Japonya’daki A350 kazasından sonra çıkan yangın güçlükle söndürüldü ve uçaklarda yoğun kullanılmaya başlayan kompozit malzemenin güvenilirliği tartışmaya başlandı. Tamam, bütün yolcular kurtarılmıştı ama yangın sonrası uçaktan kalanlar neredeyse süpürge ile toplanacak kadar da azdı. Güçlü kompozit malzeme nasıl oluyor da kömür tozu haline geliyordu? Kompozit uçaklar ne kadar güvenli? Bu soru, cevabını uzun süre arayacak.
#JaponyaDünya iki uçak kazasında yaşanan iki müthiş tahliyeye şahitlik etti. İki önemli kazada da can kaybı olmadı. Yolcuların hayatta kalmasını uçaktaki ekipler sağladı. Pilotların başarılı yönetimleri ve kabin ekiplerinin paniksiz organize olmaları, yolcuların talimatlara tam uyumu hayata tutunmalarını sağladı. İki olayda da özellikle kabin ekiplerinin çok ciddi eğitim aldıkları, yaşları ile tecrübelerinin önemi ortaya çıktı. Elbette kelimenin tam anlamıyla söz dinleyen, kurallara uyan, birbirlerini itip kakmayan ‘çantamı alacağım’ diye tutturmayan yolcular tahliyeyi kolaylaştırdı.
#JAL 516Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Japonya Dışişleri Bakanı Kamikawa Yoko ile bir araya geldi. Bakan Fidan, Türk-Japon Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nin bu yıl faaliyete geçecek olmasından memnuniyet duyduklarını belirterek "Eğitim alanındaki iş birliğimizin nişanesi olacak olan bu üniversite aynı zamanda Japonya’yla iş birliğimizin de çeşitlilik kazanmasına imkan sağlayacaktır" dedi.
#Bakan Fidan516 sayılı uçuşun yolcuları için kabus bir çarpışma sesi ile başladı... Japonya'nın Başkenti Tokyo'da yer alan Haneda Havalimanı'ndaki uçak kazası nasıl gerçekleşti? Uçaktaki 379 kişi alev topuna dönen uçaktan nasıl çıkarıldı? İşte dikkat çeken detaylar...
#JaponyaTokyo Haneda Havalimanı’ndaki kazada uçaklar alev topuna döndü. Neyseki Japon disiplini ile alınan hızlı önlemler sonucunda büyük bir facia önlendi. Tahliye kuralları 90 saniyeyi geçmiş olsa da mükemmel işledi. İşte havacılık kurallarının nasıl hayat kurtardığını ortaya koyan disiplinin hikâyesi...
#Tokyo Haneda HavalimanıTokyo Haneda Havalimanı'nın pistinde bir yolcu uçağı alev alev yandı. Olay yerinden ilk görüntüler sosyal medyada yer alırken, Japon yayın kuruluşu NHK, iki uçağın pistte çarpıştığını, yolcu uçağında bulunan yaklaşık 367 yolcunun tamamının tahliye edildiğini açıkladı.
#JaponyaPandemiden sonraki en hızlı toparlanma bu yıl oldu. Hem yolcu sayıları arttı, hem de uçak sayıları. Elbette uçulan nokta sayısı, havalimanlarındaki uçak indi-kalktı grafikleri hızla yükseldi. Uçak fabrikalarının imalat hızları arttıkça sistem doruğa ulaşacak. Ancak uçak imalatlarının artması için yan saniyelerinde hıza ayak uydurması bekleniyor. Uçak bilet fiyatlarının yüksekliğine rağmen hemen her havayolu kapasitesinde ya da üstün de bir doluluk yakalıyor. Dünyada ortalama uçak dolulukları yüzde 70-80 hatta zaman zaman üstünde gerçekleşiyor. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolları arasında liste başı olan THY taşıdığı 85 milyon yolcu ile bir rekora imza attı.
#THYDünyada çok sayıda havayolu şirketi yolcularından dijital aşı pasaportu istemeye hazırlanıyor. Yani sonuçta aşı olmadan uçmak giderek zorlaşacak gibi görünüyor. Belli birkaç aşının iki dozunu olmak ve son dozdan sonra 14 gün geçmesi şartı giderek yaygınlaşıyor. Havayolu şirketlerinin ve hükümetlerin PCR testlerine olan güvenleri de giderek azalıyor. İş şimdiden sahte aşı pasaportları ve PCR test sonuçları ile işi sahtekârlık boyutuna taşındı bile.
#Yazarİçerisinde yolcusu bulunan Japonya Havayolları'na ait yolcu uçağı Tokyo'nun Haneda Havalimanı pistinde başka bir uçak ile çarpıştı. Yolcu uçağının hareket ettiği anda alevler içinde kaldığı belirtildi. İşte Japonya uçak kazası son durum gelişmeleri...
#Japonya Uçak Kazası