Trafik sigortasında yeni dönem 1 Mayıs’ta başlıyor. 26 milyon araç sahibinin ödeyeceği primler değişirken, yeni hasar basamak sistemi de uygulamaya girecek. İstanbul’da hasarlı sürücülerin trafik primleri 17.598 liraya çıkacak, hasarsız sürücülerin fiyatı da 2 bin 933 liraya düşecek.
#SigortaSENE sonu yaklaştıkça, hem okuyucular hem de eş dost, ‘2023’te trafik sigortası primleri artacak mı, sen ondan haber ver?’ diye soruyor. Kimileri de, ‘günlerdir kaskodaki fiyat artışını yazıyorsun, biraz da trafik sigortasındaki artıştan bahsetsen’ diye sitem ediyor.
#Trafik SigortasıHazine, trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasında sigortacılara tanıdığı aylık yüzde 1’lik fiyat artışını, eylül ayından itibaren yüzde 1.5’e çıkardı. Geçtiğimiz 4 ayda yüzde 4 artan fiyatlar, eylülden itibaren sene sonuna kadar yüzde 6 daha artacak. Böylece, toplam fiyat artışı yüzde 10’u bulacak.
#Noyan DoğanTorba yasa ile trafik sigortasında değişiklik öngören kanun da çıktı. Açıkça söyleyeyim, öyle bir hava yaratıldı ki, yasa çıkacak, trafik primleri düşecek. Haliyle vatandaş da bu beklenti içinde. Bu kadarla da sınırlı değil. Okuyuculardan gelen yorum ve sorulardan sadece ikisini paylaşayım ki, beklentinin ne boyutta olduğunu anlayın. “1 ay önce yüksek fiyattan trafik sigortası yaptırdım, kanun ile indirim yapılacak mı, para iadesi alacak mıyım?” “Geçen sene 180 lira olan sigortamı 680 liradan yaptırdım, primi geri alma şansım var mı?”
#Trafik SigortasıŞehirlerarası yolcu taşıyan araçların zorunlu taşımacılık sorumluluk sigortasına torba yasayla son verildi. Artık bu sigortalar da trafik sigortasına dahil olacak. Böylece eskiden iki ayrı sigorta ödeyen araçlar iki katı trafik sigortası ödemek zorunda kalacak.
#Şehirlerarası Yolcu TaşımaBir süredir trafik sigortasında yaşanan kaos tehlikeli boyuta ulaştı.Primler yüzde 80 oranında artınca sürücüler sigorta yaptırmamaya başladı. Trafikte sigortasız dolaşan araç sayısı 3.8 milyona kadar çıktı.Ben söylemiştim demek istemiyorum ama söylemiştim. Trafik sigortasındaki yangın durdurulmazsa daha da kötü sonuçlar doğuracak demiştim. Oldu, hem de en vahimi. Primler yüksek diye zorunlu olan trafik sigortası yaptırılmamaya başlandı.
#TrafikMapfre Genel Sigorta CEO’su Serdar Gül, trafik sigortasına yapılan zammın yeterli olmadığını, zararın devam ettiğini belirterek, “Öyle bir zam yapılması gerekiyor ki, hiç olmazsa genel giderlerimizi karşılayalım. Bunun için de primler yüzde 15-20 artmalı” diye konuştu.
Yılda ortalama 850-900 bin arasında kaza tespit tutanağı düzenlenirken, hatta bazı yıllar tutanak sayısı 950 binlere kadar çıkarken, son üç yıldır düzenlenen tutanak sayısı 700 binlere kadar geriledi. Bunda da sigorta primleri ve araç hasar kaydı etkili oldu.
#Trafik KazasıÜniversite adayları arasında tercih sıralamasında ilk sıralarda yer alıyor. Yapılan araştırmalara göre de aktüerlik geleceğin mesleği olarak görülüyor. Yükseköğretim istihdam göstergelerine göre de lisans mezunlarının kazanç durumları incelendiğinde, ortalama kazancın en yüksek olduğu bölümler arasında 34 bölüm içinde aktüerya bilimleri 26. sırada yer alıyor.
#Aktüer