Güncelleme Tarihi:
Ağaoğlu, yazılı açıklamasında, kredi kartı taksit sayısının artırılması ve gecikmeye düşen alacaklarla ilgili çalışma yapan Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) bankalar ile tüketiciler arasında denge kuran bir tutum sergilemesinin önemli olduğunu belirtti.
Milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren hususlarda düzenleme yapılırken tüketici temsilcilerinin görüş ve önerilerinin de sorulması gerektiğini aktaran Ağaoğlu, "Hal böyle olunca yapılan düzenlemeler, sorunları çözmüyor ve yap-boz oyunu gibi sıklıkla değiştiriliyor." değerlendirmesinde bulundu.
Ağaoğlu, yürürlüğe girdiği 10 Mart 2007'den bu yana Banka Kartları ve Kredi Kartları Yönetmeliğinde 11 kez değişikliğe gidildiğini belirterek, şunları kaydetti:
"Geçen yılın başında yapılan düzenlemeyle kredi kartlarıyla yapılan cep telefonu, altın ürünleri ile tüm taksitli alışverişlere kısıtlama getirilmiş, cep telefonu, kuyum sektöründe taksit tamamen yasaklanmış, diğer ürün ve hizmetlerle ilgili taksitli alışverişe de 9 taksit sınırı getirilmişti.
Bu düzenleme, daha bir yıl geçmeden değişikliğe uğramış ve kuyum sektörüne 4 ay, mobilya ve beyaz eşya, eğitim, öğretim gibi harcamalarda 12 aya çıkarılmıştı. 57 milyon kredi kartı ile 112 milyon civarındaki banka kartını kullanan çok geniş bir kesimi ilgilendirdiğinden mevzuatta yapılanması düşünülen değişikliklerin hazırlanma aşamasında tüketici kesiminin de görüşü alınmalıdır. Aksi halde finansal okur yazarlığı olmayan milyonlarca tüketicinin daha kart borçlusu olarak icra takibine düşmesi kaçınılmaz olacaktır.
Kredi kartında taksitle cep telefonu alınabilmesi yumuşatılmalı, daha önce karta taksit uygulatarak cep telefonu almış olan kişinin taksit borcu kapandığında tekrar taksitle cep telefonu alabilmesine imkan sağlanmalıdır. Ayrıca, yeni yuva kuran çiftlerin de evlenme belgelerini ibraz etmeleri halinde beyaz eşya ve mobilya gibi ürünlerde taksit sayısı 12 aydan 24 veya 36 aya çıkarılmalıdır."