Son Güncelleme:
Burası motosiklet cenneti 2005
Bu yıl 12’ncisi düzenlenen motosiklet cennetinde neler yoktu ki? Nasıl anlatsam nerden baÅŸlasam inanın bilemiyorum... Neyse, o zaman şöyle fuara girdiÄŸinizden itibaren karşınıza çıkan stantlarla baÅŸlayayım. Hea bu arada en az fuarın içindeki motosikletler kadar dışarıdakiler de görülmeye deÄŸerdi.SUZUKÄ°Burgman 1000 KonseptFuarın giriÅŸinde göz kamaÅŸtıran motosiklet buydu. Zaten fuarın tek konsept motoru da buydu. Neredeyse küçük bir dört teker boyutlarındaki bu motosiklette ayna yerine kameralar, son derce kompleks bir ön takım, ledli farlar ve elbette 1000 cc lik bir motor kullanılmış. 2009 da üretilmesi planlanıyormuÅŸ, kulağıma gelenlere göre... Maksi scooterlara alışmıştık ama bu mega scooter bir gün seri üretilirse bakalım nasıl alışacağız?GSXR 1000Yurt dışında tüm profesyonel yarışçıların öve öve bitiremediÄŸi GSXR serisinin en çılgın çocuÄŸuyla fuarda tanıştık. Kuru ağırlığı pek çok 600 cc hacimli motosikletten daha hafif yani 166 kg iken 180 beygir gücü ile 200 km/s hıza 7 saniyenin altında çıkması ve fabrika tarafından 295 km/s hızda elektronik olarak kısıtlanması, bu çılgın çocuÄŸun performansını anlatmaya yeterli. Ah bir de güzelim titanyum egzoz biraz estetik olsaymış.Bandit 650Yıllardır pek deÄŸiÅŸiklik yapılmadan üretilen Bandit serisinin küçük kardeÅŸi bu yıl yenilenmiÅŸ, pek de güzelleÅŸmiÅŸ. Motor hacmi 50 cc büyüyerek 650 cc olurken karbüratörlü besleme gibi klasik özelliklerinde pek deÄŸiÅŸen bir ÅŸey olmamış. Dijital göstergeler, siyah motor bloÄŸu ve yeni grenajlar dışında çok deÄŸiÅŸmemiÅŸ Bandit. Kırmızının bu ‘haydut’a pek yakıştığını da belirtmeden geçemeyeceÄŸim.HONDACBR 125 Motosiklet kullanmaya baÅŸlayacak pek çok insanın merakla beklediÄŸi CBR 125 R fuarda yerini almıştı. Kendisinden çok daha güçlü aÄŸabeylerini bir gün kullanmak isteyen, ama bir yandan da o kadar güçlü motosikletlerle baÅŸ etmenin ne kadar zor ve riskli olduÄŸunun bilincindeki kullanıcılar için biçilmiÅŸ kaftan bu motosiklet. Ve 125 cc’lik bir ufaklığa göre de fazlasıyla gösteriÅŸli... 125 cc’lik hacmine 13.2 beygir sıkıştıran 115 kg ağırlığındaki CBR eminim pek çok yeni baÅŸlayan sürücünün ilk göz aÄŸrısı olmaya aday. Kaliteli parçaları ve işçiliÄŸi, pek güçlü frenleriyle yeni kullanıcıların mutlaka incelemesi gereken bir model.CBF 600 S ABSGezmeyi seven ama güvenliÄŸine düşkün motor severler için Honda pek güzel bir motosiklet getirmiÅŸ. Avrupa’da çok sevilen bir model olan CBF 600’ü bu yıl yollarımızda sıkça görebileceÄŸiz. Dört silindirli 77.5 beygir gücünde 16 sübaplı bir motora sahip, 202 kg ağırlığındaki bu gezi motorunun elbette en büyük artısı ABS’ye sahip olması.CBR 1000 RRHonda’nın hızlı sporcusu bu yıl MotoGP’deki kıyafetlerini giymiÅŸ. Pek yakışmış. Kıyafetleri dışında bir farkı yoktu, ama yine de pek çok ziyaretçi bu yakışıklıyı ziyaret etmeden geçemedi.Gold Wing Trike BikeÖzel üretim olan bu ilginç araç (motosiklet desem motosiklet deÄŸil, otomobil desem hiç deÄŸil) inanılmaz ilgi gördü. Çünkü üzerinde bir otomobilde olması gereken her ÅŸey vardı (ABS, klima, CD çalar ve daha pek çok donanımıyla) ama kumandaları bir motosiklete aitti.KAWASAKÄ°ZX 6RYarış pistlerinde caddeye atlamış ZX6R ın yeni modeli alışılması zor, ama bir o kadar da etkileyici tasarımıyla büyüleyiciydi. Koltuk altı egzozların pek atletik gösterdiÄŸi kızgın bakışlı ZX6R’ın üzerindeki donanım ve teknoloji en üst seviyede. 