulluların karşısına çıkarak bizleri şaşırtıyor. İstanbulluları şaşırtarak içinde yaşadıkları şehrin artık kanıksadıkları olağanüstü güzelliklerinin farkına varmalarını sağlamayı amaçlayan kampanya, ‘şimdi, yeniden keşfetme zamanı’ hatırlatmasıyla İstanbul’un 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti olduğunun altını çiziyor.
Tüm kampanyaya eşlik eden ‘Enerjimiz İstanbul’dan’ mottosu ise, şehrin kendini sürekli yenileyen dinamik yüzüne dikkat çekiyor; 2010 Avrupa Kültür Başkentliği sürecinde, İstanbulluları şehri yeniden tanımaları ve sahiplenmeleri için harekete geçirmeyi amaçlıyor.