Güncelleme Tarihi:
Türk insanın kahveye olan ilgisi her geçen gün artıyor. Geçtiğimiz yıllarda Türkiye’de kahve sektörü yüzde 25-30 oranında büyüme kaydetmişti. Kişi başına düşen kahve tüketimi ise yıllık 550 gram seviyesinde. Yapılan araştırmalara göre önümüzdeki 4-5 yıl içinde kahve sektörünün yüzde 100 oranında büyümesi bekleniyor.
Bu nedenle kahve zincirlerinin birçoğu Türkiye’ye yatırımlarını artırmaya devam ediyor. Bazı zincir kahve mağazaları ayda 1 milyonun üzerinde müşteri ağırlayabiliyor.
SOSYALLEŞME ALANI KAFELER
İnsanlar kahve içmenin yanında sosyalleşme alanı olarak da kafeleri kullanıyor. Kafelerde buluşmalar, sohbetler, kitap-gazete okuması gerçekleştirilirken bazı kişiler de kahvesini içerken kablosuz internetten yararlanarak işlerini tamamlayabiliyor.
TÜRKİYE’NİN KAHVESİNİN BÜYÜK KISMINI BREZİLYA’DAN
Türkiye ithal ettiği kahvenin büyük çoğunluğunu Brezilya’dan alıyor. Kolombiya, Endonezya, Meksika, Fildişi Sahilleri, Uganda ve Guatemala kahve ihraç eden ülkeler arasında yer alıyor. Dünya genelinde yaklaşık 50 ülkede 25 milyon kahve üretimi yapan çiftçinin olduğu raporlarda öne çıkıyor.
YERLİ VE YABANCI ZİNCİRLER ÇOĞALIYOR
Türkiye’de kahveye olan talep yatırıcıların ilgisini çekiyor ve yerli, yabancı birçok kahve zinciri bulunuyor. Kahvenin yanında pasta, kek gibi ürünlerle de kendilerini ayrıştırmak isteyen kafeler de bulunuyor. Kahve sevenlerin damak tadına uygun olan zincirlerin müdavimleri bulunuyor.
TÜRK ŞİRKETLERİ BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR
Sektördeki güçlü büyüme girişimcilere cesaret vermeye başladı. Yerli markalar yurt dışında zincir mağazalar açarak büyümelerini sürdürürken ülkemize de döviz kazandırıyorlar. Yurt dışında büyümek için franchising yoluna giden yerli kahve zincirleri sektörde büyümenin daha da devam edeceğinin sinyallerini veriyor.
Genç nüfusun artması, alışkanlıkların değişmesi, sosyal hayatın kafelerde yaşanması sektörün büyümesinin önünü açan en büyük etkenler arasında yer alıyor. Bu nedenle sektöre her geçen gün yatırımlar artıyor.