PepsiCo Türkiye Genel Müdürü Evrim Şen, “Biz tarımda sürdürülebilirliği sağlayarak gıda krizinin önüne geçilebileceğini düşünüyoruz. Ürünleri dünyada tüketiciler tarafından günde 1 milyardan fazla tüketilen bir şirketiz. Aynı zamanda dünyanın en büyük tarım işletmelerinden birine sahibiz. Türkiye başta olmak üzere dünyanın farklı ülkelerinde tarım adına pozitif değişim yaratan uygulamalarımızla yarattığımız etkiyi açık bir şekilde görüyor ve ölçümlüyoruz. Ekosistemimizde yarattığımız değişimi görmek bizi gelecek adına umutlandırıyor” dedi.
#Pepsico TürkiyeVitabiotics olarak geleceğe hayalleriyle yürüyen, hayalleriyle büyüyen çocuklarımızın yanındayız… Temel İhtiyaç Derneği ve Acil İhtiyaç Projesi Vakfı ile başlattığımız sosyal sorumluluk projemize bu yıl hastaneleri de ekliyor; 23 Nisan’da çocuklarımızın sağlıklı ve doğru beslenmelerinde fırsat eşitliği sağlamak amacı ile tam 50 bin çocuğa Welkid ile destek oluyoruz. (Sponsorlu İçerik)
#HtvVitabiotics olarak geleceğe hayalleriyle yürüyen, hayalleriyle büyüyen çocuklarımızın yanındayız… Temel İhtiyaç Derneği ve Acil İhtiyaç Projesi Vakfı ile başlattığımız sosyal sorumluluk projemize bu yıl hastaneleri de ekliyor; 23 Nisan’da çocuklarımızın sağlıklı ve doğru beslenmelerinde fırsat eşitliği sağlamak amacı ile tam 50 bin çocuğa Welkid ile destek oluyoruz. (Sponsorlu İçerik)
#HtvRamazan sadece oruç yoluyla bedenimizi değil, iyilik yoluyla ruhumuzu da güçlendirdiğimiz bir ay. Ben de bu hafta size elçilerinden biri olarak çalıştığım, Avustralya’nın ihtiyaç sahiplerine yemek dağıtma konusunda önde gelen yardım kuruluşu OzHarvest’tan, ayrıca ülkemizdeki ve dünyadaki diğer yardımlaşma örneklerinden bahsetmek istiyorum...
#RamazanGıda israfı artıyor. Tüm yiyeceklerin yaklaşık yüzde 40'ı yenmeden çöpe gidiyor. Ancak dünya nüfusunun %10'u aç… Peki Türkiye'de durum nasıl? Siz ne yapabilirsiniz? Gıda kaybı ve israfı konusundaki acı gerçekleri duymaya hazır mısınız?
#Gıda İsrafıFree Fire, 24-25 Nisan’da yapılan etkinlikte kendi topluluğunun elde ettiği her Boyaah!’ı Temel İhtiyaç Derneği’nin (TİDER) ağında yer alan gıda bankaları aracılığıyla ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırmaya karar verdi. “1 Booyah! - 1 Destek” mesajı ile yola çıkılan kampanyaya Enes Batur ve Cihan Albayrak destek vererek kutuların hazırlanmasına yardımcı olmak adına TİDER ekibi ile birlikte çalıştı.
#GarenaPandemi döneminde çeşitli alanlarda destek amaçlı birçok proje yürüten Coca-Cola Türkiye, Ramazan ayına özel olarak hayata geçirdiği kampanyayla ihtiyaç sahibi ailelere Temel İhtiyaç Derneği (“TİDER”) aracılığıyla temel gıda yardımında bulunuyor. Kampanya kapsamında, TİDER tarafından, 7 bölge ve 30 ilde, 145.250 haneye ulaşan gıda bankalarına temel gıda malzemesi ulaştırılacak. Coca-Cola, ihtiyaç sahiplerine toplam 1 milyon öğüne denk gelen temel gıda malzemesi desteğinde bulunurken, “1 Şişe=1 Bağış” yazılı Coca-Cola ürünlerini alan tüketiciler de ihtiyaç sahiblerine yapılan yardıma ortak olabilecek.
