İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Türk dizilerinin Güney Amerika’da büyük beğeni kazanmasının ardından çikolata ve şeker ürünlerinin ilgi odağı haline geldiğini belirterek, “Güney Amerika ülkelerine tohumları ektik. 2018’de bölgesel bazlı çalışmalara ağırlık verip bütün ülkelerde ihracat artışı yakalamak için çalışmalarımıza yön vereceğiz” dedi.
#GazetehaberleriDünyada ürün satmak her geçen gün daha da zorlaşırken yeni pazar teknikleri ve fuarlar ihracata büyük katkı sağlıyor. İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete "Bugüne kadar katıldığımız fuarların ihracatımızın artmasına önemli bir katkı sağladığını gözlemledik" dedi.
#Cnr FoodŞekerleme ihracatçısı ihtiyacı olan şekeri yurtiçinden karşılayamayınca, Hindistan ve Brezilya’dan ithal etmeye başladı. Ancak bu şekerden ürettiği ürünü AB’ye ihraç etmek isteyince karşısına ‘Telafi edici vergi’ sorunu çıktı. 3.5 aydır yetkililerle görüşme halinde olan ihracatçılar bir sonuca ulaşamadı. Zekeriya Mete bürokrasiyi aşamadıklarını söyledi. Şeker Kurumu Başkanı Hüsnü Tekin ise Mayıs ayında Türkiye'de uluslararası bir şeker kongresi düzenleneceğini, şeker karşıtlığı ile bilinen Canan Karatay'ın bu kongreye davet edilmediğini söyledi.
#ŞekerDahilde İşleme Rejimi (DİR) kapsamında getirilen denetimler şekerli mamuller sektörünü zor durumda bıraktı. Yanlış uygulamalar nedeniyle ihracat yapan birçok firmanın TIR’ı gümrüklerde uzun süre bekletilirken birçok ürün ise bozulma tehlikesi ile karşı karşıya kaldı. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, bu uygulama devam ederse sektörün dış pazarda faaliyet gösteremeyeceğini belirtti.
2011’de 2 milyar 50 milyon dolarlık ihracat yapan çikolata ve şekerleme sektörü gözünü 350 milyonluk ABD pazarına dikti. Chicago’daki dünyanın en büyük sektör fuarına katılan Türk firmaları ABD’ye özel geliştirdikleri ürünleri sergiledi ve yeni hedeflerini Wal Mart, Starbucks gibi zincirlere girmek olarak açıkladı.
Avrupa’dan Afrika’ya 190 ülkeye çikolata ve şekerleme ihracatı gerçekleştirdiklerini söyleyen İstanbul İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanı Zekeriya Mete, “Türk çikolatasının kalitesi arttı, fiyatı yükseldi. Artık Türkiye’den dünyaya lüks çikolata satıyoruz. Çikolata ve şekerleme ihracatımız 1.5 milyar doları buldu” dedi.
Ülker Grubu’nun çatısı konumundaki Yıldız Holding, Danimarkalı sakız ve şekerleme üreticisi Gumlink’le ortak olup, CCC adlı şirketi kurdu. Ortaklık anlaşmasına göre, Gumlink Danimarka’daki fabrikasını taşıyacak. Ülker Grubu’nun Baycan tesisleri, iki ortağın 100 milyon dolarlık yatırımıyla yenilenecek. İhracat anında 150 milyon dolar artacak.
DP’nin Konya adayı Recep Konuk eski bir MHP’li. 1 milyon 700 üyeli Pankobirlik’in (Pancar Üreticileri Birliği) başkanı. Arkasında kırk, elli bin oy var. Ancak, partisi yanlış. Çünkü, DYP-ANAVATAN birleşme fiyaskosundan sonra DP burada kapısına kilit vurmuş. DP’nin adı, Recep Konuk sayesinde geçiyor ama nafile gibi.
Şekerleme ve atıştırmalık ürün markalarının anavatanı Avrupa’da şirketler el değiştiriyor. İHBİR Başkanı Kazım Taycı, Türk şirketlerinin de bu süreçte aktif alıcı konumunda olduklarını belirtti. Taycı, “Halen dört firma ile masadayız. İçlerinde büyük markalar da var. Bu yılın sonuna kadar tamamlanacak işler bunlar” dedi. Taycı, 200 milyon dolarlık satın alma olacağının altını çizdi.
