Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye sanayisinin dünyanın bütün coğrafyalarına, bütün ülkelerine rekabetçi şekilde ihracat yapabilecek güçte olduğunu belirterek, “Özellikle son 5 yılda milli gelirimiz içerisinde hem toplam sanayinin hem imalat sanayinin payının yükseldiğini gözlemliyoruz. Tabii bizim için en gerek düşük, orta düşük, gerek orta yüksek, yüksek teknolojide 13 yıl boyunca pandemi dönemindeki 1-2 ay hariç neredeyse aralıksız bir yükseliş trendi var.” dedi.
#Mehmet Fatih KacırYaklaşık beş yıl önce bu köşede bir yazı kaleme almış, Türkiye’de pizza satan ünlü mağaza zincirlerinin çok büyük bir bölümünün ürünlerinde tavuk sucuğu kullandığına dikkat çekmiştim. Üstelik bunu yaparken sitelerindeki duyuruları adeta sakladıklarını, vatandaşın dana sucuğu, salamı yediğini zannetmesini istediklerini belirtmiştim.
#PizzaRus AVM yatırımcılarından geçen haftalarda gelen teklifi kabul eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 12-14 Mayıs tarihlerinde Rusya’da yatırımcılarla bir araya gelecek. Şu an Rus AVM’lerdeki boşalma oranının yüzde 10 olduğu bilgisini veren BMD Başkanı Sinan Öncel, “Rusya’da görüştüğümüz isimlerden aldığımız bilgiye göre, önümüzdeki 3 ay içinde Rus AVM’lerin boşalma oranı yüzde 40 seviyesine kadar çıkacak” diye konuştu.
#RusyaRadyo programına katılan bir tıp fakültesi son sınıf öğrencisinin stetoskopunun olmadığını söylemesi önce sosyal medyada ‘#StetoskopsuzTıbbiyeliOlmaz’ etiketiyle bir çağrıya, sonra da ‘Askıda Stetoskop’ isimli bir kampanyaya dönüştü. Tıp fakültesi yeni mezunu Eren Öztürk, “Bu tek taraflı bir yardım kampanyası değil, yeni bir gelenek” dedi.
#GazetehaberleriKoronavİrüs salgını birçok sektörü olduğu gibi hazır giyim sektörünü de olumsuz etkiledi. Türkiye bilindiği gibi birçok yabancı markanın üretim üssü. Binlerce tedarikçi yabancı markalar için üretim yapıyor. Koronavirüs salgının tüm dünyayı etkilemesiyle birlikte birçok yabancı marka yaz sezonu için verdikleri siparişleri iptal etti.
#Gazetehaberleriİstanbul Havalimanı ağırladığı yolcu sayısı, tüketim rakamları, mağazaları ve bir şehirde olması gereken tüm kurumların bulunmasıyla Türkiye'nin adeta 82.ili gibi hizmet veriyor. Günlük ortalama 200 bin yolcu ve 1200 uçak ağırlayan İstanbul Havalimanı otel, sağlık merkezleri, eczaneler de dahil birçok kuruluşun yer almasıyla orta büyüklükteki bir kentten farksız olmasıyla da dikkat çekiyor.
#İstanbul HavalimanıİSTANBUL Havalimanı ağırladığı yolcu sayısı, tüketim rakamları, mağazaları ve bir şehirde olması gereken tüm kurumların bulunmasıyla Türkiye’nin adeta 82.ili gibi hizmet veriyor. Günlük ortalama 200 bin yolcu ve 1200 uçak ağırlayan İstanbul Havalimanı otel, sağlık merkezleri, eczaneler de dahil birçok kuruluşun yer almasıyla orta büyüklükteki bir kentten farksız olmasıyla da dikkat çekiyor.
#İstanbul HavalimanıUnifree Üst Yöneticisi ve İcra Kurulu Başkanı Ali Şenher, “İstanbul Havalimanı’ndaki gümrüksüz satış alanından günübirlik alışveriş yapmak için İstanbul’a gelenler var. Orta Doğu’dan sabah uçağıyla gelip THY veya İGA’nın lounge’larını kullanıp, daha sonra bizden alışveriş yapan müşterilerimiz bulunuyor. Bunun mart ayından sonra daha da artacağını öngörüyoruz. Bu yıl sonuna kadar 7 milyon müşterimize hizmet vermiş olacağız. 2020 yılı için de 10 milyon yolcuya hizmet vermeyi hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.