#Coca ColaGönüllü Hareketi Derneği geçtiğimiz yıl Gıda Bankacılığı Programı’nı başlatarak, bir sivil toplum kuruluşu inisiyatifi ile Bursa’da ilk Gıda Bankası’nı kurmak için kolları sıvadı. Dernek Başkanı Sertaç Şipka, Türkiye’de her yıl 325 bin ton gıdanın imha edildiğine ve israfın maliyetinin 214 milyar lira olduğuna dikkat çekerek, “Öncelikle çoğunluğu atılacak olan gıda ve temizlik ürünlerini toplayarak, oluşturduğumuz Gıda Bankası Ağı aracılığıyla ihtiyaç sahiplerine dağıtmayı ve israfı önlemeyi hedefliyoruz” dedi.
#BursaCoca-Cola Türkiye, Kovid-19 salgınıyla mücadelede, farklı alanlarda ihtiyaçları karşılayacak şekilde, bugüne kadar toplam 13 milyon TL destek sağladı. Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, yarattıkları ekonomik katkının, toplumlar için değer yaratan sosyal sorumluluk projelerine dönüştürülmesine büyük önem verdiklerini belirtti.
#Coca ColaHande Tibuk Kıbrıs’ın en büyük turizm grubu Net Holding’in yönetim kurulu murahhas üyesi ve genel koordinatörü. Kıbrıs’ta 7’nci otelini yapan grup, 2018’i büyümeyle geçirirken, yabancı turist oranını da arttırıyor. Düzenledikleri uluslararası turnuvalarla KKTC’nin dünyada tanınmasını sağladıklarını anlatan Tibuk, 2019’da Çin’den turist getirmeye odaklandıklarını söyledi.
#ÇinTürkiye perakende sektörünün önde gelen oyuncularından CarrefourSA, yoksulluk sınırı altında yaşayan insanların temel ihtiyaçlarına ulaşmalarını sağlayan Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) ile 2012 yılından bu yana gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında oluşturulan Destek Market’e 500 ton ürün tedarik ederek 20 bin kişiye ulaşmasını sağladı. Yapılan açıklamaya göre Sabancı Holding iştiraki CarrefourSA, 2012 yılından bu yana sıkı iş birliği içinde olduğu TİDER’e desteğini bu yıl da sürdürecek.
#TİDERGıda israfını önleme ve yoksulluk sınırı altında yaşayan insanların temel ihtiyaçlarını karşılama misyonuyla kurulan Temel İhtiyaç Derneği’nin (TİDER) Bağcılar’da kurduğu ’Destek Market’e gittik. Bu marketlerde aileler zeytinyağı, un, şeker gibi gıdaların yanı sıra kıyafet ve deterjan gibi ihtiyaç duydukları şeyleri herhangi bir markette alışveriş yapar gibi seçip alıyor. Tek fark para geçmiyor...
#Gıda İsrafıGüzel haberler okuyamayalı uzun zaman olmuştur tahminimce, malum Türkiye kara günlerden geçiyor. Kalabalıklardan ve insanlardan korkar olduk…Bu buhranlı havaya rağmen kıvançla, insana insan olduğu için hizmet veren, hayatını güzelliğe adayan, canla başla çalışan bir grup insan var İstanbul’da. Umut bitmedi. Güzel bir haber okumaya hazır olun.
