Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki kazadan önce de diğer uçakların pilotları ile kule görevlileri arasında dikkat çekici diyaloglar yaşandığı ortaya çıktı. DHA’nın elde ettiği kayıtlara göre özellikle pilotların “Yaklaşmada rüzgarda çok fazla değişiklik oluyor 180 derece kadar. 1000 feet’in altında özellikle çok değişiyor rüzgar” anonsları dikkat çekti.
#İstanbulYağışlı hava tüm yurtta etkili olmayla devam ediyor.İstanbul'da bir kişi donarak öldü. Çanakkale'de sobadan sızan gazdan etkilenen bir kişi hayatını kaybetti. İstanbul'da etkili olan kuvvetli rüzgar ve aşırı sağanak yağış deniz ve hava ulaşımını olumsuz etkiledi. Birçok uçak başka havalimanına yönlendirilirken bazı seferler iptal edildi. Edirne'de Tunca Nehri'nin taşması sonucu Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nin yapıldığı Sarayiçi mevkisi ile bazı tarım alanları sular altında kaldı. Nehir debilerinin artması nedeniyle bazı köprüler geçişlere kapatıldı.Meteoroloji, sıcaklıkların 8-10 derece düşeceğini açıkladı. Uzmanlar gribal enfeksiyon konusunda vatandaşları uyarıyor.
Maniaya Yapılan Kontrollü Uçuş (CFIT) kazasının en sonuncusu Trabzon'da yaşandı. İkinci pas geçişten sonra yanlış yöne dönen Yak-42'nin uçuşu Pilav Dağı'nda son buldu. Avrupa'da uçan yolcu uçakları ve iş jetlerine 2004 sonuna kadar takılması zorunlu olan yeni nesil sistemlerle CFIT kazalarının önüne geçiliyor.