Tüketici Sorunları Derneği haberleri sayfasında Tüketici Sorunları Derneği hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 406 Tüketici Sorunları Derneği haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Tüketici Sorunları Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Kredi kartında taksitle cep telefonu alınabilmesi yumuşatılmalı, daha önce karta taksit uygulatarak cep telefonu almış olan kişinin taksit borcu kapandığında tekrar taksitle cep telefonu alabilmesine imkan sağlanmalıdır." ifadelerini kullandı.
#Banka Kartları Ve Kredi Kartları YönetmeliğiYanlış hesaplanan trafik sigortası primlerinin geri ödenmesi için yayımlanan genelgeye göre sigorta şirketleri, 1 Ağustos'tan itibaren yaklaşık 1 milyon sürücüye fazladan alınan primlerin iadesini yapacak. TÜSODER Sigorta Komisyonu Başkanı Taner Çağatay:"Bu iade takriben 1 milyon sürücüyü etkileyecek, ortalama 100 lira tahmin edilen, fakat hasarsızlık oranına göre değişecek olan meblağ sigortalıya iade edilecek" dedi.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Sigorta Komisyonu Başkanı Taner Çağatay, küçük hasarlı kazalarda dosya açtırmadan üstlenilen onarım giderlerinin, sonraki dönemde sigortanın yenilenmesi esnasında hasarsızlık indirimi sağlayacağı gibi prim artışını da önleyeceğini belirtti.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu yeni Tüketici Kanunu ile maketten konut alacakların mağduriyet yaşamaması için ciddi önlemler getirilmesine rağmen, inşaat sektörünün önemli bölümünün "maketten konut satışlarını etkili ve yüksek bütçeli kampanyalarla" pazarlamaya devam ettiklerini ileri sürdü.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Genel Başkanı Rıdvan Yıldız, Danıştay'ın iptal kararına karşın, bankaların hesap işletim ücreti almaya devam ettiklerine dikkat çekerek, hesap sahiplerine iade için izlenmesi gereken yolları açıkladı.
#TÜSODERSıfır otomobillerde son yıllarda artan fiyatlar dolayısıyla ikinci el otomobile yönelen vatandaşların, araç alım satımlarını, kasko bedelleri üzerinden değil de noter sözleşmelerinde anlaşılan değere göre yapmaları gerektiği bildirildi.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Sigorta Komisyonu Başkanı Taner Çağatay, sigorta şirketlerinin, son dönemde yüksek orandaki prim artışlarıyla gündeme gelen zorunlu trafik sigortasında "tüm riski sürücülere yüklediklerini" savundu.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, yaklaşan Kurban Bayramı öncesi tüketicileri uyararak, "Her Bayram olduğu gibi bazı fırsat düşkünü çıkarcılar bu Bayram’da da tüketicilere tuzaklar kurmakta ve onları aldatmak için çeşitli kumpaslar kurmaktadırlar" dedi.
#Aydın AğaoğluTürkiye'de toplam perakende harcamaları içerisindeki payı her geçen gün artan e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan vatandaşlar, en fazla sorunu teslimat süresinin uzaması ve istenenden farklı ya da hasarlı ürün gönderilmesiyle yaşıyor.
#Aydın AğaoğluTüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun (BDDK) geçen yıl uygulamaya koyduğu kredi kartıyla alışverişlerde taksit sınırlamasının yeni sorunlar yarattığı uyarısı yaptı ve sınırlamanın kaldırılmasını istedi.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Finans Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Niyazi Berk, yıllık enflasyondaki düşüşün mevsimsel etkisinin göz ardı edilmemesi gerektiğini belirterek, "Siyasi belirsizliğin devam etmesi halinde enflasyon oranlarında sert yükselmeler görülebileceği öngörülmeli, tüketiciler zorunlu olmayan borçlanmalardan kaçınmalıdır" dedi.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici kanadından taklit ve tağşiş yapılan 171 ürün ile ilgili açıklama geldi. Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Gıda Komisyonu Başkanı Can Demir, dün ifşa edilen bu ürünlerin 6-8 ay evvel raflarda olduğunu ve çoktan tüketildiğini iddia etti.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, bazı fırsatçıların, bozulmak üzere olan veya son kullanma tarihi yaklaşmış gıdaları ramazan kolilerine doldurmak suretiyle haksız kazanç elde ettiklerini belirterek, "Tüketicilere önerimiz, ramazan fırsatçılığı yaptığını gördükleri marka ve mağazaları alışveriş listesinden çıkartıp sosyal medyada paylaşsınlar, Gümrük ve Ticaret Bakanlığına da şikayet etsinler" dedi.
