Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL’da taksimetre açılış ücretleri yüzde 7.8 zam ile 3.20 liradan 3.45 liraya, kilometre başına ücret de yüzde 5 zam ile 2 liradan 2.10 liraya yükseldi. Ancak 2 yıl sonra taksi ücretlerine gelen zam ne tüketiciyi ne de taksiciyi mutlu etti. Tüketiciler “Petrol fiyatları dibi görmüşken, indirim yapılmadı. Bir de şimdi zam yapılıyor” derken, taksiciler, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden yüzde 15 oranında zam talep ettik ama kabul görmedi” diyor.
ENFLASYONA BAKMIYORLAR
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin zam oranını beklentilerinin altında bulan taksiciler, duruma tepki gösterdi. Zam kararı, imzadan geçtikten sonra uygulamaya konulacak. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası (İTEO) Başkanı Yahya Uğur, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) taksicilerin gelişime yönelik projelerini görmezden geliyor. UKOME yetkilileri kendi ulaşım ağına düzenli olarak zam yapıyor. Buna karşın yetkililer, enflasyonu göz ardı ederek taksicilere istenen oranda zam yapmayı reddediyor. Büyükşehir Belediyesi’nden yüzde 15 oranında zam talep ettik. Kendi oranlarımız kabul edilmeyip kilometre başına yüzde 5 oranında zam yapıldı” diye konuştu.
PETROL FİYATLARI DÜŞTÜ
Son dönemlerde petrol fiyatlarının dibi gördüğünü hatırlatan Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Son yıllarda benzin ve motorin fiyatları genelde aşağı yönlü oldu. Ancak taksi ücretlerinin fiyatları hiç düşmedi. 2 yıl sonra gelen bu zammın asıl nedeni trafik sigortası ücretlerinin yüksekliğidir. Belediyelerin vatandaşların toplu taşımaları kullanmaları için kolaylaştırıcı tedbirler alması gerekirken biz de sürekli fiyat artışları oluyor. Metro ağı genişledikçe tüketicilerin taksi kullanma alışkanlığı artıyor. Çünkü tüketici kendi aracıyla bir yere gitmekten ise metrodan sonra taksiyi kullanmayı tercih ediyor.”
KISA MESAFE SORUNU!
KISA mesafe sorununu çözmek için hem esnafın, hem müşterilerinin, hem de medyanın olumlu karşıladığı kademeli taksimetre projesini sunduklarını hatırlatan Uğur, belediye hazır olmadığı için bu projenin de gerçekleştirilemediğini kaydetti. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın da 2010’da destek verdiği farklı tarifeli taksicilik projesinin de engellediğini iddia eden Uğur, şöyle devam etti: “Bizler taksiciler olarak yaklaşık 50 bin kişilik bir aileyiz ve günümüzün büyük bir kısmı direksiyon başında trafikte geçmekte. Dolayısıyla müşterilerimiz kadar bizlerin de konforlu araçlarda hizmet vermek gibi bir hakkı ve talebi var. Bugün bize sunulan ÖTV muafiyetini değerlendirerek kaliteli araçlarla farkla taksimetre fiyatı ile hizmet verme talebimiz yine teknik altyapı bahanesi ile geri çevrilmiştir.”