Türkiye'nin kozmetik sektöründeki yenilikleri ve gelişimini şekillendiren yerli markalar arasında yer almak için sağlam adımlar atan Clibus Kozmetik’i kuran iki kadın girişimci Tanya Martinova ve Arzu Çakırca, Türkiye'nin kozmetik sektörünü ve özellikle ozon içerikli ürünlerini değerlendirdi, şirketin yeni markası, saç ekimi öncesi ve sonrası kullanıma uygun olan Ozonlu Dermalyva Plus ürünleri hakkında bilgi verdi.
#1Kozmetik sektörü neredeyse sonsuz çeşitliliğe sahip. Piyasada hem farklı özelliklerde hem de farklı fiyatlarda ihtiyaca yönelik ürün bulmak mümkün. Son yıllarda bu sektörde öne çıkan yerli markalar yükselişe geçti. Türkiye’den kozmetik markaları yenilikçi tavırları ve kaliteli içerikleriyle dikkat çekiyor. Jürimiz en iyi yerli kozmetik ürünlerini seçti.
#Pınar TAHİRLERYerli markalar 2024 model araçlarını bayilerine göndermeye başlarken ithal edilen otomobil markaları henüz ellerinde kalmış 1 yaşında olan 2023 model araçları satmaya çalışıyor. Bazı markalar ise yılbaşından bu yana 2023 ve 2024 model araçlarına fiyat belirleyemedi ve "Fiyatlarımız güncelleniyor" yazısıyla müşterilerini muhatap etmeye başladı.
#Otomobilİstiklal Caddesi’nde son dönemde alışverişteki canlılık, saat 03.00’e kadar sürüyor. Markalar çift vardiya çalışırken; en çok Ortadoğulu turistlerin yoğunluğu görülüyor. Gece eğlenmeye gitmeden önce şık kıyafet giymek isteyen ya da kozmetik ihtiyacı için mağazaların yolunu tutan turistler, yeme-içme mekânlarını da dolduruyor. Güvenlik için ise WhatsApp gruplarıyla önlem alan mağaza çalışanları, “Polislerle WhatsApp grupları kurduk, bir güvenlik sorunu olduğunda artık mesajla bilgi veriyoruz. Hızlı müdahale ediliyor” diyorlar.
#İstiklal CaddesiYaklaşık 100 milyon Euro’luk yatırımla Türkiye’nin ilk kapsül bulaşık deterjanını üretecek olan Beyaz Kâğıt, ilk etapta 200 kişiye istihdam sağlayacak. Beyaz Kâğıt Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Doğrul, “Bugün yerli markalar olarak, pazarda global rakipleri zorluyoruz. Bu durum bizi mutlu ediyor. Neden Türkiye’den de global bir marka çıkmasın” diye konuştu.
#Mustafa DoğrulDün itibarıyla kapanma süreci sona erdi. Birçok sektörde çalışmalar yeniden başladı. Ancak yeme-içme alanında sadece paket ve gel-al servise izin verilmesi bu sektörde hizmet verenleri üzdü. Sektör temsilcileri, “Bu tarih itibarıyla belirli saatlerde açılmayı bekliyorduk, olmadı. En azından ilkt etapta açık alanlara izin verilebilirdi. Sektör olarak çok fazla dayanacak gücümüz kalmadı” dedi.
#GazetehaberleriSosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Derneği (SODİMER) Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan, yaptığı açıklamada, yurt dışı kaynaklı anlık mesajlaşma uygulamalarındaki gizlilik ihlallerinin yerli yazılımlara geçmek için bir fırsat olduğunu söyledi.
#MesajlaşmaSon yıllarda iklim krizini ciddi anlamda hissetmeye başladık. Oklar özellikle doğaya en çok zarar veren ikinci sektör olan modaya çevrilmiş durumda. Öte yandan bu sektör kaynakların doğru kullanımını ve sürdürülebilirliği en çok tartışan, bu prensipleri esas alan çözümler üretmeye çalışan alanlardan biri. Peki tüketicinin payına ne düşüyor?
#Neslihan ŞatıroğluSon yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan ve 50 milyar doları aşan Türkiye franchise pazarında tam anlamıyla yerli yabancı kapışması yaşanıyor. Yerli ve yabancı markaların en sıkı rekabet ettiği alanların başında ise fast-food ve gayrimenkul danışmanlığı geliyor. Yabancılar franchise giriş bedelini dolar olarak, yerliler ise TL olarak talep ediyor.
#FranchiseKullanıcıların akıllı telefonlarda en büyük problemi olan şarj için teknoloji devleri yeni çözümler sunmaya başladı. Bu alanda ilk sırada ise ‘kablosuz şarj’ teknolojisi geliyor. Akıllı telefon üreticileri bu özelliği yeni modellerinde sunuyor. Ancak kablosuz şarj özelliğine sahip olan modeli satın almak yetmiyor.
#ŞarjPerakende sektöründe son 1.5 yılda Türkiye’den çıkan markalar kervanına İngiliz Debenhams da eklendi. C&A, River Island, Top Shop, Douglas ve La Senza’nın ardından Debenhams mağazalarını yıl sonuna kadar kapatma kararı aldı. Sektör temsilcileri ise yabancıların hız ve operasyonel alanda rekabette zorlandığını dile getirirken, yerli markalar ise yerli üretim avantajıyla üst üste yeni mağazalar açıyor.
#Yabancı MarkalarHem yatırımlar hem de geliştirdiği ürünler açısından Ar-Ge ve inovasyon konusunda Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden biri olan Arçelik, 13 merkezinde yaptığı çalışmalarla dünyada da dikkat çekmeye başladı. Google ve Amazon gibi akıllı ev asistanı geliştiren şirket, şu anda 4 alana odaklanıyor.
#Arçelik