#Aydın AğaoğluBankalara kredi limiti dolan, kara deftere alınan tüketicilere borç veren aracı kurumlara tepkiler artıyor. Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, afişlerle ilan vererek, SMS ve mail göndererek kredi önerileri sunan bu kurumları tefecilik yapmakla itham ediyor.
#Aydın AğaoğluTüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Emlak Komisyonu Başkanı Hatice Kolçak, tatil sezonuna girilmesiyle yazlık evlerde kira fiyatlarının aşırı arttığını belirterek, "Denizin yanı başında 50-60 metrekare kutu gibi evler için sezonluk 30 bin lira kira istenilen yerler var. Bu fırsatçılıktır. Üstelik bunların birçoğu kira gelirini beyan etmiyor, dolayısıyla vergi de vermiyorlar" dedi.
#Tüketici Sorunları DerneğiTüketici Mahkemesi'nin geçtiğimiz günlerde verdiği 'hayat sigortası' kararı, kamuoyunda çok tartışıldı. Bankadan kredi çekenlere yapılan hayat sigortalarına ilişkin emsal niteliğindeki kararı, uzmanlar hurriyet.com.tr için değerlendirdi.
#Bankaİlk Covid-19 vakasının ortaya çıktığı günden bu yana insanlar sağlık sektörünün önemini bir kez daha anladı. Bununla birlikte bir soru daha belirdi: Koronavirüs geçiren biri sağlık sigortası yaptırmak istediğinde daha fazla mı ödeme yapacak? 6 soruda inceledik
#KoronavirüsTÜRKİYE'nin en eski çevre örgütlerinden biri olan Türkiye Çevre Koruma ve Yeşillendirme Kurumu (TÜRÇEK)’in ilginç bir dolandırıcılık davasına konu olduğu anlaşıldı. Derneğin eski yöneticilerin de karıştığı olayda, kuruma ait çekler piyasaya sürüldü. Çeklerin bir bölümü üçüncü kişilerin eline geçti; derneğe karşı hacizler başladı. TÜRÇEK’e ait bir gayrimenkul hacizlik oldu. Yapılan şikâyet sonrası 9 kişi hakkında dava açıldı. Mahkeme üç sanığa, 6’şar yıl 3’er ay hapis cezası, 700’er bin lira da adli para cezası verdi. Temyiz incelemesi süren dava dosyasının sanıklarından Kerem Ateş, Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER)'in genel sekreteri konumunda.
#Türkiye Çevre Koruma Ve Yeşillendirme KurumuGelişen teknoloji sayesinde şimdi de POS cihazlarından kart kopyalanıyor. ATM sahtekarlarından farklı olarak kartınızdan 15-50 lira gibi ufak rakamlarla birkaç defa paralar çekilerek büyük soygun yapılıyor. Kontör satıcıları, fatura ödeme merkezi ve bakkallarda görülmeye başlanan bu yöntemle, tüketiciler durumu fark etmiyor veya rutin alışveriş sanıyor. Uzmanlar milyonları uyarıyor.
#POSTüketici Hukuku Enstitüsü Başkanı Hakan Tokbaş, Rekabet Kurulu tarafından 12 bankanın kartel oluşturduğuna yönelik verilen kararın, Danıştay tarafından da hukuka uygun bulunduğunu ifade ederek, "Banka müşterisinin, 21 Ağustos 2007 ve 22 Eylül 2011 arasında, 12 bankadan herhangi birisinden mevduat, kredi ve kredi kartı hizmeti almışsa, suni şekilde oluşturulan kartel faizi oranında zararı için 3 kat tazminat davası açma hakkı bulunuyor" dedi.
