Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Nureddin Nebati "Dünyada artan ticaret hacmi ile birlikte deniz ticaretinin de önemi her geçen gün artıyor. Bugün deniz yolu taşımacılığı, dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 86’sını oluşturuyor" dedi.
#Nureddin NebatiUlaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Denizcilik sektörümüzün bugün ekonomik büyüklüğü 17,5 milyar doları aştı. İlgili ve ilişkili sektörlerde istihdam edilen kişi sayısı 1 milyona yaklaştı” dedi.
#CNR Avrasya Boat ShowCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Afrin olayını çözeceğiz İdlib'i aynı şekilde çözeceğiz. Mülteci kardeşlerimiz tekrar kendi topraklarına evlerine dönsün istiyoruz. 3.5 milyonu herhalde burada ilanihaye saklayacak halimiz yok. Onlar da zaten kendi topraklarına dönmek istiyor. Bir kısmı burada kalabilir o ayrı bir konu" dedi. Erdoğan ayrıca, "Bu ara tweet'ler atıyorlar. Neymiş o, biz 'Türkiye ve Türklük' kavramına karşıymışız. Niye? Türk Tabipleri Birliğinin isminden 'Türk'ün kaldırılmasını istediğimiz için... Evet istiyoruz. Çünkü Türk Tabipleri Birliği denilen bu kuruluşun Türklükle alakası yok, Türk kavramına da layık olan bir yanı yok" diye konuştu.
#CumhurbaşkanıBu yıl 11. kez düzenlenen Boat Show farklı bir konuyla açılış yaptı. Genelde en büyük tekneleri ya da milyon Euro’luk yatlarıyla gündeme gelen fuarda, ilk gündem maddesi ‘KDV ve ÖTV’ indirimleri oldu. Fuardaki ortak görüş ise, “Sektör zor durumdaydı. İndirimler sayesinde satışlar artacak, sektör rahat nefes alacak” oldu.
#GazetehaberleriResmi Gazete’de yayımlanan Bakanlar Kurulu kararıyla yatlarda da ÖTV ve KDV indirimi yapıldı. Ancak bu indirim yeni alınacak yatları mı kapsıyor? Yoksa yabancı bayraktan Türk bayrağına geçen yatları mı? Sınırsız bir indirim mi yoksa süreli bir indirim mi? Sözkonusu indirime sektör temsilcileri ne diyor? İşte yanıtları...
#YatCUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan’ın, Libya açıklarında saldırıya uğrayan Türk şirketine ait ‘Cook Adaları’ bandıralı “Tuna-1” isimli kuru yük gemisiyle ilgili, “Türk bayrağı olsaydı her şey daha farklı olurdu” açıklaması ‘Neden yabancı bayrak?” tartışmasını tekrar gündeme getirdi. Daha önce benzer tartışma teknelerde yaşanmış, hükümet bu konuda vergi indirimi yaparak Türk bayraklı teknelerin önünü açmıştı. Bugün ise Türk armatörlerin sahip olduğu gemilerin tonaj olarak yüzde 72’si yabancı bayraklı. Bunun en önemli nedeni ise vergi avantajı, banka anlaşmaları ve daha kolay personel bulmak.
#GemiTalat Kırış 53 yaşında. Türkiye’nin en önemli beyin cerrahlarından... Yıllardır yoğun bir tempoda çalışıyor. Bir gün tekne sahibi olmaya karar verdi. Yelkenlisi ‘Seyyale’ ile hayatı değişti. “Stresten kurtulmak, ruh ve beden sağlığım için bunu yapmak zorundaydım” diyor. İşini aynı yoğunlukla sürdürse de artık yılın belli dönemlerini tekne seyahatine ayırıyor. Antark tika’ya ve Grönland’a gitti. En son Yunan adalarını turladı.
#Talat KırışHintli grubun hisselerini satışa çıkınca Atatürk Havalimanı’nı işleten TAV, Limak’ın ortak olduğu Sabiha Gökçen’e talip oldu. Bu durumu nasıl değerlendirdiğini sorduğumuz Limak’ın patronu Nihat Özdemir, “TAV bir Türk şirketi değil. Gözden kaçırılıyor. Çoğunluğu Fransızlarda. Ben herkesle ortaklık, işbirliği yaparım. Benim için bir sakıncası yok” dedi.
#TAV