Güncelleme Tarihi:
Özellikle döviz kurlarının yükselmesiyle, dün İstanbul’daki birçok AVM’de bulunan lüks markaların önünde kuyruklar görüldü. Bir önceki yıla kıyasla turist sayısının arttığını anlatan AVM yetkilileri, “Euro’nun yükselmesiyle turistler mağazalara akın etti. Buna bir de tax free (vergisiz alışveriş) de eklenince fiyat bakımından en uygun ülke Türkiye oldu” diye konuştu.
İstanbul’da lüks markaların yoğun olduğu İstinyepark ve Zorlu Center’da adeta turist patlaması yaşanıyor. Dün AVM’lerin açılmasıyla birlikte mağazaların önünde kuyruklar oluşturan turistlerin pahalı çanta, ayakkabı ve mont gibi ürünlere ilgi gösterdiği görüldü. Kuyrukta bekleyenlerin daha çok Ortadoğulu müşterilerden oluştuğu gözlenirken, bu mağazaların her hangi bir indirim uygulamamasına rağmen önemli ciro rakamlarına ulaşıldığı belirtildi. Mağaza yetkilileri ise, “Kur farkı bir günde fiyatlara yansıtılamıyor. Turistler de bunun farkında. Ciddi miktarda ürün alıyorlar. Sabah mağazanın kapılarının açılmasıyla adeta turist akınına uğradık” şeklinde konuştu.
AVM GİRİŞLERİ ARTTI
Geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında İstinyepark’taki turist sayısının yüzde 30’lar seviyesinde arttığını dile getiren İstinyepark Genel Müdürü Uğur Berk, şu değerlendirmeyi yaptı: “Euro’nun yükselmesi lüks markaların cirolarına katkı yaptı. AVM’lere girişler önemli ölçüde arttı. Turistlerin toplu alım yaptığı da gözleniyor. Bu sadece lüks markalarda değil, diğer markalar için de etkili.”