Son Güncelleme:
Hakan Öge, dünyanın ucundaki fenere vardı
İki yelkenli küçük teknesiyle dünya turuna devam eden Atlas fotoğrafçısı Hakan Öge, Antarktika’dan önceki son kara parçası, Horn Burnu’nun yanı başında, Jules Verne’in "Dünyanın Ucundaki Fener" romanına ev sahipliği yapmış olan ıssız "Los Estados Adası"na demir attı.
ATLAS Dergisi fotoğrafçısı Hakan Öge, "Mardek" adını verdiği 9.6 metrelik teknesiyle çıktığı dünya turunda, Güney Amerika’nın en güney ucuna ulaştı. Dünyanın en tehlikeli suları olarak kabul edilen bölgeye ulaşmasını Hakan Öge şöyle anlattı:
"Yıllardır rehber kitaplarda okuya okuya ezberlediğim bölgeye gelmeyi başardım. Jules Verne’in Dünyanın Ucundaki Fener romanına ev sahipliği yapmış Los Estados Adası’nın güvenli Puerto Hoppner limanına demir attık. Rüzgár genel olarak kuzeyden 20-25 millerde esti. Buna karşın dalgalar olağandışı büyüktü. Tropik kuşakta bu rüzgár 2 metre civarında dalga yaratırken genel olarak 4 metre, zaman zaman 5 metreyi bulan dalgalarda çok ciddi sörfler yaparak ilerledik. Seyrin en zor kısmı rüzgárın sürekli yön ve hız değiştirmesi, bir de havanın gittikçe daha soğumasıydı. Son gün 10 derecelerde seyreden ısıyla baş edebilmek için dışarı mümkün olduğunca çıkmadık."
Yolculuğunun büyük çoğunluğunu yelken kullanarak gerçekleştiren Hakan Öge, çok zorunlu olmadığı sürece motor çalıştırmıyor. Hakan Öge, Los Estados’un Puerto Hoppner Limanı’na demir atışlarılarını şöyle anlattı:
"Akşamüzeri saat 18.00’i gösterirken adaya hálá 30 mil yol vardı. Karanlığa kalmamak için motora da yol verdik. Adaya 10 mil kala çok yoğun bir sisin içine girdik. Karaya 500 metre kaldığında hálá hiçbir şey seçilmiyordu. Radarın yardımıyla koyun dar girişini bulup içeri girdik. Fakat iş bununla bitmiyordu. Asıl zorluk, koyun girişindeydi. Çünkü en fazla 6-7 metre genişliğinde bir geçitten giriliyordu. İyice kararmış havaya ve dar geçitten hızla akan gelgit akıntısına karşı nefesimizi tutarak geçiti aşıp kıpırtısız iç koya girdik. Bizimle aynı anda yola çıkan teknelerden Fransız Astarte maalesef koyun içindeki kayalardan birine oturmuştu. Çaresizlik içinde suların yükselmesini bekliyorlardı."
Mardek’in özellikleri
Anlamı "Kendini ördek sanan martı" olan Mardek’in teknik özellikleri şöyle:
Tam boy (LOA)9.6 metre
Su hattı (LWL)8.50 metre
Genişlik3.20 metre
Yelken Alanı50 metrekare
Motor Yanmar27 beygir
Malzeme Fiberglas, epoksi
Ortalama seyir sürati 6 deniz mili
"Yıllardır rehber kitaplarda okuya okuya ezberlediğim bölgeye gelmeyi başardım. Jules Verne’in Dünyanın Ucundaki Fener romanına ev sahipliği yapmış Los Estados Adası’nın güvenli Puerto Hoppner limanına demir attık. Rüzgár genel olarak kuzeyden 20-25 millerde esti. Buna karşın dalgalar olağandışı büyüktü. Tropik kuşakta bu rüzgár 2 metre civarında dalga yaratırken genel olarak 4 metre, zaman zaman 5 metreyi bulan dalgalarda çok ciddi sörfler yaparak ilerledik. Seyrin en zor kısmı rüzgárın sürekli yön ve hız değiştirmesi, bir de havanın gittikçe daha soğumasıydı. Son gün 10 derecelerde seyreden ısıyla baş edebilmek için dışarı mümkün olduğunca çıkmadık."
Yolculuğunun büyük çoğunluğunu yelken kullanarak gerçekleştiren Hakan Öge, çok zorunlu olmadığı sürece motor çalıştırmıyor. Hakan Öge, Los Estados’un Puerto Hoppner Limanı’na demir atışlarılarını şöyle anlattı:
"Akşamüzeri saat 18.00’i gösterirken adaya hálá 30 mil yol vardı. Karanlığa kalmamak için motora da yol verdik. Adaya 10 mil kala çok yoğun bir sisin içine girdik. Karaya 500 metre kaldığında hálá hiçbir şey seçilmiyordu. Radarın yardımıyla koyun dar girişini bulup içeri girdik. Fakat iş bununla bitmiyordu. Asıl zorluk, koyun girişindeydi. Çünkü en fazla 6-7 metre genişliğinde bir geçitten giriliyordu. İyice kararmış havaya ve dar geçitten hızla akan gelgit akıntısına karşı nefesimizi tutarak geçiti aşıp kıpırtısız iç koya girdik. Bizimle aynı anda yola çıkan teknelerden Fransız Astarte maalesef koyun içindeki kayalardan birine oturmuştu. Çaresizlik içinde suların yükselmesini bekliyorlardı."
Mardek’in özellikleri
Anlamı "Kendini ördek sanan martı" olan Mardek’in teknik özellikleri şöyle:
Tam boy (LOA)9.6 metre
Su hattı (LWL)8.50 metre
Genişlik3.20 metre
Yelken Alanı50 metrekare
Motor Yanmar27 beygir
Malzeme Fiberglas, epoksi
Ortalama seyir sürati 6 deniz mili