Romanya’da Türk otomotiv sanayi

Güncelleme Tarihi:

Romanya’da Türk otomotiv sanayi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2024 07:00

2022’de Ford’un Romanya’daki Craiova fabrikasını satın alan Ford Otosan, Türkiye’deki tedarikçileri de aynı bölgeye taşıyarak Avrupa’da adeta “yerli organize sanayi bölgesi” kurdu. Satın alma sonrası 7 Türk tedarikçinin Romanya’da tesis açtığını belirten Ford Otodan Lideri Güven Özyurt, “Romanya’da bulunan 10’a yakın Türk tedarikçiden araçlarımız için parça alıyoruz. Sadece buradaki Türk tedarikçilerden değil, Puma için Türkiye’den 20, Courier için Türkiye’den 60 tedarikçi ile çalışıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Kocaeli’nde hafif ticari araç üreten fabrikalarının kapasitesini 2 milyar Euro’luk yatırım programı kapsamında yıllık 612 bin adede kadar çıkaran Ford Otosan, 2022 yılında yeni nesil Courier’i de üretmek üzere Ford’un Romanya’da bulunan Craiova fabrikasını satın aldığını duyurmuştu. Şirket bu hamleyle yurtdışında üretim yapan ilk yerli otomotiv ana sanayi şirketi olurken, Courier ile birlikte Avrupa’nın en çok satan binek Ford otomobili Puma’nın da üretimini üstlenmişti. Aradan geçen iki senede Craiova fabrikasında yeni nesil Couirer ve makyajlı Puma’nın üretimine başlayan Ford Otosan, Avrupa’da adeta “yerli organize sanayi bölgesi” kurdu.

70’E YAKINI YERLİ

Fabrikada üretilen araçlar için gerekli olan parçaların önemli kısmının Türk tedarikçilerden temin edildiğini belirten Ford Otosan Lideri Güven Özyurt, satın alma sonrası yedi Türk tedarikçinin Romanya’da tesis açtığını veya mevcut kapasitesini artırdığını belirtirken, “Yeni kurulanlarla birlikte Romanya’da bulunan 10’a yakın Türk tedarikçiden araçlarımız için parça temin ediyoruz. Sadece buradaki Türk tedarikçilerden değil, otomobil modelimiz Puma için Türkiye’den 20, hafif ticari araç modelimiz Courier için Türkiye’den 60 tedarikçiyle çalışıyoruz. Toplamda 70’e yakın yerli tedarikçi Türkiye’den veya buradaki tesisinden Craivoa fabrikamıza hizmet veriyor” dedi.

Romanya’da Türk otomotiv sanayi


Haberin Devamı

‘SERMAYE ÇIKIŞI DEĞİLDİ DEVLET OLUMLU BAKTI’

FORD’un Romanya’da fabrika satın almasının ardından yapılan sermaye çıkışı iddialarını da yanıtlayan Özyurt, “Yeniköy’de Ford Transit Custom ve diğer markanın (VW Transporter) üretimine karar verilmesi sonrası yer problemi oldu. Courier’i hazırlıyorduk ve bunu üretecek bir yer lazımdı. Türkiye’deki fabrikalarımızın kapasitesini yaptığımız ilave yatırımlarla en üst seviyeye çıkarmıştık. Sonucunda Ford’a Craiova fabrikasını satın almayı biz talep ettik. Zaten artık global bir marka olmayı da kafamıza koymuştuk. Devletimiz de tedarikçilerimiz de bu durumu pozitifi olarak karşıladı, herhangi bir sermaye çıkışı veya negatif olarak karşılamadılar” diye konuştu.

Haberin Devamı

490 MİLYON EURO YATIRIM

Geçtiğimiz hafta Ford Otosan’ın davetlisi olarak katıldığımız fabrika gezisinde Ford Otosan Craiova Başkanı Müjdat Tiryaki ve Ford Otosan Lideri Josephine Payne ile birlikte gazetecilere açıklamalarda bulunan Özyurt, 2022-25 arasında yeni nesil Courier’in üretimi için 490 milyon Euro yatırım yaptıklarını kaydederken, fabrikanın kapasitesinin bu süreçte 250 binden 272 bin adede çıkarıldığını ve 1.300 kişilik ilave istihdam sağlanarak çalışan sayısının 6 bin 300’e ulaştığını dile getirdi. Craiova fabrikasında Puma ve Courier aynı hat üzerinde üretiliyor. Ford Otosan iki modelin de yüzde 100 elektrikli versiyonunu 2024 yılında üretmeye başlayarak elektrifikasyonda vites yükseltmeyi hedefliyor. Fabrikada ayrıca, 1.0 litrelik EcoBoost motorlarının üretimi de yapılıyor.

Haberin Devamı

TREN HATTINI AÇIP ‘TÜRKİYE’DE ÜRETMİŞ GİBİ’ SATACAK

Romanya fabrikasındaki yeni modelleri devreye almasının ardından lojistik maliyetleri düşürecek adımlar da arayan Ford Otosan, fabrikanın içerisinden tren hattı geçmesinin avantajını kullanarak Türkiye’deki tüketicilere daha uygun fiyata araç satışı da yapabilir. Bu kapsamda, Romanya-Kocaeli arasında 1000 kilometre uzunluğundaki tren hattı bu yılın ilk yarısında devreye alınacak. Tren hattı sayesinde araçların sevkiyat süresinin azalacağını ve lojistik maliyetlerin düşeceğini belirten Güven Özyurt, konuyla ilgili sorularımıza, 2-3 yıl içerisinde Romanya’da üretmek ile Türkiye’de üretmek arasındaki farkın azalacağı ve bunun tüketicilerin satın alma maliyeti açısından fayda sağlamasını bekledikleri yanıtını verdi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!