GeriSeyahat 2 Fast 2 Cool
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
2 Fast 2 Cool

2 Fast 2 Cool

Mazda RX-7 denince akla modifiye kelimesinden baÅŸka birÅŸey gelmiyor açıkcası. Bu araç safkan bir sportmen, güç için yaratılmış. Arkadan itiÅŸli, turbo beslemeli bir motorun, bu denli hafif bir aracın içinde neler yapabileceÄŸini ancak yaÅŸayarak anlayabilirsiniz. Araçta rotary motor bulunuyor.Ä°lk olarak iÅŸlemler bu noktada baÅŸlamış. Standart olan RX-7’lerde Rotor uçları normalde iki parça halindedir (Her rotora 3 tane, 2 parça). Ancak yeni model rotor uçlar üretilmiÅŸ. Ä°ki parçanın yerine, tek parça olarak takılmış. (Rx-8’lere benziyor ancak aynı deÄŸil çünkü Rx-8 motoru turbo beslemeli deÄŸil). Akın, daha fazla boost açabilmek için bu uçları takmış. Büyütülen intercooler, emme manifoldu, iridyum buji ve kabloları tamamen Greddy imzasını taşıyor. Ä°kili hava filitreleri araca yeterli hava emiÅŸini saÄŸlarken, 10 cm geniÅŸliÄŸindeki egsoz sistemi, atık havanın kolayca dışarı atılmasını saÄŸlıyor. HKS imzalı turbo timer ve aynı markanın ürünü olan blow-off, turbo’nun karakterini pekiÅŸtiriyor. Aracın gücünü yere daha iyi iletebilmesi için debriyaj deÄŸiÅŸtirilmiÅŸ. Yine aynı amaçla araçta hafifletilmiÅŸ alüminyum fly wheel bulunuyor. Bu kadar güçlü ve hızlı bir aracı durdurabilmek için fren diskleri büyütülmüş. Son olarak Akın, RX-7’sini, komple süspansiyon takımı ile 5 cm alçaltmış. Bu iÅŸlemle yol tutuÅŸu iyileÅŸtirilirken, ön ve arka kule gergileri de aynı amaca hizmet ediyor. Tüm bu modifikasyonlardan sonra aracın gücü dyno’da 380HP’ye ulaÅŸmış. Normal lastiklerle bile 0-100 hızlanması sadece 4.8 saniye olan aracın tahmini son sürati 280km!Aracın dışı da motoru kadar havalı! Araçta kendini en fazla belli eden unsur komple body kit uygulaması. Aracın en çok dikkat çeken noktası marÅŸipiyeller; araca wide-body havası verirken, aynı zamanda aracın agresifliÄŸini de kat kat artırıyor. Ön tampon sade ve kusursuz. Ä°ntercooler’ı öne çıkaran ön tampon, agresifliÄŸini motorun gücünden alıyor. Arka tampon çok sade tasarlanmış. Devasa egsoz ve iki katlı kanat, aracın arka kısmını tamamlıyor. Araca son noktayı ÅŸeffaf sinyaller, Amerikadan getirtilen lexus-style stoplar, 18’ jantlar ve büyük HKS stickeri koymuÅŸ.OnbeÅŸ günde bir yayımlanan otomobil ve tuning dergisi Auto Max Tuning’in katkılarıyla hazırlanmıştır.Â
False