Çarpışan otodan ‘saÄŸlam çıkma’ yarışı

Güncelleme Tarihi:

Çarpışan otodan ‘sağlam çıkma’ yarışı
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 19, 2002 00:00

Otomotivde kazadan sürücü ve yolcuları ‘saÄŸlam çıkarma’ yarışı kızıştı. Saab, 9.3 Spor Sedan modeli için 6 bin araçla 75 ayrı kaza testi yaptı. Bunlardan birinde 64 kilometre hızla giden iki otomobilin kafadan çarpışması yer aldı. Bu çarpışmada sürücüler yara almadan çıktı.OTOMOTÄ°V sektöründe kaza sonrası yolcu ve sürücülerin yara almadan kurtulması için kıyasıya yarış sürüyor. Saab, yeni tanıttığı 9.3 Sport Sedan modeliyle ‘kazadan saÄŸlam çıkma’ yarışını biraz daha kızıştırdı. Saab, daha önce sadece Laguna ve Mercedes C Serisi'nin beÅŸ yıldız alabildiÄŸi Amerika'nın NCAP çarpma testlerine bu yıl, 9.3 Spor Sedan modelinde geliÅŸtirdiÄŸi emniyet önlemlerine güvenerek, iddialı olarak katılacak.Saab'ın üst sınıf kompakt sedan otomobil segmentindeki ilk aracı olma özelliÄŸini taşıyan bu 9.3 Sport Sedan modeli, Avrupa'da 25 bin eurodan (42 milyar 750 milyon lira) baÅŸlayan fiyatlarla satılacak.Ä°lk kez Stockholm'de dünya basınına tanıtılan Saab 9.3 Sport Sedan'da yeni hafif alüminyum turbo motorlar yer alıyor. BeÅŸ ileri otomatik ÅŸanzıman ve altı ileri manuel ÅŸanzımanın kullanıldığı bu model, Saab'ın yeni ürün geliÅŸtirme programının da ilk ürünü oluyor.Coupe'ye benzer görünümü, kısa ön ve arka çıkıntıları, jantlarının tasarımıyla ilgi çeken yeni 9.3'ün, 0.28'lik sürtünme katsayısı, arka akslara düşük kaldırma gücü veriyor. Bunun sonucunda yüksek hızlarda bile stabilite ve fren gücü artıyor. Yeni modelde kullanılan alüminyum 2.0 litre turbo motorlar, tüketicilere 150 hp'den 210 hp'ye kadar deÄŸiÅŸik seçenekler sunuyor. Saab 9.3'ün Linear, Arc ve Vector'ün yanı sıra yüksek performanslı Aero modeli de bulunuyor. Saab, fiyatını BMW 3 serisi ile Audi A4 ve Volvo S60 seviyesinde tutuÄŸu 9.3 Sport Sedan'la, genç, üst sınıf kompakt otomobil müşterilerini hedefliyor.GÃœVENLÄ°K ÖN PLANDAGeliÅŸtirme aÅŸamasında 6 bin araç, gerçek kazalar göz önüne alınarak, 75 ayrı çarpışma testinden geçti. Kamyonla çarpışmadan, iki otomobilin saatte 64 kilometreden 120 kilometre hıza kadar deÄŸiÅŸik süratlerde önden çarpışmaları da kapsayan bu testlerde, ÅŸiddetli çarpışmalarda bile darbelerin aracın motor kısmında eridiÄŸi ve kafesin etkilenmediÄŸi, camlarının dağılmadığı görüldü. Bunun sonucunda, araç büyük hasar görse dahi yolcuların burnu bile kanamadığı ortaya çıktı.Ayrıca, araçta kullanılan ve SAHR adı verilen aktif kafa koruma sistemi, arkadan çarpma sırasında önde oturanların boyunlarından yara almasını önlüyor. Ön gerdirmeli ve yük kontrollü emniyet sistemlerinin kullanıldığı Saab 9.3 Spor Sedan'da iki aÅŸamalı sürücü ve ön yolcu hava yastıkları bulunuyor. Tüm bunlara ek olarak, ön koltuklara entegre edilmiÅŸ yan hava yastıkları ve tavan hava yastıkları da yer alıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!