Sanat dünyası hareketli bir yılı geride bırakıyor. 2022’nin sergilerini Hürriyet Kitap Sanat ekibi ve sanat yazarlarından oluşan 11 kişilik jüri değerlendirdi. Sıralamaya göre yaptığımız puanlama sonucunda, SALT’ta açılan ‘Sahnede 90’lar’ sergisi ilk sıraya yerleşti.
#2022 En İyi SergilerVision Art Platform, Derya Yücel küratörlüğünde Ayşegül Altunok, Sena Başöz, Selim Birsel, Çisil Deniz Delibalta, Ayçesu Duran, Ali Kanal, Gülşah Mursaloğlu, Serkan Özkaya, Ezgi Tok, Deniz Üster, Nil Yalter/Nicole Croiset, Dilek Winchester ve Dream News (Murat Yıldız/Defne Tesal)’ı bir araya getiren “Muğlak” başlıklı sergiye ev sahipliği yapıyor.
#SergiArter Koleksiyonu’ndan seçilen 11 sanatçının 13 çalışmasını içeren yeni grup sergisi ‘Tedbir’ ile örgü şişleri, altın yaldızlı ip yumakları, küçük porselen biblolarla görsel bir müzik yaratan Füsun Onur’un ‘Opus II - Fantasia’ adlı yerleştirmesi Emre Baykal’ın küratörlüğünde Arter’de.
#Arter DolapdereHürriyet Pazar’ın, her biri ses getiren ‘En İyiler’ soruşturmasında sıra geldi ‘En İyi 100 Sanat Eseri’ne... Filmleri, albümleri, romanları, mimari eserleri seçmiştik. Bu kez ülkenin kültürel hafızasına işlenmiş sanat yapıtları göz önünde bulunduruldu ve eleştirmenlerden, sanatçılardan, küratörlerden, koleksiyonerlerden, galeri yöneticilerinden, akademisyenlerden ve resim öğretmenlerinden oluşan, son derece titiz ve saygın bir jüri sayfalarımızda bulacağınız sıralamayı belirledi. Tıpkı önceki soruşturmalarımızda olduğu gibi bu kez de ülkemizin kültürel hayatına ışık tutacak, eğilimleri yansıtacak bir sonuca ulaştığımıza inanıyoruz. Umarız beğenerek okursunuz…
#Türkiye'nin En Önemli 100 Sanat EseriSergileri yakından takip eden 10 kişilik jüri, 2017’nin en iyi sergisi olarak dünyaca ünlü Çinli sanatçı Ai Weiwei’nin Sabancı Müzesi’nde açılan ‘Ai Weiwei Porselene Dair’i seçti. Chapman kardeşlerin Arter’deki ‘Anlamsızlık Âleminde’si ikinci, Pera Müzesi’ndeki ‘Çiftdüşün Çiftgörü’ üçüncü oldu.
#2017'Nin En İyi SergileriMarcel Duchamp’ın New York’ta bir dairede bıraktığı ancak bir çift dikiz deliğinden görülebilen gizemli sanat vasiyeti, Serkan Özkaya’nın bu kentte ve İstanbul’da açtığı iki ayrı sergiyle gündemde. Özkaya’nın Duchamp’ın ölümünden yarım asır sonra yine aynı daireye de taşıdığı ‘Bekleyeceğiz’ sergisi, ustanın ruhunu adeta gözle görünür kılan ilginç bir özelliği barındırıyor.
#KitapsanatSanat yazarı Ayşegül Sönmez’in Antonio Negri, Julian Opie, Terry Eagleton, Yoko Ono, Sarkis, Neşe Erdok, Halil Altındere, Ömer Uluç gibi isimlerle yaptığı söyleşileri bir araya getiren ‘Ben Ayşegül Sönmez, Çağın İçinde’, yazarının birikimini ortaya koyan, kendi çağının okuruna başka kapılar aralayan özel bir kitap.
#Kitap Sanatİstanbul Modern'in yeni sergisi "LİMAN", ilk haftasında rekor ziyaretçi sayısına ulaştı.İstanbul Modern'in açıklamasına göre, İstanbul Modern'in, kentin deniz ve limanlarla ilişkisini resmeden yeni sergisi açılır açılmaz sanatseverlerin yoğun ilgisini çekti.
#Çelenk BafraSanatçı Serkan Özkaya'nın 2005 yılında 9'uncu İstanbul Bienali'nde sergilenmek üzere yaptığı ve Şişhane Meydanı'ndaki kaidesi üstüne yerleştirilirken yıkılan "Davut (Mikelanj'dan Esinle)" heykelinin Eskişehir'de yapılan yeni versiyonu Tıra yüklenerek New York'a götürülmek üzere yola çıktı. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Bakım ve Onarım Atölyesi'nde belediye başkanı Yılmaz Büyükerşen'in katkılarıyla yapılan 2.5 ton ağırlığında, 10 metre yüksekliğindeki Davut Heykeli bu sabah 20 kişinin yaklaşık 2 saat süren çalışmanın ardından Tır'a yüklendi.Hakan TÜRKTAN-DHA
#HtvhaberBir çağdaş sanatçı, bir psikiyatr bir de çevirmen ‘Meksika’ya Sevgilerle’ isimli bir grup kurdu. Ama Meksika’yla uzaktan yakından alakaları yok, hatta hiç görmemişler bile. Sıra dışı grubun tek şaşırtıcı yönü bu değil: Nota da bilmiyorlar. Bu yüzden bir çaldıklarını bir daha hatırlayıp aynısını çalamıyorlar