İlk Türk NFT koleksiyonu ‘Fluffy Polar Bears’ (Pofuduk Kutup Ayıları), dijital evrende yerini aldı. Özel bir yazılımla çoğaltılmış 9.999 kutup ayısından birine sahip olmak isteyenlerse saniyelerle yarıştı. Hikâyeyi yaratıcıları anlatıyor.
#Türk NFT KoleksiyonuGeçtiğimiz yıllarda hızlı bir yükselişle en çok konuşulan başlıklardan biri olan NFT’ler, artık değersizlikleriyle anılıyor. NFT Scan ve CoinMarketCap verilerini inceleyen dappGambl tarafından hazırlanan yeni bir rapora göre, 73.257 NFT koleksiyonundan 69.795’inin piyasa değeri 0 Ether olarak tanımlandı. Artık değersiz olarak kabul edilen NFT’lere sahip kişi sayısı ise 23 milyon oldu.
#DolarFutbolseverlerin yüzde 98’i Süper Lig’i takip ediyor ve haftada en az bir maçı TV ve sosyal medyadan izliyor. ‘Türkiye Sosyal Medya Ligi’nde lider olan ve dünya çapında da zirveye oynayan Galatasaray, ‘etkileşim’de birinci. Capital Sports Media Genel Müdürü Aydil Erçoklu, “Kulüpler dijital dünyadaki bu potansiyeli gelire çevirmeli” dedi.
#GalatasarayNFT (non-fungible token) ya da Türkçe ismi ile “nitelikli fikri tapu", metaverse’ün gelişimi ile birlikte popülaritesi gitgide artan bir trend haline geldi. Her ne kadar bazı uygulamalar bu kavramın da içinin boşaltılmasına neden olsa da önümüzdeki dönemlerde NFT’nin stratejik önemi daha da belirginleşecek. Önde gelen Dapp (decentralized application - merkeziyetsiz uygulama) platfor-mu DappRadar verilerine göre, 2020’de sadece $95 milyon olan NFT’lerin ti-caret hacmi; 2021'de $24,9 milyara yükseldi. NBA şu ana kadar, NFT video özetlerinden $230 milyondan fazla hasılat elde etti.
#NftDanışmanlık şirketi Deloitte’un hazırladığı, bu yıl yayımlanan ‘Sanat ve Finans’ raporuna göre varlıklı kişilerin sanata ve koleksiyona yönlendirilmiş servetlerinin toplamı 1.44 trilyon dolara ulaştı. Genç koleksiyonerler özellikle NFT’ye güçlü bir ilgi duyuyor. Dünyadaki bu yükselişin Türkiye’ye yansımalarını uzmanlarla konuştuk.
#DeloitteE-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte hepimiz sanal mağazalara alıştık. Ancak konu artık bunun da ötesine geçti; çünkü metaverse’te yalnızca mağazalar değil, ürünler de sanal... Burberry, Louis Vuitton, Ralph Lauren gibi moda markalarının mağaza açtığı bu evrene Türkiye’den de LC Waikiki, Kiğılı, Damat Tween ilk adım atanlardan...
#ModaNe pandemi ne küresel ekonomik kriz. Sanat piyasası güvenli yatırım olarak yerini hiçbir şeye bırakmıyor. Dünyada 2020’nin en yüksek satış rakamlı ilk 10 lotundan sadece ikisi 50 milyon doların üzerinde fiyatlara ulaşmıştı. 2021’de ise en iyi 10 satışın tamamı 50 milyon doların çok üzerinde fiyatlara satıldı. Bu yılın en yüksek satış rakamlı 10 eserinin toplamı 1.2 milyar dolara ulaşırken, listedeki en düşük fiyat 61.6 milyon dolar oldu. Türkiye’deki duruma gelince. Artam Antik A.Ş. 2021 yılında düzenlediği 15 müzayedede Türkiye çağdaş ve modern sanatının ustalarının yapıtlarını yeni koleksiyonlara kazandırdı.
#PandemiNFT çılgınlığı hız kesmiyor. Son dönemde milyon dolarlık satışlar ile gündeme gelen NFT furyasına Türkiye'den de bir isim katıldı. Tarık Tolunay isimli dijital ortam sanatçısının eseri 36 bin dolara alıcı buldu.
#Kripto Para