BYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiDünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD’nin Türkiye’de yatırım yapması için imzalar atıldı. 1 milyar dolarlık yatırım kapsamında BYD, yıllık 150 bin adetlik elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç üretim tesisi ile Ar-Ge merkezi kuracak. İlk üretime 2026 sonunda başlayacak ve 5 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayacak.
#BYDDünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasında, BYD’nin Türkiye’de yatırım yapmasına yönelik anlaşma imzalandı. Çinli otomotiv deviyle imzalar, Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi’nde atıldı.
#Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ErdoğanTürkiye'nin yerli ve milli otomobili Togg ile hızla gelişen Türk otomotiv sanayi, Fransız ulusal haber ajansı AFP'nin de dikkatini çekti. Haber ajansı Türkiye'nin elektrikli otomobil pazar büyüklüğünün Togg satışlarıyla şimdiden otomotiv devi ülkeleri İtalya ve İspanya'yı solladığını ifade etti. Ayrıca Togg'un ilk senesinde Tesla'dan daha fazla üretim yaptığı da belirtildi.
#Togg2022’de Ford’un Romanya’daki Craiova fabrikasını satın alan Ford Otosan, Türkiye’deki tedarikçileri de aynı bölgeye taşıyarak Avrupa’da adeta “yerli organize sanayi bölgesi” kurdu. Satın alma sonrası 7 Türk tedarikçinin Romanya’da tesis açtığını belirten Ford Otodan Lideri Güven Özyurt, “Romanya’da bulunan 10’a yakın Türk tedarikçiden araçlarımız için parça alıyoruz. Sadece buradaki Türk tedarikçilerden değil, Puma için Türkiye’den 20, Courier için Türkiye’den 60 tedarikçi ile çalışıyoruz” dedi.
#RomanyaAB’nin 2026’da devreye alacağı sınırda karbon vergisi, Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörü için tehlike çanlarını çalmaya başladı. Eğer iki yıl içerisinde otomotiv sanayi şirketleri emisyonu azaltacak adımlar atamaz ve karbon ayak izi hesaplamalarını yapamazsa rekabetçiliğini kaybetme hatta üretimi farklı ülkelere kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Şartlar karşılandığı takdirde ise yıllardır gelmeyen otomotiv yatırımlarının önü açılabilir. Ancak mevcut durum ‘alarm’ veriyor.
#ABTürkiye’deki araç parkının karbon haritası ilk kez çıkarıldı. Buna göre, Türkiye yollarındaki araçların yüzde 48’ini oluşturan 8.8 milyon aracın yaşı 11’in üzerinde. Yani çevre kirliliği açısından önemli bir basamak olan ‘Euro 4’ kurallarından önce üretilmiş. Karayolu taşıtlarından çevreye salınan karbonmonoksit gibi zararlı gazlarının yüzde 80’i de bu araçlardan yayılıyor. Uzmanlara göre, çevre kirliliği ve enerji verimliliği açısından 11 yaşın üzerindeki araçların yenilenmesi gerekiyor.
#Otomotiv Sanayii DerneğiBugün 92 yaşında olan Kore gazisi Necdet Yazıcıoğlu ile Dr. Ceyhun İrgil, eski Bursa’yı ve Kore Savaşı’nın ilk elden tanıklığını “Bursa’dan Kore’ye 80 Yıllık Öykü” kitabı ile tarihe not düştü. Necdet Yazıcıoğlu, 1930-60 arası Bursa manzarasından, en şiddetli cephelerinde bulunduğu Kore Savaşı’nda yaşadıklarını çarpıcı anılarıyla anlatırken, içinde yıllardır yanıtlayamadığı “Bu savaş gerekli miydi? Biz neden savaştık?” sorularına da kitabında cevap arıyor.
#BursaOTOMOTİV devi Volkswagen Grubu (VW) bu yılın başında Avrupa’daki emisyon sınırlamasına bağlı olarak Almanya’daki fabrikalarında elektrikli araç üreteceği için Doğu Avrupa’da yeni bir fabrika kurup, bazı önemli modellerinin konvansiyonel motorlu (benzin-dizel) versiyonlarını bu fabrikada üreteceğini açıklamıştı.
