Güncelleme Tarihi:
İstanbul, 2 Mayıs (DHA) - Tüketici Sorunları Derneği (TSD) Sigorta Komisyon Başkanı Taner Çağatay, trafik sigorta primlerinde "büyük indirim sağlayan" tavan uygulamasıyla birlikte başlatılan "onay süreci"nin sigortalama sisteminde "tıkanıklıklara" neden olduğu uyarısında bulundu.
DHA'nın sorularını yanıtlayan Çağatay, "12 Nisan'da başlayan uygulama araç sahiplerine iyi bir indirim sağlandı, bu çok iyi; ancak, uygulama ile birlikte bir takım aksaklıklar ve düzeltilmesi gereken sorunlar ortaya çıktı, sistem kilitlendi" uyarısında bulundu ve ekledi:
"Özellikle tavan uygulamasına kadar geçen yıl başlayan uygulamaya göre ilk 3 ay içinde sürücü daha uygun bir fiyat bulması halinde yüzde 5'lik kesinti ile poliçeyi iptal ettirerek başka bir sigortadan poliçe sağlayabiliyordu; bu uygulama sistemde kilitlenme olacağı için kaldırıldı. Diğer bir sıkıntı ise sigorta şirketleri kredi kartına taksitlendirmeyi kaldırmasıdır. Bu taksitlendirme sürücülere ödemelerde büyük kolaylık sağlıyordu."
Aynı zamanda Çağatay Sigorta Brokerliği Genel Müdürü olan Çağatay, "artarak devam eden en önemli sorunu" da, "Trafik poliçesi yapmak isteyen aracıların sistemlerinde poliçe üretimine olanak sağlanamıyor; teklifler onaya düşüyor, beklemeye geçiliyor, sistem hataları veriyor. Trafik sigorta poliçeleri kesilemiyor veya büyük zorluklar yaşanıyor" diye açıkladı ve şöyle devam etti:
"Bu konu kanayan bir yara haline geld; sigortalılar ve aracı kurumlar büyük mağduriyet yaşıyor. Konuyla ilgili olarak sosyal medyada bir çok açıklamalar ve sitemler yapılıyor. Twitter hesabından açıklama yapan bir vatandaş, 'trafik sigortası bu işin lokomotifi olduğunu belirterek lokomotif hareket etmediğinden dolayı vagonlar istasyonda bekliyor' diyerek konuyu çok güzel özetlemiş.
"Bilindiği gibi, tekliflerdeki kesinti zamanlarını ve süresi Sigorta Birliği Merkezi'nde (SBM) tutulması gerekiyor. Hazine nedensiz bekletilmelerden dolayı ceza kesebiliyor ve yaptırımları olabiliyor. Sigorta şirketleri sistemlerindeki teknik sorun olduğunda SBM’ye bildirmek zorundadır.
"Sonuç olarak Sigorta Şirketleri ile Hazine Müsteşarlığı nın görüşüp uzlaşma sağlanarak sistemdeki kilitlenmelerin çözüleceğine inanıyoruz. Hem sigortalılar, hem de aracı kurumların bu mağduriyetten kurtarılması önem arz ediyor."
(Fotoğraflı)