31 Ekim Cumartesi gecesi gökyüzünde nadir görünen doğa olaylarından biri gerçekleşecek. Normalde her ay bir kez meydana gelen dolunay, 2020 yılında 13 kez gerçekleşerek Ekim ayında ikinci kez ortaya çıkacak ve herkes “Mavi Dolunay”a tanık olacak. Aynı ay içinde iki defa dolunay görülmesi anlamına gelen “Mavi Dolunay” amatör veya profesyonel fark etmeksizin tüm fotoğraf tutkunlarına görsel bir şölen yaşatacak. Doğa fotoğrafçısı Andrew Fusek Peters, çok nadir gerçekleşen Mavi Dolunay gecesinde göz alıcı fotoğraflara imza atmak isteyen tüm fotoğraf tutkunlarına altın değerinde ipuçları sunuyor.
#Mavi Dolunayİlyas Salman ve Şener Şen’in başrollerini paylaştığı ‘Çiçek Abbas’ filminde müşteri çekmek için iki ünlü ismin ‘Aksıray Aksıray’ diye bağırarak girdiği komik rekabeti birçoğunuz hatırlar. Aslında bu sahne bugün Türkiye’de birçok minibüs şoförünün hâlâ başvurduğu geçerli bir yöntem. Ama ya minibüste hiç şoför veya muavin olmazsa. Fransa hükümeti ve Avrupa Komisyonu’nun desteklediği Ligier Grubu, Robosoft Teknoloji şirketiyle sürücüsüz minibüsü geliştirmiş ve üretime başlamış. Hürriyet Dünyası olarak biz de bu aracın dünyadaki ilk test sürüşüne katıldık.
Koskaca, aman ne koskocası yahu, öyle demeye alışmışız ama koskoca dediğimiz yıl göz açıp kapatıncaya kadar geçiyor. Beni de bu her yıl dönümlerinde tuhaf bir hüzün kaplıyor. Eeee her yıl böyle olunca dedim ki kendi kendime, "Ey Rüzgarın Kızı! Çık şu buhrani ruh halinden, silkin ve kendine gel. Geçen, yıl olsun yahu ne olacak, sağlığın, sıhhatin, sevdiklerin hala seninleyken gülümseyerek uğurla, doya doya yaşadığın bu yılı!"
Rudolf Diesel’in 111 yıl önce icat ettiği dizel teknolojisi, otomotiv dünyasına damgasını vuran en önemli gelişmelerden biri oldu. İlk yıllarda sabit motorlar ve gemi motorlarında kullanılan dizel teknolojisi, Robert Bosch’un geliştirdiği yakıt püskürtme sistemi sayesinde binek otomobillerde de kullanılmaya başlandı. Özellikle otomotiv firmalarının, motor teknolojisine yaptıkları yatırımlar sonucunda günümüzde dizel araçlar moda oldu.
Artık yolda giderken lastik patlasa bile, otomobilde denetim kaybolmayacak. Yeni Pax Sisteminde ilke, Jant ve lastiğin arasına plastik bir insert yerleştirip lastiğin patlaması halinde taşıtın ağırlığının taşınmasını sağlamak. Böylece lastik patlasa da otomobil hasar görmeden saatte 200 km. ila 80 km. arasında bir hız yapabiliyor.