Dizileri, ikonlaştırılan müzik grupları, e-sporcularıyla dünyayı fet-heden Güney Kore, bütün bu kültürel birikimi dev bir ‘Hallyu’ya çevirdi. Hallyu, Kore dalgası demek. Çocuk-ergen, genç-yaşlı bütün kuşaklar bu dalgadan payına düşeni aldı. Kimi yemeklerine tutkun, kimi sinemasına… Hakkında pek az şey bilerek gittim ve yaratılan bu dalganın az bile kaldığını; tarihi, kültürü ve coğ-rafyasıyla ziyaretçilerine sunacak pek çok şeyi olduğunu gör-düm.
#Güney KoreArtvin’in Sarp Sınır Kapısı’nda yılın son günlerinde üst segment akıllı telefon almak için Gürcistan’a akın edenler yoğunluğa neden oluyor. Uygun fiyata telefon almak veya aldıkları telefonları harç ücretleri artmadan yılbaşına kadar kaydettirmek isteyenler nedeniyle 20- 26 Aralık tarihleri arasında kapıdaki geçişler, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 358 artarak 172 bin kişiye ulaştı.
#ArtvinGeçen yıl yurtdışına çıkan Türk vatandaşı sayısı 9 milyon 440 bin 457’ye ulaştı. 2016’da ise 8 milyon 62 bin 65 kişi yurtdışına çıkış yapmıştı. Dünyada ‘tax free shopping’ (vergisiz alışveriş) sektöründe faaliyet gösteren Global Blue, Türklerin en çok tax free alışveriş yaptıkları ülkeleri ve harcamalarındaki değişimleri açıkladı. Buna göre yurtdışında Türklerin yaptığı vergisiz alışveriş 138 milyon 599 bin 81 Euro’dan 113 milyon 158 bin 130 Euro’ya geriledi.
#Hülya Aslantaş2017 yılında Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçiler toplamda 1,4 milyar liralık alışveriş yaptı. Katarlılar alışveriş başına ortalama 4 bin 312 lira harcarken, 2017 yılının en yüksek işlemi Kuveytli bir turistin lüks bir mağazadan aldığı 574 bin TL’lik saat oldu.
#Son DakikaBrooks Brothers Türkiye Genel Müdürü Füsun Kuran, markalarının 2017 yılını yüzde 30 büyümeyle kapattığını, ancak Tax Free (vergisiz) oranlarının yüzde 30’dan yüzde 18’e düştüğünü söylerken, “Turist sayısındaki ve turistlerin yaptığı harcamalardaki düşüş perakende sektörünü etkiliyor. Türkiye’de artık lüks markaların işi çok zor” dedi.
#GazetehaberleriDünyada ‘tax free shopping’ (vergisiz alışveriş) sektöründe faaliyet gösteren Global Blue, Türkiye’de alışveriş yapan turistlerin ne kadar harcama yaptığını açıkladı. Turistler 2017’de 716 milyon TL harcarken, Ortadoğulu turistler bu harcamalarda 319 milyon TL ile yüzde 45’lik pay aldı. İlk 10 ülke arasında Avrupa’dan bir tek Alman turistler kendisine yer bulabildi.
#Global BlueTuristlerin bu yılın haziran-eylül dönemini içeren yaz aylarında yaptığı alışverişlerden en büyük payı Orta Doğu ülkeleri alırken, Çinli ve Rus turist de organize perakendeye can suyu oldu. Türkiye ile Rusya ilişkilerinin düzelmesinin ardından söz konusu dönemde Rus turistlerin yaptığı harcamalarda yüzde 226'lık artış görülürken, Çinlilerin alışverişleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 294 arttı.
#PerakendeDünyada yapılan tax free satışlarının yüzde 40'ını oluşturan ve üstelik lüks ağırlıklı alışveriş yapan Çinliler, Türkiye'deki harcamalarını artırdı. Bu yılın ilk 6 ayında Türkiye'de yaptığı alışveriş tutarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 119 yükselen Çinlilerin harcamalarında adeta patlama yaşandı.
#TuristDünyada yapılan tax free satışlarının yüzde 40'ını oluşturan ve üstelik lüks ağırlıklı alışveriş yapan Çinliler, Türkiye'deki harcamalarını artırdı. Bu yılın ilk 6 ayında Türkiye'de yaptığı alışveriş tutarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 119 yükselen Çinlilerin harcamalarında adeta patlama yaşandı.
#Tax FreeTax free sektörünün e-fatura platformuna taşınmasına öncülük eden Global Blue, dijital fatura sistemine geçmek için yaklaşık 3 yıldır gerçekleştirdiği altyapı çalışmalarını tamamladı. 1 Temmuz itibarıyla zorunlu hale gelmesi beklenen tax free sektörünün e-fatura platformuna geçişi; turistler, perakende şirketleri ve devlet nezdinde önemli faydalar sağlayacak.
#Tax FreeTürkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilere KDV iade hizmeti veren Global Blue Türkiye'nin Genel Müdürü Şeyhun: "Yabancı ziyaretçiler Türkiye'den 2016 yılında 1 milyar liranın üzerinde alışveriş yaptı. Ancak yabancı ziyaretçiler bu tutarın 550 milyonluk kısmı için iade başvurusunda bulundu. Yabancılar 2016'da yaptıkları alışverişte ödedikleri 55 milyon liralık vergiyi geri aldı" açıklamasında bulundu.
#Global BlueTokyo’ya bir proje lansmanı için gidiyordum ve açıkçası orada çekebileceğim fotoğraflar beni pek heyecanlandırmıyordu. Beni heyecanlandıran tek bir şey vardı: Yepyeni bir kültür ve yaşayışa dair bir şeyler öğrenmek. İşte Tokyo hakkında merak edilen her şey...
#TokyoÇatısı altında 150’den fazla yabancı markayı ve Türkiye’nin önde gelen markalarını barındıran Tescilli Markalar Derneği (TMD) terör olaylarına rağmen 2016 hedeflerini değiştirmedi. TMD Başkanı Füsun Kuran, yaşanan olumsuzluklar ve özellikle terör olaylarının tüketicileri daha temkinli davranmaya ittiğini belirterek, “Ancak tüm olumsuzluklara rağmen 2016‘da büyümenin devam edeceğini düşünüyorum” dedi.
#Lüks