Tiyatro Öteki Hayatlar, tüm dünyada 100. doğum yılı kutlanan İsveçli efsane yönetmen Ingmar Bergman’ın 1966 tarihli filmi ‘Persona’nın tiyatro uyarlamasıyla, 13 Ocak’ta NoAct Sahne’de, 24 Ocak’ta ise Kadıköy Theatron’da seyirciyle buluşacak. Gösterimler için biletlere tiyatrolar.com.tr’den ulaşılabiliyor.
#Tiyatro Öteki HayatlarH. Can Utku’nun yazıp yönettiği “Ölü Güvercin” geçtiğimiz yıl düzenlenen Mitos-Boyut 1. Oyun yazma Yarışması’nda Başarı Ödülü’ne layık görülmüştü. İç içe geçmiş dört aşk üçgeninden kurulu geometrisiyle oyun, aşk, ölüm, yitirme, kabullenme, anlama, bağışlama gibi insan duygularına ilişkin temalar üzerine bir “soru sorma egzersizi” niteliğinde. Oyunda Zeynep Seda Aksoy, Mustafa Eren, Pelin Doğru, Didem Çimen, Rengin Burhanoğlu ve Umut Can Cano rol alıyor.
Yıllardır televizyonun ve şov dünyasının yıldızı. Ülkenin en dikkat çeken figürlerinden biri. Sivri dilli, komik ve derin... Ve çok iyi bir tiyatro oyuncusu. ‘Richard’ oyunu 18 Haziran’da Harbiye Açıkhava Tiyatrosu’nda sahnelenmeden önce Okan Bayülgen’le buluştuk. Babalar Günü vesilesiyle kızıyla ilişkisini, oyuncular dünyasını ve hayatı konuştuk: “Ben ‘Vay, ne hayat yaşadım’ diyemiyorum. Çünkü insanın aklı başına hep geç geliyor.”
#Okan BayülgenSon 1 aydır magazin sayfalarını arka arkaya gelen boşanma haberleri süslüyor. Şarkıcı Emrah ile 6 yıllık eşi Sibel Erdoğan, oyuncu Emrah Parlak ile Burcu Gönder boşanıyor. Oyuncu İsmail Hacıoğlu ile Duygu Kumarki, sunucu Ebru Akel ile Özer Sancak ise yakın geçmişte tek celsede boşandı. Bunlar sadece ünlü isimler. Aile mahkemeleri yeniden davaların görülmeye başlandığı 15 Haziran’dan bu yana hayli yoğun. Boşanmaların artmasında pandemi süreci mi etkili oldu? Uzmanlara sordum
#Yazar‘Gölgeler Çekildiğinde’, 2009’da kaybettiğimiz Cahide Birgül’ün ilk romanıydı. Yıldırım Türker’in romanın önsözünde belirttiği gibi, “Daha ilk romanında koyu mu koyu bir insan kumaşından, hayatın ve varoluşun korkunç muammasından biçiyordu dünyasını” Birgül: “İnsanın tekinsiz yalnızlığından çıkan ürpertici bir dünya resmine çalışıyordu. Kendi içine konuşan, kendi koynuna kıvrılan, kendi ateşine yürüyen insanları anlattı sonra da. İlk romanındaki takıntılı aşk, döne döne kendini yaralayan insanlar kimlik değiştirdi. Ama hiçbir şeyin güvenilir olmadığı sıkıntıyla bezeli dünyalar değişmedi.”
#Cahide BirgülNe Osmanlı-Türk romancılığı ne de reyting rekorları kıran diziler üzerinde yeterli özgün çalışma yapılıyor. Aşk-ı Memnu dizisinin neden bu kadar seyredildiğini nedense kimse tahlil etmedi. Keza dizi gibi, Eren Talu-Defne Samyeli ilişkisinin de gündem yaratması üzerinde duruldu. Oysa bunlar yapılmadan ne Aşk-ı Memnu romanının yazıldığı ve çok beğenildiği II. Abdulhamid’in baskıcı rejimi, ne de Aşk-ı Memnu dizisinin çok seyredildiği Ergenekon’un yarattığı korku toplumu analiz edilebilir. Kafanız mı karıştı; halbuki tüm bunların basit bir yanıtı var.