636 cc hacminde 136 bg gücünde bir motora 164 kg ağırlığa sahip. Ãœzerindeki çift enjeksiyon sistemi, kaydırmalı debriyaj, radyal frenler ise yarış pistlerinden motosiklete taşınmış özellikler.BMWK1200 S ve K1200 RBu yıl pek çok BMW fanatiÄŸinin merakla beklediÄŸi K1200 serisi S ve R modelleri ile arzı endam ettiler. K 1200 S sportif, sade ama çok şık bir grenajın altında 167 beygirlik bir kalbe sahip. K 1200 R ise güçlü kaslarını kardeÅŸi gibi grenajın altında gizlemek yerine tüm azametiyle sergilemeyi tercih ediyor. KardeÅŸinden birkaç beygir daha düşük, ama inanıyorum ki yolda sporcu kıyafetli kardeÅŸinden daha çok ilgi çekecek. Fuarda pek çok ziyaretçiyi kovan etrafında dönen arılar gibi gezdirdiÄŸine göre garip bir çekim etkisi var bu motosikletin. BMW en yeni oyuncaklarını bu motosikletlere eklemiÅŸ. ESA denilen sistemle motosikletin süspansiyon ayarları elektronik olarak yapılabiliyor.R 1200 RTTouring motosiklet sevenlerin gözdelerinden RT bu yıl yepyeni bir formda karşımıza çıktı. Estetik olarak balon gibi ÅŸiÅŸkin görünse de testlerde sürücü ve yolcusunu ne çok memnun ettiÄŸini duyunca fikrini deÄŸiÅŸtirebilir insanların. ESA dahil pek çok teknolojiye sahip bu motosiklet uzun yol yapmayı sevenleri pek mutlu edecek.R 1200 STFuarın en sıra dışı hatta alışması en zor tasarıma sahip motosikleti buydu sanırım. ST ekinden de anlaşılabileceÄŸi gibi Spor Turing-spor gezi motoru olarak yurt dışında pek ilgi gören motosiklet sürücü koltuÄŸuna oturunca insana görünümün ne kadar aldatıcı olabildiÄŸini ispatlıyor. Ben söylemeden duramayacağım bu nasıl bir far tasarımı yahu?YAMAHAMT-01Yamaha bir süre önce konsept olarak fuar fuar gezdirdiÄŸi bu big bike-koca oÄŸlan motosikleti seri üretmeye karar verince fuardaki yıldızı da bu kaslı boÄŸa oldu. Tamamen keyifli motosiklet sürme amacına hitap eden MT-01 her detayıyla kullanıcısına safkan sürüş keyfi vermeye yönelmiÅŸ. 90 bg gücüne, 240 kg ağırlığına bakmayın 1670 cc lik V2 motoru 15.3 Kg/m torkuyla sürücüsünü endorfin delisi yapabilir.R6 ROSSÄ° EDÄ°TÄ°ONBu yıl MotoGP’de Yamaha adına ÅŸampiyonluk kazanan Valentino Rossi ÅŸerefine R6 yepyeni renklerde ve bazı modifikasyonlarla görücüye çıktı. Zaten pek güzel olan R6, yeni spor egzozu ve sarı boyasıyla harika görünüyor.R1Aslında yeni renkler dışında bir yenilik yok R1’de. Ama Yamaha’nın son yıllardaki harika estetiÄŸe sahip, terzi elinden çıkma motosikletler çizgisinin bu son halkası o kadar güzel görünüyor ki yanından geçip de her tarafını mıncıklamadan geçmek hala mümkün deÄŸil. DurduÄŸu halde bile uçarmış gibi görünen R1 gücünden ve güzelliÄŸinden hiçbir ÅŸey kaybetmiyor. Alıp evin salonuna bir tane koyası geliyor insanın.YBR 125Yamaha mühendisleri YBR nin arı görünümlü ön grenajından sıkılmış olacak ki eski motosikletleri anımsatan pek sade bir yuvarlak farlı grenajla deÄŸiÅŸtirmiÅŸ ve Avrupa normlarına uygun yeni bir egzoz sistemi eklemiÅŸler. Açıkçası eski görünümünü daha çok sevmiÅŸtim.HARLEY DAVÄ°DSONBir motosiklet klasiÄŸi Harley Davidson bu yıl da fuarda sevenlerini 2005 modelleri ile buluÅŸturdu. Özellikle V-Rod (VRSC) modelleri ve stanttaki ablalar göz kamaÅŸtırdıEÄŸitim ÅŸart demiÅŸtik Honda, BMW ve Harley Davidson fuarda eÄŸitime verdikleri önemi vurgularcasına fuarda eÄŸitim etkinliklerinde bulundular. Hepsini tebrik ediyorum. Honda bu yıl fuar sonrası baÅŸlayacağı eÄŸitimler için detaylı sunumlar yaptı. Motosiklet, kuÅŸam ve ulaşım olanaklarının Honda tarafından karşılandığı eÄŸitimler 4 farklı seviyede olmak üzere Gebze’deki fabrika sahasında start alıyor. BMW Rider Academy ile yol ve enduro baÅŸlıkları altında farklı seviyelere hitap eden detaylı programlarını sundu. Harley Owners Group ise bu yılki eÄŸitim takvimini açıkladı. Yamaha standında ise Süleyman Memnun’un motosiklet okulu göze çarpıyordu.Â