Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ve Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) projesi kapsamında İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği bünyesindeki şekerli mamuller ihracatçıları, Meksika ve Latin Amerika başta olmak üzere tüm Amerika kıtasının artan şeker talebinden aldığı payı arttırabilmek için Expo Antad Fuarı’na katıldı.
#Türk ŞekeriGeçtiğimiz yıl Rusya ile Türkiye arasında yaşanan sıkıntılardan dolayı bu pazarda ciddi bir kayıp yaşayan Türk şekercisi eskisinden daha iyi seviyeye gelen ilişkileri fırsata çevirebilmek için Moskova’da düzenlenen PRODEXPO Gıda, İçecek ve Gıda Hammaddeleri fuarına milli katılım düzenledi.
#PRODEXPOİSTANBUL Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Yönetim Kurulu Üyesi Aydın Soyyiğit ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu ile Bogota’da (Kolombiya) gıda ürünleri fuarını gezerken Ticaret Müşavirimiz Soner Akdokur yanımıza geldi:
#Vahap MunyarEkonomi Gazetecileri Derneği (EGD)'nin her yıl düzenlediği 'Yılbaşı Buluşması' etkinliği yapıldı. Ekonomi gazetecileri ile iş dünyası temsilcilerinin buluştuğu etkinlikte vefa, ekonomi gazeteciliğine katkı ve onur plaketleri de verildi.
#Türkiye İhracatçılar MeclisiTürk şekerleme sektörü, Japonya’daki Foodex fuarına çıkarma yaptı. ŞTG Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Uzakdoğulular günlük yaşamda çikolata ve tatlı çok tüketmiyorlar, otantik tatları seviyorlar. Bizde burada otantik tadımız olan lokumu öne çıkardık, 10 bin ziyaretçiye Türk kahvesi ve lokum ikram ederek beğenilerini kazandık. 60 milyar dolarlık Japonya pazarından payımızı alacağız” dedi.
2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), yeni bir tema ve strateji belirledi. Buna göre Türkiye “Şeker ülkesi- Delightland” temasıyla tanıtılacak. Dubai Gulfood’da dünyaya tanıtılan yeni tema ile 2015’te öncelik Güney Amerika kıtası olmak üzere 40 ülkede aktivite yapılacak.
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Rusya’nın ABD ve AB ülkelerine uyguladığı kotayı Türk şekerleme sektörü için fırsat olarak nitelendirerek, yılda 3.4 milyar dolarlık ithalat yapan bu ülkeden daha fazla pay almayı hedeflediklerini söyledi.
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, bayramlarda hediyelik olarak Batı’nın çikolatayı, Doğu’nun ise şekeri tercih ettiğini söyledi. Kadiroğlu, “Bayramlarda hediyelik ürünlerin toplam büyüklüğü 500 milyon TL’yi buluyor. Hal böyle olunca sektör 1 yıllık ciro-hacim büyüklüğünü 1 ayda yakalıyor” dedi.
#Ramazan BayramıDÜNYANIN en büyük gıda fuarlarından Gulfood 2017’ye katılan Türk firması sayısı bu yıl 139 oldu. Rakamın en az 200 olabileceği ancak Dubai Dünya Ticaret Merkezi ve Fuar İdaresi’nin Türk firmalarının taleplerini ‘yer yokluğu’ gerekçesiyle karşılayamadığı bildirildi.
#Gulfood 2017Almanya’nın Köln şehrinde gerçekleştirilen ‘ISM 2017 Uluslararası Bisküvi ve Şekerleme Fuarı’na katılan İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete “CNR Food İstanbul fuarımız ile dünyanın en büyük gıda fuarı olan ISM’e rakip olacağız” dedi.
#İstanbul Hububat Bakliyat, Yağlı Tohumlar Ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Ve Şekerli Mamuller Tanıtım GrubuYılda yaklaşık 3,5 milyar dolarlık şekerleme ithalatı yapan Çinli alıcılar Türkiye’ye geliyor. Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun (ŞTG) davetlisi olarak gelen 24 kişilik alıcı heyet, Türk şekerleme tesislerini gezecek ve birebir görüşmelerde bulunacak. ŞTG Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Yakın bir geçmişe kadar bizim alıcılarımız Çin’e giderdi. Şimdi biz Çinlileri getiriyoruz” diyerek tersine dönen deverana dikkat çekti.
#Çin1940 yılında kurulan Türkiye’nin en eski ihracatçı birliği, İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, Yargıtay Başkanı İsmail Rüştü Cirit’i ağırladı.
#İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar Ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiSingapur’da düzenlenen Food&Hotel Asia 2016 fuarında konuşan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Singapur 900 milyar dolarlık ihracat pazarına açılan kapı. Bu yıl Uzak Doğu ve Amerika pazarları ile ihracatı 2.5 milyar dolara çıkarmak istiyoruz” dedi.
#SingapurŞekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun yeni başkanı Hidayet Kadiroğlu, sektörün 2023 ihracat hedefinin 10 milyar olduğunu söyledi. Kadiroğlu, “ Öncelikli hedefim Türk şekerleme sektörünün hedef pazarlardaki röntgenini çekmek. Bu sonuca göre yol haritamızı belirleyeceğiz” dedi.
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Şekerleme ve Şekerli Mamulleri Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, mevcut bürokratik yapı ile ihracatta 500 milyar dolarlık 2023 hedefinin hayal olduğunu belirterek, "Bırak 500'ü 250 milyar dolar bile hayal" dedi.
#Mehmet Büyükekşi