BUGÜN kapılarını açan İstanbul Autoshow 2012 Fuarı, 4 farklı modelin dünya prömiyerine ev sahipliği yaptı. Renault'un B segmentindeki sedan temsilcisi Symbol ve kompakt sınıftaki üyesi Fluence dünyada ilk kez Türkiye'den tanıtıldı. Peugeot'nun yeni sedan temsilcisi 301 ve Citroen'deki kardeşi C-Elysee de dünya tanıtımını İstanbul'da gerçekleştirdi.
Biliyoruz, belki henüz hiç sürmediniz ve satın almayı ciddi olarak düşünmediniz. Bu yüzden elektrikli araçlarla ilgili aşağıda okuyacağınız haber size biraz cesur gelebilir. Çünkü önemli bir devrimden bahsedeceğiz; elektrikli araba devrimi...
#Elektrikli ArabaTürkiye’de hem üretimde hem de satış pazarlamada Oyak Grubu ile 50 yıldır ortak olan Fransız Renault, yeni ortaklık sözleşmesini imzalayarak işbirliğini 27 yıl daha uzattı. Renault Grubu Operasyondan Sorumlu Genel Müdür ve İcra Komitesi Üyesi Thierry Bollore ise, “Ortaklığımızın yenilenmesi, Renault için Türkiye’de yeni projeler geliştirmenin yolunu açıyor” dedi. Renault, yıl sonunda Bursa’da hibrit üretimine başlıyor.
#BursaJapon Toyota’nın Sakarya’da hibrit modeli C-HR’yi üretmesinin ardından Fransız Renault da ilk hibrit (elektrikli ve benzinli) motorunu Bursa’da üretme kararı aldı. Geçen hafta Beştepe’de düzenlenen törenle Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Auoun, 493 milyon TL’lik yatırımla Türkiye’de üretilecek ilk hibrit motoru için teşvik belgesi aldı. Bu melez motor yıl sonunda yine Bursa’da üretilecek yeni Clio’da kullanılacak.
#Oyak RenaultTÜRKİYE’de üretilecek yerli otomobile ilişkin yapılması gerekenleri uzmanların görüşlerine dayanarak ‘İşte reçete!’ başlığıyla yan sayfada madde madde ortaya koydum. Buradaki en kritik nokta süre. Yani bizim elimizi çok hızlı tutup, dünyadaki gelişmelere bir an önce ayak uydurup hatta onların ötesine geçmemiz gerekiyor. Aksi takdirde rekabet şansımız pek olmayacak gibi. Çünkü dünya devlerinden her geçen gün yeni açıklamalar geliyor.
#Carlos GhosnHükümet, dünyada dizel otomobillerin geleceğinin tartışıldığı bir dönemde çevreci hibrit (melez) araçlara yönelik beklenen vergi indirimini yaptı. Buna göre, elektrik motoru 50 kilovatı (KW) geçip motor silindir hacmi 1.800 cm3’ü geçmeyen binek otomobiller için yüzde 90 olan ÖTV oranı yüzde 45’e indirildi. Bu indirim hem çevreci araçların sayısının artması hem de Türkiye’de üretilen ilk hibrit araç olan Toyota C-HR için büyük avantaj yaratacak.
#Hibrit OtomobilMegane Sedan, 7 yıl aradan sonra 250 milyon Euro (800 milyon TL) yatırımla yeniden Bursa’da üretilmeye başlıyor. Orta sınıfta Fluence’nin yerini alacak yeni Megane Sedan, yılın üçüncü çeyreğinde Oyak Renault’un Bursa fabrikasındaki bantlardan inmeye başlayacak ve ekim ayında Türkiye’de satışa sunulacak.
#Megane SedanTürkiye’de toplam otomotiv pazarı 2 seçime, kurdaki artışa ve belirsizliğe rağmen yıl sonunda tüm zamanların rekoruna koşuyor. Bunda kuşkusuz en büyük pay ise filo satışları. Bugün toplam satışların yüzde 40’ı yakını filo satışlarından oluşurken, bu alanda satışlarını yükselten rekabette bir adım öne geçiyor. İşte Türk otomotiv pazarının filo analizi...
Yeni Megane üretimini İspanya’ya kaptıran Oyak Renault, boşluğu Clio ve Fluence ile doldurmaya hazırlanırken, motor üretiminde ise yeni müşteri buldu. Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, Bursa’da ürettikleri 1.5 litre dci motoru Renault ve Dacia’dan sonra Mercedes’e de satacaklarını açıkladı.
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı 8 ayda geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 47,18 büyüdü. Döviz kurlarındaki artışları son aylarda fiyatlarına yansıtmaya başlayan otomotiv firmaları, sıfır faizli kampanyalarının kapsamını daralttı.
#Otomobil KampanyalarıRenault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, faizlerde 50 baz puan indirimin otomotiv kredilerinde kendisini çok fazla göstermediğini belirterek, "Genel olarak 200 baz puan gibi bir indirim olursa otomotiv kredi formüllerinde kendisini çok daha net gösterir" dedi.
- Renault Mais Genel Müdürü Aybar: "2015 yılında otomotiv pazarının geçen yıl seviyelerinde ya da bir miktar üzerinde gerçekleşmesini öngörüyoruz" - "Bu yıl ekonomik büyüme ve göstergelerin orta vadeli plan doğrultusunda gerçekleşeceğini ve yine yüzde 4 civarında ekonomik büyümenin yakalanabileceğini düşünüyoruz"
Otomotiv sektörü 2015 yılına hem aralık ayında beklentinin üstünde artan satışların hem de ÖTV oranlarında değişiklik olmamasının verdiği moralle birlikte umutlu girdi. 2014 yılını 767 bin 681 adetle tamamlayan otomotiv sektörü, seçim yılı olan 2015’te pazarın satış adedinin 825 bine ulaşmasını bekliyor. 2014’ün ilk yarısında yüzde 20’nin üzerinde daralan otomotiv pazarı aralık ayıyla birlikte yılı sadece yüzde 10 küçülmeyle tamamladı. Sektörün beklentisi yüzde 15 ve üzeriydi.
FRANSIZ Renault’un Türk ortağı Oyak’ın Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, “IŞİD riskini Türkiye’de üreten düşünsün’ diyen PSA Grubu Ortadoğu ve Afrika Direktörü Jean-Christophe Quemard’a, “Bugün Türkiye’de üretim yapan markalar krizlerden kurtuldu. PSA Grubu’nu iflasa sürükleyen yanlış ülkelere yatırım oldu. Türkiye’ye yatıran her zaman kazanır” cevabını verdi.