Teleskoplar evrendeki parlak ve erken bir nesneden yayılan canavar bir radyo jetini gözetliyor. Tespit edilen radyo dalgası jetinin, evren tarihinin bu kadar erken dönemlerinde tespit edilen en büyük radyo dalgası olduğunu bildirdi.
#Radyo JetiTayvan Milli Savunma Bakanlığı (MND), dün Çin’in Doğu bölgesinden havalanan 17 savaş uçağı ve 5 savaş gemisinin Tayvan’ın Hava Tanımlama Sahasına (ADIZ) girdiğini açıkladı. Savaş uçaklarından 7’sinin Orta Sınır olarak adlandırılan kritik bölgeyi geçtikleri öğrenildi.
#ÇinASKERİ uçaklardan edindiği tecrübeyi özel jetlere yansıtan Dassault şirketi, pazardaki tüm dengeleri alt üst edecek yeni modelini Las Vegas’ta yapılan NBAA 2013 Fuarı’nda açıkladı. Falcon 5X adı verilen uçak, 45 milyon dolarlık full donanımlı fiyatı ile büyük ilgi çekerken, ilk sipariş adı açıklanmayan bir Türk iş adamından geldi.
Çin, Pasifik’te hem ABD hem de komşularıyla olan askeri rekabette geri kalmamak için tüm gücüyle çalışıyor. Kendi ürettiği savaş uçaklarıyla başta ABD olmak üzere tüm rakiplerine gözdağı veren Çin, şimdi de donanmaya odaklandı. Pekin bu yaz tarihinin ilk uçak gemisini denize indirecek. Ancak mevcut tabloya bakıldığında, Çin’in küresel rekabet bir yana, bölgesel olarak bile etkin bir güç haline gelmesi çok zor görünüyor.
Türk hava sahasındaki hareketli saatler yaşandı. Dün sabah saatlerinde Yunanistan'dan kalkan bir jetin Türk hava sahasını ihlal etmesi üzerine silah yüklü F-4 Fantom savaş uçaklarıyla önleme yapıldı. Akşam saatlerinde ise yine Yunanistan'dan kalkan uçak, rotayı şaşırınca İstanbul yerine Bursa'ya indi.
Yüksekten uçan bir yıl daha akıp geçti. Arka arkaya yaşanan olumlu gelişmeler, artan rekabet, yolcuya konfor ve uygun fiyat olarak yansıdı. 2005, havayolu sektörünün mutlu günlerine dönüşüydü. Ama her şey toz pembe değildi. Varili 70 dolara vuran rekor petrol fiyatları, tırmanan uçak kiraları, yetişmiş personel sıkıntısı, rekabeti hiç olmadığı kadar yukarı taşıdı.
Dünya Formula 1 yazarları, İstanbul Grand Prix’sini öve öve bitiremediler. İtalyan Corierra dello Sports Gazetesi’nin F1 yazarı Flavio Solms, ‘Zihnimizde hep soru işaretleri vardı. Türkiye’den böyle bir kusursuzluk beklenmiyordu. Ancak İstanbul Grand Prix’si Türkiye için bir kartvizit oldu’ dedi.
Dünya Formula 1 yazarları, İstanbul Grand Prix’sini öve öve bitiremediler. İtalyan Corierra dello Sports Gazetesi’nin F1 yazarı Flavio Solms, ‘Zihnimizde hep soru işaretleri vardı. Türkiye’den böyle bir kusursuzluk beklenmiyordu. Ancak İstanbul Grand Prix’si Türkiye için bir kartvizit oldu’ dedi.