#YazarAvrupa Birliği (AB) çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutmak için 2021’den itibaren satılan araçlarda karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına ortalama 95 grama indiriyor. Bu zorunluluk Türkiye’deki satışlar için geçerli olmasa da ihracatının yüzde 80’ini Avrupa’ya yapan üreticiler uymak zorunda. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, “2021’e şimdiden hazırız” dedi.
#YazarlarOtomotiv sektörünün uzun süredir beklediği ticari araçların kiralanabilmesinin önünü büyük ölçüde açan düzenleme yürürlüğe girdi. Resmi Gazete’de yayınlanan yeni yönetmelikle, bazı yetki belgesi sahiplerinin doğrudan kiracı olarak ticari araç temin etmeleri mümkün kılındı. Bu yönetmelikle özellikle KOBİ’ler artık hafif ticari araç satın almak zorunda kalmayacak, kısıtlı öz kaynaklarını mümkün olan en etkin ve verimli şekilde kullanabilecek.
#Ticari AraçOtomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#GazetehaberleriFord Otosan, sıfırdan araç, motor ve aks geliştirme ve üretiminden sonra Türkiye’de bir ilke imza atarak tamamen Türk mühendisler tarafından ilk yerli şanzımanı da üretmeye hazırlanıyor. 49.5 milyon Euro yatırımla geliştirilen ilk yerli şanzıman 2020 yılından itibaren Ford Otosan’ın İnönü fabrikasında üretttiği tüm kamyonlarda kullanılacak. Böylece 50 ülkeye satılan kamyonlardaki yerlilik oranı yüzde 100’e yaklaşacak.
#Ford Otosan2017 yılında Türk otomotiv sanayi hem üretim hem ihracatta tarih yazarken, dünya üretiminden aldığı pay da yükseldi. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Kudret Önen, “Bugün 29 milyar dolarlık ihracatı ve 1.7 milyona dayanan üretimi ile otomotiv sanayimiz, dünya üretiminin yüzde 2’sini yapar konuma geldi. Bu oran 2016 yılında yüzde 1.6 civarındaydı” dedi.
#GazetehaberleriTaşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türkiye'nin, AB’ye motorlu taşıt ihracatında Japonya, Güney Kore ve ABD gibi devleri geride bırakarak geçen yıl ilk sırada yer aldığını bildirdi.
#TürkiyeBaşta Tofaş’ın ihracat lideri Egea modeli olmak üzere üretilmeye başlayan yeni otomobillerle Türk otomotiv sanayi kapasite kullanımında dünyanın zirvesine çıktı. 2016 yılında otomobil ve hafif ticari araç üretiminde kapasite kullanım oranı yüzde 88’i aşarken, bu yıl bu oranın yüzde 90’a ulaşması bekleniyor. Otomobil üretiminde ise Türkiye’deki fabrikalar kapasitelerini çoktan aşmış durumdalar.
#Tofaş2017 yılı sonunda üretim ve ihracatta tarihi rekora hazırlanan Türk otomotiv sanayi, ilk yarı sonuçları sonrası hedeflerini yukarı yönlü revize etti. 1 milyon 650 bin adetlik üretim tahmini 1 milyon 700 bine, 1 milyon 350 bin adet olan ihracat tahmini 1 milyon 400 bin adede çıktı. 27 milyar dolar olan ihracat geliri hedefi ise 28 milyar dolara yükseldi.
#GazetehaberleriTürk otomotiv sektörü yılın ilk yarısında 14.3 milyar dolarlık rekor ihracat gerçekleştirirken, yüzde 90 ile en yüksek büyüme ABD’ye yapılan ihracattan geldi. Bu durumun Türkiye lehine artarak gelişmesi ülkelerle ilişkilerde dış ticaret dengesini dikkate alan ABD Başkanı Trump’ın önümüzdeki günlerde tepkisine yol açabilir.
#Emre Özpeynirci