Renault Grubu'nun global satışları 2,7 milyon oldu

Güncelleme Tarihi:

Renault Grubunun global satışları 2,7 milyon oldu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2015 10:01

Haberin Devamı

İSTANBUL (AA) - Renault Grubu'nun global satışları 2014 yılında önceki yıla göre yüzde 3,2 artarak 2,7 milyona ulaştı.

Renault Grubu'ndan yapılan açıklamaya göre, 2014 yılında yüzde 3,5 büyüyen global otomotiv pazarında, grubun binek ve hafif ticari araç satışları yüzde 3,2 artarak toplam 2 milyon 712 bin 432 seviyesinde gerçekleşti.

Grubun Avrupa'daki pazar payı 2014'te 0,6 puan artarak yüzde 10 eşiğine erişti. Renault Grubu, bu bölgede yaptığı toplam 1 milyon 464 bin 611 satışla 2013'e kıyasla yüzde 12,5 büyüme sağladı. Bu rakam toplam pazardaki yüzde 5,9'luk büyümenin iki katına denk geldi. Clio, Captur, Duster ve Sandero'nun başarısıyla Renault ve Dacia markalarının sergiledikleri performans sayesinde Grup, uluslararası pazarlardaki yavaşlamasını telafi etti.

Haberin Devamı

Avrupa'da Renault binek ve hafif ticari araç toplam pazarında payını yüzde 7,6'ya, Dacia ise yüzde 2,5'e yükseltti. Hafif ticari araç segmentinde Renault, yüzde 14,2'lik pazar payıyla art arda 17 yıldır elinde bulundurduğu liderliği sürdürdü.

Grup, satış hacimlerini ve pazar paylarını neredeyse tüm ülkelerde artırdı. En önemli büyüme oranları ise yüzde 41,9 ile İngiltere'de, yüzde 42,1 ile Portekiz'de, yüzde 30,2 ile İspanya'da ve yüzde 28,9 ile İtalya'da elde edildi.

Fransa'da ise Renault Grubu'nun pazar payı 1,3 puan artarak yüzde 26,6'ye ulaşırken satış hacmi de 2013'e göre yüzde 5,5 yükseldi.

- Avrupa dışındaki satışlar 1 milyon 248 bin oldu

Renault, 2014 yılında gelişen başlıca pazarlarındaki gerilemeye rağmen Rusya, Brezilya, Türkiye ve Cezayir'de pazar payını yükseltti. Zorlu şartlar altında Grubun Avrupa dışındaki satışları yüzde 5,9 oranında azalarak 1 milyon 247 bin 821 olarak gerçekleşti. Bu rakamlar, Grup'un toplam satışlarının yüzde 46’sına denk geldi. 2013'te bu oran yüzde 50 olmuştu.

Geçen yıl Avrasya Bölgesi'nde Renault Grubu'nun pazar payı 0,7 puan artarak yüzde 10,3 oldu. Rusya ve Türkiye'deki performansı sayesinde Grup, yüzde 11,5 küçülen pazarda satışlarda yüzde 5,4 azalma kaydetti.

Haberin Devamı

Renault, üçüncü büyük pazarı durumundaki Rusya'da ise Duster'ın perforansı ve Yeni Logan ile Yeni Sandero'nun lansmanları sayesinde zor ekonomik ve parasal ortamda 0,0 puanlık artışla yüzde 7,9'luk rekor pazar payına ulaştı.

Renault aynı zamanda Bağımsız Devletler Topluluğu'ndaki genişlemesini yüzde 42,5 artan hacimle devam ettirdi ve yüzde 5,9 pazar payı elde etti.

Türkiye'de ise yüzde 10 daralan pazarda Renault Grubu pazar payını 0,4 puan artırarak yüzde 17,4 seviyesine çıkardı. Renault, Türkiye'nin en büyük ikinci markası olurken, binek otomobil pazarında 16. kez liderliğini ilan etti. Ayrıca Türkiye pazarında Fluence en çok satılan model oldu.

Haberin Devamı

Romanya'da ise Dacia pazar liderliğini devam ettirdi. Toplamda, Renault Grubu bu ülkede yüzde 21,3 artan satış hacmiyle yüzde 38,6'lık pazar payına ulaştı.

- Amerika bölgesini Arjantin etkiledi

Amerika bölgesinde Grup, 416 bin 934 adet yeni araç satışıyla yüzde 7,5 azalan bir pazarda yüzde 10,7 hacim kaybına uğradı. Bundaki en büyük etken Arjantin'deki ekonomik durum oldu. Renault Grubu, Brezilya'daki performansı sayesinde yüzde 6,4 pazar payı elde etti.

