Kavşak bitti plan yapalım

YIL 1992 Ankara trafiğindeki araç sayısı 202 bin.

1994’te Melih Gökçek’in Belediye Başkanı seçildiği yıl, Ankara trafiğindeki araç sayısı da 350 bine yükselmişti.
1995’te Akay Kavşağı projesi ortaya atıldı. Meslek odaları itiraz etti, Mahkeme projeyi iptal etti, Danıştay da iptal kararını onadı. Buna rağmen kavşak yapıldı, 2009’da az daha kapanıyordu. Bu arada trafikteki araç sayısı 400 bine ulaştı. 1996’dan 2002 yılına kadar Ankara’nın çeşitli bölgelerine tam 30 adet köprü ve kavşak yapıldı. Bu arada 1999’da Melih Gökçek bir kez daha Belediye Başkanı seçildi.
2002’ye gelindiğinde Konya yolu 70 Gün Köprüsü’yle Çetin Emeç Bulvarı Ceyhun Atıf Kansu alt geçidi yapıldı. 70 günde bitirildiği için 70 gün Alt Geçidi ismi verildi. Geride bıraktığımız yaz ayında su basınca mahsur kalan vatandaşlar balık adamlar tarafından kurtarıldı.

OTOMOBİL SAYISI KATLANIYOR

Köprü ve kavşak yapımının devam ettiği 2003 yılı, iki inşaatla kapatıldı. 2004’te Konya Yolu?Türkeş, Çetin Emeç Bulvarı Türkocağı Caddesi ve İnönü Bulvarı Genelkurmay Başkanlığı önü alt geçitleri yapıldı. Konya Yolu Fen Lisesi önündeki alt geçit 60 günde bitirildi. Eskişehir Yolu Ümitköy Köprüsü de aynı yıl yapıldı. 1996’da 450 bin olan araç sayısı sekiz yılda ikiye katlandı, 900 bin oldu. 2004’te Melih Gökçek Belediye Başkanı seçildi. 2005’e gelindiğinde trafikteki araç sayısı bir milyona ulaştı. İki yıl, kavşak ve köprüsüz geçildi. 2007 yılında da Kuğulu alt geçitleri yapıldı.

40 GEÇİT MÜJDESİ

2008’de Sincan-Ayaş Yolu Fatih Kavşağı ile Konya Yolu Kepekli ve Öveçler 4. Cadde köprüleri yapıldı. Ayaş Yolu Otoyol ve Gimat Kavşağı Anadolu Bulvarı alt geçitleri de aynı yıl bitirildi. Meşhur Gar önü alt geçidi 35 günde bitirildi. Gökçek, “Ben bile hayret ettim” dedi ve 40 alt geçidin daha müjdesini verdi. Araç sayısı 1 milyon 193 bine ulaştı.
2009’da Öveçler’e üç köprü birden yapıldı. Samsun Yolu Mamak Köprüsü ve Sincan TCDD Demiryolu alt geçidi de bu yıl bitirildi. Trafik konusunun hobisi olduğunu anlatan Gökçek, alt üst geçitlerin şemasını önce kendisinin çizdiğini, mimarların detay çalışmasını yaptığını açıkladı. Trafikteki araç sayısı 1 milyon 294 bin oldu. Melih Gökçek Belediye Başkanı seçildi.

UKOME’NİN GÜZELLİĞİ

2010’un 28 Ekim’inde UKOME otobanlardan ilçelere yolcu taşıyan midibüslerin ayakta yolcu almasına izin verdi. Elmadağ Otobüs İşletmeleri Kooperatif Başkanı Özgür Durak, “UKOME bize güzellik yaptı” dedi.
Ve 2011...
UKOME’nin “güzelliğinden” altı ay sonra Akyurt’ta kaza oldu, bir üniversite öğrencisi yaşamını yitirdi. Çoğunluğu ayakta olmak üzere 38 kişi yaralandı.

ARTIK PLANLIYIZ

9 Mart’ta kar yağınca yollar tıkandı. Eskişehir Yolu, bir geceliğine otopark oldu. Akşam aracını bırakanlar, sabah almaya geldi. Gökçek, “17 yıllık başkanım ben böyle kar görmedim” dedi. “Yollar tuzlandı mı” diye soran bir takipçisine de twitter’dan “Yollar tuzlu, tatsan mı acaba” yanıtını verdi.
Haziranda yağmur yağdı. 70 Gün Alt Geçidi kanala döndü, üç araba mahsur kaldı. Vatandaşları balık adamlar kurtardı. Gökçek, “Normal bir yağış değil, bu duruma hiçbir altyapı dayanmaz” dedi. Vatandaşlara da trafiğe çıkmayın önerisinde bulundu. Bu arada araç sayısı bir milyon 300 bini geçti.
Ve 17 yıl sonra, kavşak ve köprü yapılacak yol kalmadı Ankara’da. Büyükşehir Belediyesi de Ulaşım Ana Planı için bir bilene danıştı, Gazi Üniversitesi’yle işbirliği yaptı. Sonuç olarak Plansız Ankara’nın artık bir planı var. Hayırlı uğurlu olsun.
Yazarın Tüm Yazıları