Pandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriSon dönemde ihracattaki düşüşe bağlı olarak üretimde kayıplar yaşayan Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, “Hem modellerin yaşam döngüsü, hem Avrupa’da orta sınıfta düşüş hem de Opel–Vauxhall ile işbirliğinin bitmesini daralmanın sebepleri olarak sayabiliriz. Egea ailesinin seneye son çeyrekte 225 milyon dolar yatırımla yenilenmesiyle yeniden yükselişe geçeceğiz” dedi. Eroldu, şu an için SUV üretme planlarının ise olmadığını söyledi.
#GazetehaberleriBaşta Tofaş’ın ihracat lideri Egea modeli olmak üzere üretilmeye başlayan yeni otomobillerle Türk otomotiv sanayi kapasite kullanımında dünyanın zirvesine çıktı. 2016 yılında otomobil ve hafif ticari araç üretiminde kapasite kullanım oranı yüzde 88’i aşarken, bu yıl bu oranın yüzde 90’a ulaşması bekleniyor. Otomobil üretiminde ise Türkiye’deki fabrikalar kapasitelerini çoktan aşmış durumdalar.
#TofaşBursa'da bulunan TOFAŞ Fabrikası'nda yapımı tamamlanan spor salonu perşembe günü törenle hizmete girecek. Merhum Mustafa Vehbi Koç adı verilen salonun açılış törenine Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu ve Tofaş Spor Kulübü Başkanı Okan Baş da katılacak.
#Bursa2015 yılını rekorlarla kapatan otomotiv sektörü 2016’da Türkiye’de ve komşu ülkelerde yaşanan olumsuz gelişmelere aldırış etmedi. Alman Mercedes ve Japon Toyota’dan sonra Tofaş da 450 milyon dolarlık yatırım açıkladı. Ford’un da 2016 yılı bütçesine koyduğu 240 milyon dolarlık yatırım hedefiyle birlikte 10 günde otomotiv sektörünün açıkladığı yatırım tutarı 1.3 milyar dolarla rekor seviye çıktı.
#Tofaş’In CEO’Su Cengiz ErolduBu yıl ilk kez 12 ay boyunca çalışma yapılacak 20 alan dışında kalan arkeolojik kazılar sezonu kapattı. Biz de sezon sonunda Şanlıurfa’daki Karahantepe’ye gidip Prof. Dr. Necmi Karul başkanlığındaki çalışmaları izledik. Denizli’deki Hierapolis Antik Kenti’niyse kazı başkanı Grazia Semeraro’dan yerinde dinledik.
#Uygar TAYLANİlk altı ayı ‘0’ stokla kapatan bayilerin elinde temmuzda ilk kez araç kaldı. Temmuz ayında talebin hız kesmediğini belirten bayiler, bu durumu tatil dönemine ve normalin üzerinde sıfır araç gelmesine bağladı. Uzmanlar da sıfırda asıl durağanlığın eylül ayında başlayacağını söyledi. İkinci elde ise alınan önlemler satışları yavaşlattı. Yatırım amaçlı satın alınan otomobiller, ikinci el piyasası iyice yavaşlamadan garajlardan çıkmaya ve hızla ilan sitelerine yüklenmeye başladı.
#Otomotiv PiyasasıTürkiye otomotiv pazarında yükselen fiyatlara rağmen satışlar devam ediyor. Otomobil fiyatlarının daha da artmasını bekleyen vatandaşların artan talebi, otomobil satışlarında rekor yaşanmasına neden oldu. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2020 Ekim ayında yüzde 93 arttı ve 94 bini aştı. Bu gelişme ile sene sonu tahminleri 800 binin üzerine çıktı.
#GazetehaberleriSanayi Bakanlığı 25 Temmuz’da internet sitesinde ilginç bir konuyu görüşe açarak, tartışma başlattı. OSD üyesi bazı firmaların daha önce bir yıl ertelenen ‘yeni emisyon müktesebatı’na geçişi 1.5 yıl daha ertelemek istediklerini duyurdu. Halihazırda 1 yıldır Avrupa’ya istenilen nitelikte yeni faz motorlu araç üretip ihraç eden bu şirketler, iç pazarda ise eski faz motorları satıp ilave 10-12 bin TL maliyet avantajı elde etmeyi amaçlıyor.
#EMRE ÖZPEYNİRCİDünyanın en önemli sanat etkinliklerinden 58. Venedik Bienali başladı. İnci Eviner’in ‘Biz, Başka Yerde’ adlı eserinin yer aldığı Türkiye Pavyonu, Der Spiegel, Art Newspaper, Artnet gibi yayınlar tarafından en başarılı 10 ülke pavyonundan biri olarak gösteriliyor. İşe “Günlük basit jestler ne zaman ve nasıl siyasileşir? En insani ihtiyaç, duygu ve arzular nasıl bu kadar tehlikeli hale gelebilir?” diye sorarak başladığını söyleyen Eviner ile Venedik’te buluştuk.
#İnci EvinerTofaş tarafından 1 milyar dolar yatırımla 2015 yılı sonundan, itibaren Bursa’da üretilen ve dünyaya Tipo ismiyle ihraç edilen Egea ailesi, 225 milyon dolar (1.4 milyar TL) yatırımla yenileniyor. Yeni nesil Egea’nın 2020 son çeyreğinde üretimine başlanması ve yüzde 70’ini ihraç edilmesi hedefleniyor.
#GazetehaberleriAvrupa Birliği (AB) çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutmak için 2021’den itibaren satılan araçlarda karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına ortalama 95 grama indiriyor. Bu zorunluluk Türkiye’deki satışlar için geçerli olmasa da ihracatının yüzde 80’ini Avrupa’ya yapan üreticiler uymak zorunda. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, “2021’e şimdiden hazırız” dedi.
#YazarlarKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriTofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla 2015 yılında hayata geçirdiği ve Avrupa’da Tipo ismiyle satışa sunulan, Fiat Egea ailesinin 500 bininci üyesi üretim bandından indi. Egea 41 ayda 500 bin adetlik üretime ulaşırken, selefi Bravo ise 120 ayda ancak 410 bin adet üretilip satılmıştı.
#GazetehaberleriOtomobil ve hafif ticari araç satışlarında eylülde yaşanan yüzde 68’lik düşüşün ardından ekimde daralma artarak yüzde 77’ye ulaştı. Üretimi de etkileyen bu olumsuz gelişmeleri son dönemde Ankara’ya adeta mekik dokuyarak hükümete aktaran sektör temsilcileri, 1 Kasım itibarıyla yılın son 2 ayı için istedikleri ÖTV ve KDV desteğini almış oldu. Bu destekle son 2 ayda 150 bin adedin üzerinde satış öngörülüyor.
#GazetehaberleriTürkiye, eylülde otomobil satışlarında yaşadığı yüzde 67’lik kayıpla Avrupa’da 5 basamak gerileyerek 11’inci sıraya indi. Ocak-eylül toplamında ise 2 basamak düşerek 8. oldu. Türkiye’nin sıralamada daha da altlara inmesini ise Avrupa’da uygulamaya geçen yeni test yönteminin (WLTP) satışları düşürmesi engelledi. Türkiye’nin ekim ayında beklenen düşük performansın etkisiyle 11’inci sırada kalmasının bile zor olduğu belirtiliyor.
#Gazetehaberleri