Brezilya, Grubun en büyük ikinci pazarı olmaya devam etti. Pazardaki yüzde 7'lik düşüşe rağmen Renault, Brezilya'da 237 bin 187 satış gerçekleştirdi. Markanın pazar payı bu performansla yüzde 7,1'lik rekor seviyeye ulaştı.

Haberin Devamı

Renault, zorlu yerel ekonomik şartların hüküm sürdüğü Arjantin'de ise pesoya karşı risklerini sınırladı ve sonuç olarak ithalat miktarını azalttı. Bu da araç satışlarını olumsuz etkileyerek 2013 senesinde oranla yüzde 39,8 azalmaya neden oldu. Bununla birlikte pazar payı da 2,5 puan düşerek yüzde 12,9 oldu.

Renault, Kolombiya'da pazarın en büyük ikinci markası oldu ve yüzde 13,5 artışla 50 bin 362'lik rekor satış düzeyine erişti.

- Grup, Cezayir pazarında lider oldu

Afrika, Orta Doğu ve Hindistan Bölgesi'nde 308 bin 12 yeni araç satışıyla Renault Grubu'nun satışları bölgede 2014 yılında yüzde 9,2 düşerken, pazar payı ise yüzde 3,8 olarak gerçekleşti. Kuzey Afrika ve Hindistan gibi gibi bazı kilit pazarlarda ise azalma görüldü.

Haberin Devamı

Grup, 0,7 puan artış ve yüzde 26,9 pazar payıyla yüzde 19,8 daralan Cezayir pazarında lider oldu. Söz konusu performans Renault ve Dacia markalarının birinci ve üçüncü konuma yerleşmesini sağladı. Kasım 2014'te hizmete alınan Oran'daki Renault tesisinin, Renault'nun Cezayir otomotiv pazarındaki pozisyonunu daha da güçlendirmesi hedefleniyor.

Pazarın durağan olduğu Fas'ta ise Grup yüzde 37'lik payla pazar lideri oldu. Renault, Hindistan'da yüzde 1,5 pazar payı ve 44 bin 849'luk satış rakamıyla lider Avrupalı marka oldu.

- DRAC ilk yerli otomobilleri 2016 yılında lanse etmeyi planlıyor

Asya-Pasifik bölgesinde 133 bin 172'lik satış rakamı sayesinde Grup'un satışları sadece yüzde 4,6 büyüyen bir pazarda yüzde 23'e yükseldi. Renault Samsung Motors'un Kore'deki "Canlanma Planı" büyümeye yardımcı oluyor.

Binek otomobil pazarının yüzde 9 büyüme sergilediği Kore'de Renault Samsung Motors satış adedinde ve pazar payında 2013 yılının sonlarında pazara sunulan ve yaklaşık 20 bin satan QM3'ün performansı sayesinde yükselme kaydetti.

Grup, Çin'de ise toplam 34 bin 67'lik satış gerçekleştirdi. Renault, Dongfeng firmasıyla ortak girişimi olan Dongfeng Renault Automotive Company'nin (DRAC) kurulmasından bir sene sonra ilk yerli otomobilleri 2016 yılında lanse etmek için vites yükseltmiş durumda.

- 2015'te küresel pazarın yüzde 2 büyümesi bekleniyor

Renault Grubu, 2015 yılında küresel pazarın 2014 yılına kıyasla yüzde 2'lik mütevazı bir büyüme kaydedeceğini tahmin ediyor. Avrupa pazarının yüzde 1-2 arasında büyüyeceği beklenirken, Fransa pazarının ise sabit kalacağı öngörülüyor.

Renault'nun Performanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jerome Stoll, açıklamadaki değerlendirmesinde, Grubun "Renault Drive the Change" başlıklı orta vadeli plan çerçevesinde ileriye doğru yeni bir adım attığını ifade etti.

Pazar koşullarında belirsizliğin süreceği 2015 yılında "Renault Drive the Change" başlıklı Orta Vadeli Planımız sayesinde ileri yönlü hareketimizi devam ettireceklerini belirten Stoll, "Küresel satışlarımızda artış öngörmekteyiz. Bununla birlikte Avrupa'daki pozisyonumuzun güçleneceğini ve gelişen pazarlarda ilerleme sağlayacağımızı tahmin ediyoruz. Büyümemiz beş yeni modelden oluşan zengin, güçlü ürün planımız ile desteklenecek" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!