#Girisimcilikvakfi2010 yılında girişimci Serhan Süzer önderliğinde temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanan insanlar için kurulan Gıda Bankacılığı Derneği, 2014 yılında Temel İhtiyaç Derneği adını alarak yoluna devam etti. Dernek çatısı altında kurulan Destek Market’ten 1 yıllık süreçte iki bine yakın aile faydalandı. Bugün ayda ortalama 350 aile Destek Market’e gelip ihtiyaçlarını karşılıyor.Destek Market projesinin bir diğer önemli yanı da ihtiyaç sahiplerine düzenli bir iş bulma çalışması. Dernek, Destek Market’e gelen ihtiyaçları için yardımda bulundukları kişileri kayıt altına aldıktan sonra onların iş yaşamına katılmaları için de çalışmalarda bulunuyor. Dernek bugüne kadar 20 kişiye istihdam sağladı. Temel İhtiyaç Derneği, sadece Destek Market ve Destek İnsan Kaynakları alanında değil, birçok farklı alanda da faaliyet gösteriyor. Bunlardan bir tanesi de Somalı kadınların ürettiği Yasemin Yırca sabunları. Soma’da maden faciasından sonra Yırca Köyü’ndeki kadınlara yeni bir iş sahası açmak için Temel İhtiyaç Derneği öncülüğünde bir proje gerçekleştirildi. Bu projede kendi ayakları üstünde durmak isteyen Yırcalı kadınlara sabun üretimi konusunda eğitimler verildi ve üretime geçilmesi için kaynak yaratıldı. Bu projeyle 1 senede 42.000 adet sabun satıldı ve kadınlar 200.000 TL’lik gelir elde edildi. Serhan Süzer önderliğindeki Temel İhtiyaç Derneği insanın en temel ihtiyaçlarından yola çıkarak projeler geliştirdi. İmkânı olmayanların insanca yardım almasını sağladı. İşsiz olan insanlara istihdam yaratarak hayatlarına kendi ayakları üstünde devam edebilmeleri için destek oldu. Hem ihtiyaç sahiplerinin hayatlarında hem de sivil toplum alanında yeni bir model oluşturarak kocaman bir fark yarattı.
#Fark Yaratanlar2010 yılında girişimci Serhan Süzer önderliğinde temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanan insanlar için kurulan Gıda Bankacılığı Derneği, 2014 yılında Temel İhtiyaç Derneği adını alarak yoluna devam etti. Dernek çatısı altında kurulan Destek Market’ten 1 yıllık süreçte iki bine yakın aile faydalandı. Bugün ayda ortalama 350 aile Destek Market’e gelip ihtiyaçlarını karşılıyor.
#Fark YaratanlarÇok kültürlü dünya, küreselleşmenin getirdiği hem fırsatlar hem de zorluklar nedeniyle önemli değişimler yaşıyor. Dördüncü sanayii devriminin getirdiği yenilikler, dijital dünya, veri analitiği, yapay zekâ gibi farklı sektörlerde önemli dönüşümler getirerek günlük yaşamımızı ve çalışma ortamlarımızı değiştirdi.alanda kurumların, şirketlerin, kamu ve özel sektör yapılarının “küresel yeterlilik” temelinde kendilerini yeniden, hızlı tempolu küresel profesyonel ortamına hazırlaması ve adapte etmesi gerekir.
#Konuk YazarAKAMDER Başkanı Sayım Azmaz gazetemizi ziyaret ederek Bölge Temsilcisi Erdal Fernergiz’e çok anlamlı bir kampanya başlattıklarını, özellikle yüksek rakımlı yerleşim bölgelerinde yaşayan ihtiyaç sahibi çocukların kışı rahat geçirmeleri için toplumsal bir sorumluluk örneği göstererek destek olacaklarını söyledi. Azmaz, “Çocuklar Üşümesin” adını verdiğimiz bu anlamlı kampanyaya tüm hemşehrilerimizi destek olmaya çağırıyoruz” dedi.
#AdanaDiyabet, toplumda yaygınlığı ve bulaşıcı olmayan hastalıklar içinde ölüm oranı en yüksek olan dört hastalıktan biri… Diyabet hastalığında farkındalık ve sonrasında gelen doğru tedaviler, diyabetlilerin hayat kalitesinde önemli farklar yaratıyor. Diyabet alanında 100 yılı aşan köklü deneyimi bulunan Sanofi’nin Avrasya Bölgesi İlaç Medikal Direktörü & Ülke Medikal Lideri Dr. Nurdan Bulur ve Avrasya Bölgesi Yerleşik Ürünler Direktörü Gözde Haksal ile günün anlam ve önemini vurgulayan bir sohbet gerçekleştirdik.
#Sponsorlu İçerik