Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA) tarafından hazırlanan raporda, Türkiye'nin son yıllarda ortaya koymuş olduğu ulusal ve uluslararası hedefler düşünüldüğünde TIMSS 2019 (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) sonrasında ortaya çıkan ortalama puanların ve sıralamaların umut verici olduğu değerlendirmesi yapıldı.
#SetaMilli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı ve AK Parti Ankara Milletvekili Emrullah İşler, "EBA, gelişen teknolojiyle uyumlu şekilde ve 2023 eğitim vizyon hedefleri doğrultusunda yenilenerek 8 milyon civarında öğrencimize, yaklaşık 1 milyon öğretmenimize COVID-19 salgını süresince hizmet veriyor" dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanı Selçuk, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması TIMSS 2019'un Türkiye sonuçlarını açıkladı. Bakan Selçuk, "Bu verilere göre TIMSS 2019 sonuçlarına göre Türkiye, TIMSS uygulamalarında 500 puanın her iki alanda da ilk kez üzerine çıkmış oldu." ifadelerini kullandı. "Üst ve ileri yeterlilik düzeyindeki öğrenci oranları da arttı. Performans iyileşmesi Türkiye'nin tüm bölgelerine yayıldı." diyen Selçuk, "Giderek artan bu kısmi iyileşme hepimizi elbette çok memnun ediyor. Olmak istediğimiz yerde değiliz ama yolculuğumuzda kat ettiğimiz yol devam ediyor." dedi.
#Ziya SelçukTürkiye, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2023 sonuçlarına göre, 4'üncü sınıf fen bilimleri alanında OECD ülkeleri arasında 2'nci, bu alandaki ortalama puanıyla tüm Avrupa ülkeleri arasında da birinci sıraya yerleşti.
#TIMSS 2023Eğitimde uluslararası izleme değerlendirme çalışmaları, son yıllarda dünyada oldukça fazlalaştı. Bu çalışmalardan en çok bilinenleri şunlar: OECD’nin yaptığı PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı), TALIS (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Çalışması), SSES (Sosyal Duygusal Becerileri Belirleme Çalışması); IEA’nın yaptığı TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması), PIRLS (Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması). Bu çalışmalar belirli yıl aralıklarıyla farklı sınıf seviyelerinde ve yaş gruplarında yapılıyor. Katılan tüm ülkelere eğitim sistemlerini değerlendirmeleri için önemli fırsatlar sağlıyor.
#Konuk YazarUNESCO Eğitim İhtisas Komitesi Üyesi Prof. Dr. Eren Ceylan; yaptığı çalışmalarda PISA, TIMSS ve TALIS gibi uluslararası kriterlere göre Türkiye’de 15 yaş grubunda 30 bine yakın üst düzey (başarılı) öğrenci olduğunu saptadığını, bu çocuklara sahip çıkılıp iyi bir eğitim verilmesi gerektiğini söyledi.
#Prof. Dr. Eren CeylanÖzer, MEB’e bağlı kurumların bütçe görüşmelerinin ardından Eğitime ayrılan bütçe ile 2022 yılında okullar arası başarı farklarının azaltılması ile eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi ve böylece eğitimde kalitenin artırılması ana odağımız olacak” dedi.
#Milli Eğitim BakanıSon dakika haberine göre; Yüz yüze eğitimle ilgili açıklama yapan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Bir an önce yüz yüze eğitime geçilmesi için şartların olgunlaşmasını bekliyoruz." dedi. Ayrıca 21 Aralık tarihine kadar 200 bin tablet, 2021 Ocak ortasına kadar ilave 300 bin tabletin dağıtılacağını duyurdu.
#MEBTürkiye’nin matematik ve fen alanında ilk kez 500 puanın üzerine çıktığı Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’nın (TIMSS) sonuçları eğitim uzmanlarını şaşırtmadı. TIMSS raporunu değerlendiren uzmanlar başarının tesadüfi olmadığı görüşünde. Uzmanlar raporu ve Türkiye’nin başarısını şöyle değerlendirdi:
#Gazetehaberleri‘2020 Yılı Yatırım Programı’na göre MEB, eğitimde ölçme ve değerlendirme kapasitesini arttırmak için bu yıl 16 milyon liralık yeni yatırım yapacak. Bakanlığın ölçme, değerlendirme ve uygulamalarını izleme ile ‘Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi’ çalışmaları için 10 milyon lira ayırması planlanıyor. e-Sınav merkezlerinin altyapısının güçlendirilmesi için de 6 milyon lira ayrılması hedefleniyor.
#E-SınavMEB, PISA ve TIMSS gibi öğrencilerin akademik becerileriyle ilişkili öğrenci, öğretmen ve okul özelliklerinin belirlenmesi amacıyla Türkiye genelinde binlerce 4 ve 8'inci sınıf öğrencisine yönelik yapılan 'ABİDE' eğitim araştırmasının veri analizleri tamamladı. Rapora göre, 8'inci sınıf öğrencilerinin Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler testlerinde alt yeterlik düzeylerinde bir düşüş olurken üst yeterlik düzeylerinde bir artış gerçekleşti.