#AvrupaBÖLGEMİZİN önemli bir ürününden, sakızdan söz edeceğim. İzmir Life dergisinde Hakkı Kesirli’nin dosyasından özetliyorum. Çeşme’nin yamacındaki Sakız Adası, damla sakızından milyonlarca euro kazanıyor. Mübadil çiftçiler sakız ağaçlarını ve bağları söküp tütüne yönelince Çeşme büyük hazineyi kaybetmiş. Ve sakız ağaçlarının izini süren projenin yürütücüsü Hasan Ege Tütüncüoğlu’nu dinleyelim:
#1Dubai'nin geleneksel fuarı haline gelen Gulfood bu yıl şubat ayında gerçekleştirilecek. 120 ülke, 4000'den fazla şirket ve 150'den fazla konuşmacının katılacağı Dubai Gulfood 2022’de Türkiye’yi 182 marka temsil edecek. Peki, Dubai Gulfood 2022 ne zaman?
#Dubai GulfoodTürkiye’nin kestane ihracatı 2021 yılının ocak-kasım döneminde miktar bazında yüzde 31’lik artışla 5 bin 164 tondan 6 bin 781 tona çıkarken, kestaneden elde edilen döviz miktarı yüzde 79’luk artışla 13,2 milyon dolardan 23,7 milyon dolara yükseldi. Türk kestanesi, 2021 yılında döviz bazında yüzde 36 daha katma değerli ihraç edildi, ton başına 930 dolar daha yükseğe alıcı buldu.
#KestaneİHBİR Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur, "İHBİR’in, 2021 yılı ocak-temmuz dönemini kapsayan ilk 7 aylık süreçteki ihracatı yüzde 16,97 artışla 1 milyar 289 milyon dolar olarak gerçekleşti." dedi.
#İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar Ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiEşi ve çocukları ile Yeni Zelanda'ya taşınan Hania Zadlo, hayatında ilk kez gördüğü bir meyve hakkında masum bir soru sorduğunda ülkeyi ikiye böleceğini nasıl bilebilirdi ki? İşte Zadlo'nun başından geçenler ve ulusal hazine sayılan o meyvenin ilginç hikayesi...
#Yeni ZelandaDenizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Hüseyin Memişoğlu, Denizli’nin 2019 yılında 42 milyon dolar değerinde kuruyemiş ihracatına imza attığını belirti. Memiş, 50’nin üzerinde ülkeye kuruyemiş ihracatı yaptıklarını söyleyerek leblebi ihracatında Türkiye 1.’si, ay çekirdeği ihracatında ise Türkiye 3.’sü olduklarını kaydetti.
#Kuruyemiş İhracatıTürkiye, Almanya’nın Köln şehrinde her yıl düzenlenen çikolata-şekerleme ve çerez sektöründe dünyanın en önemli fuarlarından biri olan ISM 2020 Fuarı’na Karadeniz ile İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birlikleri tarafından ortak bir stantla katıldı.
#AlmanyaGIDA sektöründe üretim yapan iş insanlarıyla Latin Amerika ülkelerinde faaliyet gösteren tedarik ve perakende firma temsilcileri İstanbul'da bir araya geldi. Yetkililer, ikili görüşmeler yaparak yeni iş birlikleri gerçekleştirdi. Türkiye'den fındık aldıklarını belirten Kolombiyalı ithalatçı Carlos Sanchez, dünyanın en iyi fındığının Türkiye'de olduğuna dikkat çekti.
#Latin AmerikaReklamlarda yeni dönem 2019’da başlıyor. Buna göre çocuklara cips, kola, sürpriz çikolata reklamı yapılamayacak. Ayrıca hamburger ve cips gibi ürünlerle çocuklara sunulan oyuncaklar da yasaklanacak. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, düzenlemeye ilişkin kararı alırken içeriğine anneanne gözüyle baktığını söyledi.
#Gazetehaberleri