#TÜSODER Onursal Başkanı Aydın AğaoğluTüketici Hukuku Enstitüsü Başkanı Hakan Tokbaş, Rekabet Kurulu tarafından 12 bankanın kartel oluşturduğuna yönelik verilen kararın, Danıştay tarafından da hukuka uygun bulunduğunu ifade ederek, "Banka müşterisinin, 21 Ağustos 2007 ve 22 Eylül 2011 arasında, 12 bankadan herhangi birisinden mevduat, kredi ve kredi kartı hizmeti almışsa, suni şekilde oluşturulan kartel faizi oranında zararı için 3 kat tazminat davası açma hakkı bulunuyor" dedi.
#TazminatTüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Hukuk Komisyonu Başkanı Avukat İzzet Doğan, 16 Eylül Cuma gününün resmi tatil olmadığını, son tarihi bugüne denk gelen, fatura, kredi kartı, tüketici kredisi taksiti ve senetli borçlara ilişkin işlemlerle ilgili tüketicilerin dikkatli olmaları uyarısında bulundu.
#TatilBu sene 1 Eylül'de sona erecek adli tatil sonrası vatandaşlara, adli tatilde görülmeyen bazı davalar ve tebligatların, tatilin bitiminden itibaren 7 günlük süre içinde yapılmasıyla ilgili hak kayıpları yaşanmaması için uyarı yapıldı.
#Adli Yıl Açılışıİstanbul’da taksimetre açılış ücreti 3.20 liradan 3.45 liraya, kilometre ücreti de 2.10 liraya yükseldi. 2 yıl sonra gelen zamdan kimse memnun değil. Tüketici birlikleri, “Petrol dibi görmüşken zam yapılıyor” derken taksiciler, “İBB’den yüzde 15 zam talep ettik ama kabul görmedi” dedi.
#TaksiTüketici Sorunları Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Kredi kartında taksitle cep telefonu alınabilmesi yumuşatılmalı, daha önce karta taksit uygulatarak cep telefonu almış olan kişinin taksit borcu kapandığında tekrar taksitle cep telefonu alabilmesine imkan sağlanmalıdır." ifadelerini kullandı.
#Banka Kartları Ve Kredi Kartları YönetmeliğiTüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Rıdvan Yıldız, natürel sızma zeytinyağının toptan üretici fiyatının yıl başından bu yana yarı yarı düştüğünü ancak bunun perakende raf fiyatına yansımadığını belirterek, " Aracı konumdaki kişiler, makası ciddi şekilde açıyor. Bu yüzden üretici fiyatları düşmesine rağmen perakende fiyatları seviyesini koruyor" dedi.
#ZeytinyağıYanlış hesaplanan trafik sigortası primlerinin geri ödenmesi için yayımlanan genelgeye göre sigorta şirketleri, 1 Ağustos'tan itibaren yaklaşık 1 milyon sürücüye fazladan alınan primlerin iadesini yapacak. TÜSODER Sigorta Komisyonu Başkanı Taner Çağatay:"Bu iade takriben 1 milyon sürücüyü etkileyecek, ortalama 100 lira tahmin edilen, fakat hasarsızlık oranına göre değişecek olan meblağ sigortalıya iade edilecek" dedi.
#Tüketici Sorunları DerneğiBugüne kadar daha çok, su-elektrik faturaları ile gündeme gelen ‘açma-kapama ücreti’ şimdilerde internet faturalarına da yansımaya başladı. Faturanın 1-2 gün geç ödenmesi halinde, ‘servisi yeniden açma bedeli’ adı altında alınan tutar, normal internet ücretinin yarısına denk gelebiliyor. Tüketici Sorunları Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, konu ile ilgili açıklamasında, alınan ücretin haksız kazanç olduğu görüşünde.
#Açma Kapama BedeliTüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Finans Komisyonu İkinci Başkanı İslam Memiş, tatil sezonunda en sık yaşanan mağduriyetlerden birinin sahte para olduğunu belirterek, "Kalpazanlar bayram öncesinde bastıkları sahte paraları, genelde alışverişin yoğun olduğu zamanlarda veya akşam saatlerinde ellerinden çıkarırlar" dedi.
#Bayram