#MEBEğitim Bir-Sen, ‘Eğitime Bakış: 2018 İzleme ve Değerlendirme Raporu’na göre Türkiye’de öğretmen ihtiyacı 144 bin 643. OECD ülkeleriyle karşılaştırıldığında Türkiye’nin öğretmen başına düşen öğrenci sayısına ulaşması için bu açığın kapanması isteniyor.
#Eğitim Bir-SenHer takvim yılının sonunda “eğitimin bir yılının” nasıl geçtiği üzerine yazılar yazılır, değerlendirmeler yapılır. Bugünlerde 2017 yılında eğitimde neler olup bittiğinin uzunca bir kronolojik listesini pek çok gazetede bulabilir, televizyon programlarında izleyebilirsiniz.
#EğitimEğitim Reformu Girişimi (ERG), Eğitim İzleme Raporu 2016-2017’yi yayımladı. Bu, 2007’de başlayan çalışmaların 10’uncusu. Raporlar, her yıl eğitimdeki gelişmelere dair kapsamlı, objektif ve veri temelli bir değerlendirmeyle hem kamu ve kamuoyunu bilgilendirmeyi, hem de tarihe bir iz bırakmayı amaçlıyor.
#İlköğretimERG’nin ‘Eğitim İzleme Raporu 2016-2017’ye göre, 2019’da bitirilmesi planlanan ikili eğitim için yeterli bütçe ayrılmadı. TEOG yerine gelecek sistemin ekonomik durum ve başarı arasındaki ilişkiyi göz önünde bulundurması önemli. Ayrıca PISA 2015’ten edinilen bulgulara göre, batı ile doğudaki öğrenciler arasında neredeyse iki okul yılı gibi ciddi bir fark olduğu vurgulandı.
#EğitimBirleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın (UNDP) ‘İnsani Gelişmişlik Raporu 2016’da her yıl olduğu gibi eğitim de incelenen başlıklar arasında yer aldı. Türkiye rapor kapsamında yapılan ‘eğitim başarısı’ sıralamasında 188 ülke içerisinde 71’inci sıraya yerleşti. Listenin tepesinde Norveç yer alırken, Avustralya ve İsviçre ikinciliği paylaştı.
#EğitimHer çocuğumuz yetenekli. Asıl olan onların yeteneklerini, yaratıcılıklarını ve özgün yanlarını keşfedecekleri ve geliştirecekleri eğitim ortamlarının onlara sunulması. İlkokuldan liseye kadar okuldaki 12 yılının neredeyse yarısını sınavlara hazırlanarak ve soru çözerek geçiren bir öğrencinin dünyamıza katacağı çok az şey olabilir. Araştırmalar, çocuklarımıza çok sayıda soru çözdürerek başarılarını arttıramayacağımızı ortaya koyuyor.
#OKULMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) ‘TIMSS 2015 Ulusal Matematik Fen Ön Raporu’nu yayınlandı. Geçen salı dünyayla paylaşılan TIMSS 2015’te Türkiye 4’üncü sınıf matematik ve fende 483; 8’inci sınıf matematikte 458, fende ise 493 puan aldı. MEB’in analizine göre, Türkiye’den 498 okul ve 4 ile 8’inci sınıftan 12 bin 535 öğrencinin katıldığı araştırmada en başarılı bölge Batı Karadeniz ve Batı Marmara oldu.
#TIMSSAçılımı ‘Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’ olan PISA (Programme for International Student Assessment) OECD tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde, öğrencilerin kazandığı temel bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırma projesi. Okuma (okuduğunu anlama) ve matematik alanında sorular yöneltilen PISA’da ayrıca öğrencilerin motivasyonları, kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme şekilleri, okul ortamları ve aileleriyle ilgili veriler toplanıyor.
#MatematikYeni yılda Türkiye için en önemli beklentim geçmişten kalma kültürel açmazları sakız gibi çiğnemeye mola verip temel sorunlarımıza odaklanmak. Hep yazıyorum. Ülke olarak kişi başına düşen milli gelirde ciddi bir sıçrama yapmak için yapısal reformlar yapmak zorundayız. Bu reformları tartışmak zorundayız.
#EğitimTED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, 2015-2022 yılları arasında eğitim sisteminin dönüşüm alanlarını kapsayan Ulusal Eğitim Programı’nı (UEP) açıkladı.Konuşmasına “Bu eğitim sistemine kaç nesil daha feda edeceğiz?” sorusuyla başlayan Pehlivanoğlu, bu endişelerle yola çıktıklarını söyleyerek, “Programın, ‘bu milletin bütün evlatları için’ iyi niyetle hazırlanmış bir yol haritası olarak değerlendirilmesini istiyoruz” dedi.
#Eğitim Sistemi