Güncelleme Tarihi:
Tüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu büyük bir süpermarket zincirinde marketin indirim uygulamayı vaat ettiği miktarda alışveriş yaptı, ancak alışveriş fişini incelediğinde indirimin yansıtılmadığını gördü.
Ağaoğlu, “Ünlü bir süpermarketin vaat ettiği indirime güvenerek alışveriş yaptım, ancak kasada vaat edilen indirimin yansıtılmadığını eve gidip alışveriş fişini incelediğimde fark ettim. Hemen marketin internet sayfasından Müşteri Hizmetlerine şikâyet yazıp durumu bildirdim. 4 gün sonra cep telefonumdan bana ulaşan şirket yetkilisi sistemde bu alışverişin görünmediği söyledi. Bunun üzerine alışveriş fişinin üzerindeki işlem numarasını bildirdim ve iki gün sonra sistem arızası olduğu belirtilerek 17.95 lira fazla tahsilat alışveriş kartıma yüklendi. Aynı zaman diliminde kaç müşterinin indiriminin yansıtılmadığına dair soruma ise cevap veremediler. Sadece başvuran müşterilerinin kartına yapılması vaat edilen miktarda yükleme yapıldığı ifade edildi“ dedi.
ALIŞVERİŞ FİŞLERİNİ KONTROL EDİN
Ağaoğlu açıklamasının devamında “Alışveriş fişleri tüketiciler tarafından mutlaka kontrol edilmeli. Genellikle müşteriler kasa kayıtlarına güvenerek kontrol etmeme eğilimi gösterdiklerinden mağdur edilmekte ve haksızlığa uğradıklarının farkında bile olmamaktadırlar. Diğer önemli nokta ise alışveriş fişlerinin mutlaka saklanması hususudur. Çünkü görülüyor ki marketler “Sistemde Alışveriş Bilgisine Rastlanmadı.” diyerek sorumluluktan sıyrılmaya çalışmaktadırlar. Müşterilerin elinde fiş olmadığı takdirde ispat imkânından mahrum kalacaklarından haksızlığın giderilmesi noktasında zora düşme ihtimalleri bulunmaktadır. Bu hesaplamaların kasada bir yazılım vasıtasıyla yapıldığı düşünüldüğünde marketlerin kastı olduğundan bile şüphe edilmesi gerekiyor. İlan ettikleri meblağın üzerinde alışveriş yapıldığı halde vaat ettiği indirimi yapmayan marketler binlerce müşteriden haksız kazanç elde ediyorlar. Bu süpermarketin ülke çapında binlerce mağazası bulunmaktadır, bu tür sistem arızalarından elde edilen haksız kazanç büyük meblağlara ulaşmaktadır. Herkes alışveriş fişini mutlaka kontrol etmelidir” şeklinde konuştu.
AVANTAJLI ÜRÜN KANDIRMACASI
Alışverişlerle ilgili uyarılarını sürdüren Ağaoğlu, aynı süpermarketle etikette yazılan fiyat ile kasa fiyatı farkını tüketici lehine uygulamadığı için daha önceden de şikayette bulunduğunu ve mahkemeyi kazandığını hatırlatarak, “Marketler, satışlarını, dolayısıyla cirolarını arttırmak amacıyla çoğu kez belirli miktarın üzerinde alışveriş yapan müşterilerine avantajlı fiyatla bazı ürünlere indirim uyguladıklarını bildirmektedirler. Ancak görülmektedir ki, burada da zaman zaman tüketicinin yanılgıya düşürülmesi söz konusu olmaktadır. Örneğin 12’li bir kâğıt havlunun 6’lı olanından daha ucuz ve avantajlı olduğu düşünülür. Ancak birime vurduğunuzda tam tersine küçük pakette satılan ürün daha ucuz olabilmektedir. Yani marketlerin çoklu paket veya miktarda avantajlı ürün diye vatandaşları aslında hem daha fazla satın almaya hem de pahalı ürüne yönlendirerek yanılttıkları görülmektedir” dedi.