Güncelleme Tarihi:
2023 yılının ilk beş aylık döneminde Türkiye’de geçtiğimiz yıllara kıyasla daha çok sıfır araç satılmasına rağmen markalar yüksek tüketici talebine yetişemedi. Çünkü yüksek enflasyon, döviz kurlarının baskılanması ve negatif faiz ortamı sıfır otomobili en cazip yatırım aracı haline getirdi. 2022 yılından bu yana süren yatırımlık araç talebi artık satışların en güçlü kasını oluşturmaya başladı. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Şu anda piyasada satılan 100 sıfır otomobilin 40’ı spekülatif olarak satılıyor. Yani tüketiciler ‘nasıl olsa fiyatı artacak ve araç üretimi de az, alıp kenara koyalım’ diyor. Dolayısıyla talebin önemli bölümü ihtiyaca yönelik değil. Yılın ikinci yarısında ise araç bulunurluğunda yönelik beklentilerimiz daha olumlu. Şahsi görüşüm seçimden sonra piyasaki belirsizliğin ortadan kalkması ve araç bulunurluğunun iyileşmesi ile bu durum bir miktar daha normale dönebilir” dedi.
PARASI OLAN ALABİLİYOR
İkinci el fiyatlarındaki anormal durumun da yılın ikinci yarısında iyileşmesini beklediğini söyleyen Dr. Berk Çağdaş, bu dönemde kredi kullanarak araç satışının ise neredeyse imkânsız hale geldiğini söyledi. Renault’nun davetlisi olarak katıldığımız Çanakkale’de yapılan yeni Austral modelinin tanıtım toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Çağdaş, şu bilgileri verdi: “Normal zamanlarda satılan 100 araçtan 60’ı krediyle satılıyordu. Şimdi bankalar 100 talebin 10’nuna bile yanıt veremiyor. BDDK’nın sınırlamaları, kurumsal kredilerde zorunlu karşılık şartı ve bireysel kredilerin kısıtlanması nedeniyle şu anda satışların büyük bölümü peşin olarak yapılıyor. Otomotiv firmaları bu durumu sübvanse etmeye çalışıyor. Umuyorum ki yılın ikinci yarısında piyasa düzenleyiciler tarafından gerekli değişiklikler yapılır.”
6 BİN ADET GELECEK
Markanın iddialı Austral modeliyle ilgili bilgiler de veren Çağdaş, bu yıl Türkiye’ye 6 bin adet Austral getirmeyi planladıklarını kaydetti. Çağdaş, “Bugüne kadarki en iyi Renault olarak konumlandırdığımız, aynı zamanda da AUTOBEST jürisinin ‘2023 Avrupa’nın Satın Alınacak En İyi Otomobili’ ödülüne layık gördüğü Yeni Renault Austral ile C segmentindeki hakimiyetimizi güçlendiriyoruz. Türkiye’de daha sportif Esprit Alpine donanımıyla satışa sunulan ilk model olma özelliğine sahip yeni Renault Austral, verimli 160 beygir mild hybrid motor seçeneğiyle de çok iddialı. Kullanıcıların tüm ihtiyaçlarına hem teknolojik hem de tasarım özellikleriyle cevap veren yeni Renault Austral ile beklentilerin de üstüne çıkıp C-SUV segmentinde liderliği hedefliyoruz” diye konuştu.
‘ÜRETİLMİŞ EN İYİ RENAULT’
BUGÜNE kadar üretilmiş en iyi Renault olma iddiasını taşıyan yeni Austral, Türkiye’ye 1.3 litrelik 160 beygir güç üreten 12V’lik mild hybrid benzinli motor, X-Tronic otomatik şanzıman ve Esprit Alpine isimli donanım seçeneğiyle geldi. Yeni nesil X-Tronic şanzımanın hem yakıt tüketimini desteklediği hem de 1.3 mild hybrid motorla daha uyumlu çalıştığı yetkililer tarafından aktarıldı. Markanın Türkiye’ye ilk getirdiği versiyonlarda ise 12 inçlik ekran yerine 9 inçlik bilgi-eğlence ekranı tercih edildi. Marka yetkilileri, 2024 yılında bağlantılı araç özelliklerinin açılmasıyla birlikte 12 inç’lik ekranın da geleceğini aktardı. Yeni Austral’in iç mekânında ise vites kontrolcüsünün direksiyon arkasına alınması, yeni direksiyon simidi, ekranların sürücüye dönük olması, orta konsoldaki geniş ve kullanışlı alanlar da ilk bakışta dikkati çeken özellikler arasında yer alıyor. Euro NCAP’ten 5 yıldız alma başarısı elde eden modelde 20 adet sürüş destek sistemi bulunuyor. Austral’in lansmana özel fiyatı ise 1 milyon 190 bin TL olarak duyuruldu.
YENİ 5 SERİSİ ‘ELEKTRİK’LE GELDİ
BMW’nin 1972 yılından bu yana yollarda olan E-segmentindeki modeli 5 Serisi Sedan’ın sekizinci nesli tanıtıldı. Alman markanın yeni tasarım dilini yansıtan otomobil, içten yanmalı motor seçeneklerinin yanında ilk defa tamamen elektrikli olarak da satışa sunulacak. Tamamen elektrikli ve mild hybrid özelliğine sahip içten yanmalı motor seçeneklerini aynı gövdede sunan yeni 5 Serisi Sedan’ın en güçlü versiyonu ise elektrikli seçenek olarak açıklandı. i5 M60 xDrive ismi verilen elektrikli 5 Serisi Sedan, iki elektrik motoru sayesinde 601 beygir güç ve 795 Nm tork üretiyor. M Sport Boost teknolojisi sayesinde otomobilin motor torku anlık olarak 820 Nm’ye kadar çıkabiliyor. Böylelikle otomobil 0’dan 100 km/s hızlanmasını 3.8 saniyede tamamlıyor. BMW’nin Türkiye distribütörü Borusan Otomotiv, yeni 5 Serisi Sedan’ı yılın son çeyreğinde Türkiye’de satışa çıkarmayı planlıyor.