Global krize bağlı durgunluğun etkileri nedeniyle 2008 yılının son döneminde büyük sıkıntı yaşayan, kampanyalarla sektörü hareketlendirmeye çalışan otomotiv firmaları, stok baskısı nedeniyle Ocak ayında da kampanyalarını devam ettiriyor. Aralık ayında kampanyaların etkisiyle satışlarını tahminlerin üzerinde artıran otomotiv sektörü, Ocak ayında da satışlarını benzer ölçüde artırmak istiyor.
Mersin Yetkili Otomotiv Satıcıları Derneği (MODER) Başkanı Alper Gürsoy, küresel mali krizden etkilenen otomotiv sektöründe yaşanan daralmanın aşılabilmesi için düzenlenen kampanyalarla tüketicilere cazip seçenekler sunulduğunu belirterek, “Bu son fırsat, yararlanılmalı. Bu ay içinde fiyatlarda yüzde 10-20 arasında artış bekliyoruz” dedi.
Yeni yıla satışlardaki sert düşüşle başlayan otomotiv sektörü, bu kez kampanyaları erken başlattı. Ocak ayında binek otomobil ve hafif ticari araç satışları toplamda yüzde 17.2 oranında gerileyince, otomotiv firmaları cazip kredi avantajlarının yanı sıra 6 bin YTL’ye varan indirimler sunan kampanyalara sarıldı.
Opel, 2004 yılı Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda yılın Cabrio’su seçilen yeni modeli Tigra Twintop’ı ilk kez İstanbul Auto Show’da tanıtacak. Farklı tasarımı ile dikkat çeken Tigra Twintop, Opel standının en heyecan verici modeli olacak. Opel standının bir başka yeniliği de Astra Ailesinin yeni üyesi Astra Station Wagon...
Avrupa ülkeleri arasında, Euro sınırları içinde veya dışında otomobillerin vergi öncesi fiyatlarında farklılıklar sürüyor. Avrupa otomobil fiyatları bülteninde verilen bilgiye göre, vergi öncesi fiyatları ülkelerin yerel pazar değişiklikleri ve bazı özel farklılıklar bazından ayarlanmış olmasına rağmen, halen bazı ülkeler arasında fiyat farklılıkları var.
Yılın ilk yarısında Türkiye’ye geçtiğimiz yıllara kıyasla daha çok sıfır otomobil gelmesine rağmen markalar tüketici talebine yetişmekte zorlandı. Talebin en güçlü halkasını ise yatırım amacıyla alınan araçlar oluşturdu. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Şu anda 100 otomobilin 40’ı spekülatif olarak satılıyor. Dolayısıyla talebin önemli bölümü ihtiyaca yönelik değil” dedi. Çağdaş’a göre, yılın ikinci yarısında araç bulunurluğu iyileşir ve piyasadaki belirsizlikler ortadan kalkarsa bu durum bir miktar normale dönebilir.
#OtomobilŞehir içinde kullanımı trend haline gelen SUV otomobillerin satışı Türkiye'de ilk kez geçen ay sedan otomobilleri geçti. Yıl toplamında en çok tercih edilen gövde tipi sedan otomobiller olmasına karşın satış verileri, SUV ile sedan arasındaki makasın daraldığına işaret etti.
#SUVŞehir içinde kullanımı giderek bir trend haline gelen SUV otomobillerin, ocak-haziran dönemi satışlarındaki payı yüzde 34,1 yükselirken, SUV satışları yüzde 88,4 arttı. En çok tercih edilen gövde tipi sedan otomobiller olmasına karşın satış verileri, SUV ile sedan arasındaki farkın azaldığına işaret etti.
#Otomobil SatışıKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriSon 4 yıldır tüm dünyada tam anlamıyla bir SUV rüzgârı esiyor. Küresel SUV satışları model sayısının artmasına bağlı olarak 4 yılda yüzde 67.4 büyürken, toplam otomobil satışları içindeki payı yüzde 34’e yükseldi. Türkiye’de de SUV satışları 4 yılda yüzde 77 ile dünya ortalamasının üzerinde büyüyerek, toplamda yüzde 19.5’lik pazar payına ulaştı.
#GazetehaberleriJapon Toyota’nın Sakarya’da hibrit modeli C-HR’yi üretmesinin ardından Fransız Renault da ilk hibrit (elektrikli ve benzinli) motorunu Bursa’da üretme kararı aldı. Geçen hafta Beştepe’de düzenlenen törenle Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Auoun, 493 milyon TL’lik yatırımla Türkiye’de üretilecek ilk hibrit motoru için teşvik belgesi aldı. Bu melez motor yıl sonunda yine Bursa’da üretilecek yeni Clio’da kullanılacak.
#Oyak Renault