Güncelleme Tarihi:
HÜKÜMETİN, Ekim ayında cari açığı düşürmek adına lüks otoda yaptığı ÖTV artışına, düşük vergi dilimine giren modellerle karşılık veren lüks markalar, Ocak-Temmuz döneminde bu stratejilerinde oldukça başarılı oldular. Toplam otomobil satışları temmuz sonu itibariyle geçtiğimiz yıla göre yüzde 13 düşerken, lüks sınıftaki düşüş ise yüzde 7’nin altında kaldı. BMW, satışlarını geçtiğimiz yıla göre yüzde 1.3 artırırken, Audi’de artış ise yüzde 10.6 oldu. Aynı dönemde Volvo 2011’e göre satışlarını korumayı başarırken, bir tek Mercedes’te yeni model beklentisi yüzde 19’luk kayıp yaşanmasını sağladı.
Yarısı 1.6 litreden
Bünyesinde BMW, Land Rover, MINI ve Aston Martin gibi lüks markaları barındıran Borusan Otomotiv’in CEO’su Eşref Biryıldız, 2011’de 1.6 litre ve altı motor hacmine sahip modellerin lüks sınıftaki payının yüzde 20’ler civarındayken, ÖTV artışı sonrası 2012’de bu oranının yüzde 50’ye yaklaştığını belirtiyor. Bu da yıl sonunda 50-55 bin adet civarında olması beklenen lüks oto satışlarının neredeyse 25 bin adedin düşük vergi dilimine giren 1.6 litre ve altı motorlu modellerden oluşacağını ortaya koyuyor. Biryıldız, bunu 15 bin yeni müşteri olarak da yorumluyor.
Pek kalıcı değiller
Bu noktada Audi Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro’nun değerlendirmesi ise önemli. Bottaro, “Evet lüks sınıfta 1.6 litre ve altı motora sahip modeller sayesinde beklenen kayıp yaşanmadı, tam aksine pazardan daha az düştü. Ama şu unutulmamalı, gerçek lüks oto müşterisi en ufak bir döviz artışında veya hareketlenmede alımı kesmez, sadıktır. Ama düşük vergi dilimine giren yeni modellerle, bu sınıfa giren yeni müşteriler, Euro biraz arttığında anında alımı kesecektir. Yani bu bahsettiğimiz 15 bin yeni müşteri pek kalıcı değil” yorumunu yaptı.
20 bin satarız, ilk 10 ülke arasına gireriz
DOĞUŞ Oto-Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, Premium B segmentinde rakiplerinin aksine 1.6 litre motor hacmine sahip modellerinin olmamasına rağmen, Temmuz sonunda satışlarını yüzde 10.6 artırdıklarını belirtti. Bottaro, “Bizdeki artışın ana sebebi 2012 yılında satışa sunduğumuz A1 Sportback ve Q3. Bu iki model toplam satışlar içerisinde yüzde 10’luk paya ulaştı. Mevcut A3’te halen çok başarılı gidiyor.
Yıl sonunda satışlarımızı geçtiğimiz yıla göre artırıp 12 bin adedin üzerine çıkaracağız” dedi.
Yeni A4’te küçük motor
Audi A4’ün yer aldığı Premium B Segmentinin toplam lüks sınıftaki payının, rakiplerinin verimli ve küçük hacimli motorların eklenmesiyle yüzde 22’den yüzde 38’e yükseldiğini kaydeden Bottaro şunları söyledi: “Biz maalesef A4 modelimizde rakiplerde bulunan 1.6 litre motora sahip olmadığımız için ciddi dezavantaj yaşıyoruz. Talebimizi Audi AG’ye ilettik. Yeni A4’de daha verimli,daha ekonomik ve daha kucuk hacimli motorlar olacak.”
A3 Sedan geliyor
Bottora, A1 Sportback ve Q3’ün dışında yıl sonunda düşük vergi dilimine giren motorlara sahip yeni A3’ün de satışa sunalacağını belirterek, “Biz esas sıçramayı 2013 yılı ilk çeyreğinde piyasaya sunulacak yeni A3 Sportback ve yıl sonunda Türkiye’de satışa sunulacak yeni A3 Sedan ile yapacağız. Bu modellere 2014 yılında 1.4 litre motora sahip Q3’te eklenecek. Hedefimiz 2014-2015 yıllarında minumum 20 bin adetlik satış” diye konuştu.
Krizdeki ülkeleri geçtik
Gino Bottaro, şu anda Audi satışlarında Türkiye’nin 18’inci sırada olduğunu hatırlatarak, 20 bin ve üzeri satışlarla birlikte ilk 10 arasına gireceklerini söyledi. Bottora, “Krizdeki Yunanistan ve Portekiz’i geride bıraktık. İspanya’da da Audi satışları kötü gidiyor. Büyük ihtimalle 2015 yılı gibi Türkiye, İspanya’yı da geride bırakır. Audi AG’den büyük destek alıp, emin adımlarla ilerliyoruz.”