#İstanbul HavalimanıRamsey ve Kip markalarının başındaki isim Zeynep Doğan, yeni üretim teknolojilerini kullandıkları erkek giyim ürünlerinde erkeklerin daha uzun ve zayıf göründüklerini söylüyor. Bu yeni ürünlerle hedef, erkeklerin filtreye ihtiyaç duymadan istedikleri gibi görünmelerini sağlamak.
#GazetehaberleriKimya ve tekstil sektöründe faaliyet gösteren Safari-Klip’in uçak mühendisi olan Kurucu Başkanı Ratip Veysi, Avrupa’nın en büyük iç giyim şirketleri Hanes Group, PD Group ve Golden Lady işbirliğiyle açtığı G Lingerie mağazalarıyla büyüyor. Yabancı müşteri oranlarının yüzde 30 olduğunu söyleyen Veysi, “Avrupa markaları Türkiye’de Avrupa’dan ucuz. Bu yüzden yabancılar daha hesaplı olduğu için iyi alışveriş yapıyor” diyor.
#GazetehaberleriMutfak ve sofra sektöründe Türkiye’nin önde gelen markalarından Karaca, 2019’da bir yabancı markayı çatısı altına almaya hazırlanıyor. İtalya ve Almanya’da köklü markalarla görüşen Karaca, henüz tam istediği gibi bir markayı bulamamış olsa da Karaca Grubu İcra Kurulu üyesi Galip Bağcı, “Hem mirası ve kökleri hem de operasyonel büyüklüğü olan bir Avrupa markasını satın almak istiyoruz. 2019’da bunu gerçekleştirmeyi planlıyoruz” dedi.
#GazetehaberleriYaklaşık 54 yıl önce Ömer Kahyacıoğlu tarafından kurulan ve bugün 3’üncü kuşak tarafından yönetilen iç giyim markası Yeni İnci, 25 ülkeye ihracat yapıyor. Bu sayıyı arttırmak için çalıştıklarını anlatan Yeni İnci Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Atakan, “Son dönemlerde Afrika pazarında iddialı bir konuma geldik. Kenya ve Gana gibi ülkelerde ürünlerimize büyük ilgi var” dedi.
#Ömer KahyacıoğluTürkiye’de sağlıklı yaşam ve doğal beslenme her geçen gün önem kazanıyor. Bunu gören markalar da taze meyve ve meyve suları pazarında hizmet veren girişimciler arıyor. 2018 yılında yerli ve yabancı markalar 150’ye yakın girişimci arıyor. Şube açılışlarında en çok tercih edilen lokasyon ise spor salonları.
#Meyve SuyuSon yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan ve 50 milyar doları aşan Türkiye franchise pazarında tam anlamıyla yerli yabancı kapışması yaşanıyor. Yerli ve yabancı markaların en sıkı rekabet ettiği alanların başında ise fast-food ve gayrimenkul danışmanlığı geliyor. Yabancılar franchise giriş bedelini dolar olarak, yerliler ise TL olarak talep ediyor.
#FranchiseBrooks Brothers Türkiye Genel Müdürü Füsun Kuran, markalarının 2017 yılını yüzde 30 büyümeyle kapattığını, ancak Tax Free (vergisiz) oranlarının yüzde 30’dan yüzde 18’e düştüğünü söylerken, “Turist sayısındaki ve turistlerin yaptığı harcamalardaki düşüş perakende sektörünü etkiliyor. Türkiye’de artık lüks markaların işi çok zor” dedi.
#GazetehaberleriTürkiye’de 50 milyar liralık büyüklüğe ulaşan franchise sektörü 2018 yılında atağa kalkıyor. Franchise giriş bedeli 100 bin liranın altındaki 45 marka yıl sonuna kadar 4 bin yeni girişimciye franchise verecek. Bu markalar arasında en çok şubeyi çiğ köfte, döner, kahve ve börekçilerin açması bekleniyor.
#Franchise