Türkiye’de trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı son bir yılda 4 kat artarak 131 bin adedi aştı. Üreticiler tarafından satışa sunulan model sayısı 40’a yaklaşırken Hürriyet, Türkiye’de satılan elektrikli otomobillerin ‘en’lerini çıkardı. Buna göre, en çok satan otomobil Togg T10X olurken; en yüksek menzile sahip modeller 678 km ile Mercedes-Benz EQS ve Porsche Taycan, en isabetli menzile sahip model yüzde 99’la Audi Q4 Sportback, en büyük pile sahip model Mercedes-Benz EQS ve en ucuz model 892 bin TL ile Dacia Spring şeklinde sıralandı.
#Elektrikli AraçlarAvrupa’da yapılan yeni bir araştırma elektrikli otomobiller için açıklanan menzillerin gerçek sürüş koşullarıyla uyuşmadığını ortaya koydu. EcoBest Challenge isimli araştırmada, aralarında Türkiye’de satılan modellerin de olduğu 13 araç şarjları bitene kadar kullanıldı. Sonucunda 600 km menzilli Tesla Model Y 438 km, 406 km menzilli FIAT 600e 313 km, 617 km menzilli VW ID.7 476 km yapabildi. Araştırmaya önümüzdeki yıl Togg’un da katılması bekleniyor.
#AvrupaVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyDünyanın en büyük otomobil fuarına ev sahipliği yapan Paris, bu yıl kapılarını 7 markanın katılmaması, katılanların da tasarruf tedbirleri almasıyla oldukça sönük açtı. Fuarın uluslararası itibarını adeta Türkiye’de üretilen 9 yeni model kurtardı. Toyota, Fiat, Renault, Hyundai ve Honda standlarının yıldızı Türkiye’de üretilen bu modeller oldu.
#Paris Otomobil FuarıAudi, bugüne kadar sır gibi sakladığı A3 sedan modelini ilk kez New York’ta, Türkiye’den 5 gazetecinin de aralarında bulunduğu 33 kişiye tanıttı. Eylül ayında piyasaya çıkacak bu modelle dünya pazarında liderliği hedefleyen Audi, bu hedefte Türkiye satışlarına çok güveniyor.
Lüks otoda ÖTV artışına karşı çareyi düşük vergi dilimine giren modelleri pazara sunmakta bulan lüks markalar, hem satışlarının düşmesini engelledi hem de yıl sonuna kadar 15 bin yeni müşteri kazanacak. Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, “Bu yeni müşterilere kalıcı olarak bakmıyoruz. Bunlar kur biraz arttığında anında alımı keserler” dedi.
Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Nissan Başkan Yardımcısı Gilles Normand, “Türkiye pazarından yeteri kadar mutlu değiliz. Bu durum kısıtlı model varlığımızdan kaynaklanıyor. Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceğiz. Yatırım da bu seçenekler arasında” dedi.